FredrikR FredrikR skrev:
4e april 2019 - dagen då spånhantering blev konst!

Vackert! (y)(y)
Wow. Riktigt så snyggt är det väl ändå inte? ;)

useless useless skrev:
Glöm inte att jorda rören.
Nej, det är därför jag lagt all tid på att tejpa dem med aluminiumtejp (ja, sen är bruna rör vansinnigt fula också). Jag kommer jorda alla rör.
 
V vectrex skrev:
Wow. Riktigt så snyggt är det väl ändå inte? ;)



Nej, det är därför jag lagt all tid på att tejpa dem med aluminiumtejp (ja, sen är bruna rör vansinnigt fula också). Jag kommer jorda alla rör.
Har du tejpat hela rören? Det var ambitiöst! Jag räknade kallt med att det var spirorör när jag såg bilderna första gången, men nu när jag granskar bilderna igen syns det att det är tejpat. Hur många rullar tejp har gått åt hittills
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Jobbar med mästaren av vibrationsskador Gatuborr står nära uppbruten asfalt och brunnslock med varningsskyltar vid arbetsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Dheri Dheri skrev:
Har du tejpat hela rören? Det var ambitiöst! Jag räknade kallt med att det var spirorör när jag såg bilderna första gången, men nu när jag granskar bilderna igen syns det att det är tejpat. Hur många rullar tejp har gått åt hittills
1,5 rulle, knappt. Jag köpte 3 st. Det är 50 meter tejp på varje rulle, 50mm bred tejp.
 
V vectrex skrev:
Wow. Riktigt så snyggt är det väl ändå inte? ;)
Åjo sträck på dig! (y);)
 
Cheesen Cheesen skrev:
Har du vart på Clasohlsson?
Japp.
Absolut ingenting du har inom industrin... De hade hållit ihop en dag. Men för hemmaverkstan verkar de vara kanon.

Plastbackarna är gjorda in en ganska tunn men oljig seg plast. Borde hålla bra
 
Cheesen Cheesen skrev:
Gjort en prototyp till "Grillbänk" som intresseföreningen i byn surrat om. Att köpa in färdig produkt skulle bli för dyrt. Virket och skruven till bänken kostar dock typ samma peng som den timrade versionen som den är tänkt att ersätta:)

[bild]

Hade tidigare funderingar på att tillverka och sälja en snarlik bänk men det är ju som svårt att få betalt för arbetstiden...
Nåja en fin bänk att sitta och avnjuta morgonkaffet blev det i alla fall...
Snyggt. Jag upplever den lite för rörig estetiskt dock i Ben konstruktionen.
 
Cheesen
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Japp.
Absolut ingenting du har inom industrin... De hade hållit ihop en dag. Men för hemmaverkstan verkar de vara kanon.

Plastbackarna är gjorda in en ganska tunn men oljig seg plast. Borde hålla bra
Jag köpte några av backarna på prov när jag var in senast... Funderar på att köpa två skåp.
 
Cheesen
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Japp.
Absolut ingenting du har inom industrin... De hade hållit ihop en dag. Men för hemmaverkstan verkar de vara kanon.

Plastbackarna är gjorda in en ganska tunn men oljig seg plast. Borde hålla bra
Pajjade back nr två imorse... Denna var dock pga min egen klantighet. Tappade ett hyllplan från 250s höjd på backstället jag gjort på väggen.
Den första sprack när jag öppnade förpackningen med backarna...
Tycker att materialet på backarna är väl sprött, sen gillar jag inte riktigt att det är svårt att få till en tydlig märkning av dom.
 
Aha norrbottenssnickaren, då är jag med. Trodde för ett ögonblick att jag postat i galen tunna. Går det att flytta tråden härifrån eller ska jag börja om på nytt, tro? Kan som ni förstår inte mycket om det här.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Pajjade back nr två imorse... Denna var dock pga min egen klantighet. Tappade ett hyllplan från 250s höjd på backstället jag gjort på väggen.
Den första sprack när jag öppnade förpackningen med backarna...
Tycker att materialet på backarna är väl sprött, sen gillar jag inte riktigt att det är svårt att få till en tydlig märkning av dom.
OH NO...
 
V vectrex skrev:
Hahaha!

Det där var nog bland det grisigaste handfatet jag sett i hela mitt liv. Vad fan har du gjort. Eller @Daniel_N då! :rofl::rofl:
Indiskt med extra habanero?
 
Brandsläckare med utlöst spak och tryckmätare på en arbetsbänk med verktyg och delar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bandsåg med bruten sågblad och metallspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Oops...
 
  • Wow
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Donat i båten, har slipat 300gram epoxy, när Rotex slipar står blixten stilla eller när ROTEX talar så lyssnar materialet (gammalt djungelordspråk)

Avverkningen med 40 korn är enorm och dammfri....

RO90 och 150 är en gudagåva, undrar om jag inte behöver en 125:a också.....

Före slipning av andraspacklingen....
Båtinteriör med slipade ytor av epoxy, slipverktyg och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild] [bild]

Oops...
Bandsåg FTW :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.