406 677 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
vad jag ser när jämnför 610/611 så är allt lika klingan sågdjup 45.50.90 vikten är enda som skiljer 100gr men kan också vara motor på vä/hö sida ^^P pianist skrev:
s
samt 500serien har 136 klinga och många iden serien är små och är till för såga i järn.alu men finns sågar för träbruk.. 600 har 160klingaHogeN skrev:
Har någon testat makitas lövblås 36v? DUB361z. Hade tänkt att köpa något inför höststädningen på tomten samt att blåsa bort gräset på sten/grusgångar efter jag gått med trimmern.
Fanns en nyare DUB362z (borstfri) också såg jag men lite annat prisläge på denna så är mer intresserad av DUB361.
Fanns en nyare DUB362z (borstfri) också såg jag men lite annat prisläge på denna så är mer intresserad av DUB361.
Det låter ju förbannat billigt. Var hittar du den?Z ZekeG skrev:
Det är fö en fullt fungerande maskin. Jag klämde lite på den men köpte istället en DDF456 till frun på utförsäljning. DDF456 är inte i samma klass som min 8år gamla dragare vad gäller tex känsla vid lågt varvtal med den borstlösa DDF483 kändes fin.
https://www.ebay.com/p/Makita-XFD11-18v-1-2-Li-ion-Brushless-Drill-Driver/526201277?thm=1500
Det var en jag hittade, ingen orginal förpackning men oanvänd.
Kommer nog inte köpa just den här, föredrar att handla från en butik.
Men maskinen i övrigt är alltså en okej 18volts maskin, lite klent moment (40nm) så jag va lite orolig attt den inte orkar med lite grövre borrning. Men jag älskar det lilla formatet på maskinen
Men maskinen i övrigt är alltså en okej 18volts maskin, lite klent moment (40nm) så jag va lite orolig attt den inte orkar med lite grövre borrning. Men jag älskar det lilla formatet på maskinen
Vad är grövre borrning och i vilka material?Z ZekeG skrev:[länk]
Ett av mina BL1840B-Batterier gav upp efter 1,5 års användning i min husrenovering trist nog. Verktygsvaruhuset var schysta att skicka mig ett nytt på goodwill. Sånt är service minded må jag säga kommer köpa mer Makitamaskiner därifrån när tiden är mogen