Ska du inte passa på att bygga lite större när du ändå är igång? 2 kvm är inte mycket...
 
Cheesen
Jag har redan ett litet sjul, ett garage och en kallvind. Tanken är att det ska vara utrymme för den där häcksaxen, spaden, grepen, krattan och potatisgrävet. Sen behöver jag nånstans där jag kan husera sonen när han blir för jobbig;)
 
Redigerat:
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Om du ska ställa in ”Eeemill” där då måste du ha värme i boden. För om man är stor måste man vara snäll har jag hört.;)
/B
Ursäkta OT
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
H Huzzbutt skrev:
Jag vaknade vid 12 och kände att det var dags att bryta cykeln, att ta sig ur missbruket och komma vidare i livet. De hyvelstål som ännu inte är slipade får förbli oslipade. Jag samlade ihop de hyvlar jag använder:
[bild]
no 6
no 5
no 4
no 3
no 1


[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]

Hej jag heter Huzzbutt och jag har varit nykter i nån timma.
Kapitulation är nyckeln för att möjliggöra tillfrisknandet! besegrade blev vi villiga. :rofl:
 
Påbörjat ett växthus till mina föräldrar(eller mamma mer specifikt) men det är tungrott, pappa som kör grävaren vill inte lyssna på den yrkeskunniga sonen om hur man ska göra utan tycker att det räcker med att lägga lite stenmjöl på jorden när grässfären är borta.
 
  • Pågående arbete med att gräva ut marken för ett växthus med en grävmaskin i bakgrunden och en spade i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Slipat ful-svetsar. Jaja. De ska svartmålas. Och håller för att 90kg jag hänger mig på dem, det duger. Slipade svetsfogar på metallkonstruktion i verkstadsmiljö, förberedda för svartmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
FreQa och 3 till
  • Laddar…
Förresten, någon som har tips på hur man får bort all olja från metallen innan man målar? Funkar målartvätt?
 
Nä. T röd, Thinner, Bärklen, Aceton funkar.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Förresten, någon som har tips på hur man får bort all olja från metallen innan man målar? Funkar målartvätt?
Jag hade använt Bräkleen, avfettning t bromsskivor. Det blir "stentorrt".
 
  • Gilla
Mjölsered
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Slipat ful-svetsar. Jaja. De ska svartmålas. Och håller för att 90kg jag hänger mig på dem, det duger.[bild]
Daaaaaamnn.... :rofl::sweat::p
 
  • Arg
faf
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Förresten, någon som har tips på hur man får bort all olja från metallen innan man målar? Funkar målartvätt?
Brukar köra på aceton.
 
Tiggat ett gäng svetsmuttrar idag. Maskindelen.se har svetsmutter för rätt pengar om ngn behöver.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Slipat ful-svetsar. Jaja. De ska svartmålas. Och håller för att 90kg jag hänger mig på dem, det duger.
Det där kommer nog bli tillräckligt bra men jag slår vad om en hyvel att du inte väger 90 kg! :)
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
A axel_n skrev:
Det där kommer nog bli tillräckligt bra men jag slår vad om en hyvel att du inte väger 90 kg! :)
Digital våg visar 92,7 kg mot trägolv, berörande personlig viktökning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen landstinget snålade in på innebandyn så har vikten gått åt fel håll..
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
För hilvede! Jag kommer skicka dig en hyvel med så slött stål att du med lätthet når flugvikt igen:)
 
  • Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.