Någon av er som har erfarenhet av dds501?

Är sugen att köpa en naken nu när jag har batterier...
 
använde en sån i skolan med liten klinga för att såga droppkanten på färdig vägg. gick bra men blev snabb trött men det p.g.a 3Ah idag finns 6Ah
 
Har 4Ah som jag kan använda.... verkar otroligt smidiga
 
P pianist skrev:
De andra-större- har ju klingan på "fel" sida?!

[länk]
Det där är "rätt" sida. Som högerhänt ser jag var jag sågar. Den används flitigt istället för att släpa fran nätmaskinen eller kap/ger sågen.
 
Ok. Men de andra sågarna har klingan som dss501?
 
P pianist skrev:
Ok. Men de andra sågarna har klingan som dss501?
Om du menar nätcirkeln, sänksågen etc. så ja. Och känns bakvänt att kapa med dessa när man kört med den med klingan till vänster om motorn.
 
Ok. Jo.

Får se; tyckte 501 verkade rackarns smidig.
 
kimf
Den är smidig, gött att ha när man bara ska kapa en osb eller något mindre.
 
Har funderingar på att köpa en Makita 18v vinkelslip 125mm eftersom jag har flera 3Ah batterier.

Det har ju senaste åren kommit otroligt många olika 18v vinkelslipar från Makita, tex
DGA508, 506, 504, 452, 454, 456 osv.

Någon som har erfarenhet av dessa och hur det resonerats vid val.
 
har köpt 504z och det är samma maskin iaf dom 500serien enda som är olika är 504 har push brytar 508 har paddel brytare elr deadman grip.. och på 3Ah går det snabbat att man märker maskinen börjar jobba långsammare.. men har man många 3Ah så är det inte farligt.. men 5-6Ah är nog för denna maskin. jag har den för snabba kapningar där tigersågen skulle ta evighet. men sitter fint i handen balanserad bra när batteriet sitter i
så 4/5 av mig ^^
 
F
Snabbbeställde en tigersåg 186Z utan batteri från Axminster. Funderade ett tag på 187 men kunde inte motivera prisskillnaden. Jävligt mycket såg för en tusenlapp måste jag säga. Trodde den skulle äta battri men med ett nytt 4Ah så matar den på som helvete.

Frugan fyller år snart. Nån som har nåt att tycka om DCL180? Hon fick en 18V skruvdragare med tre st 4Ah batteri i julklapp och hon behöver minst en maskin till så dom inte ligger och blir gamla.....
 
jag har en sån dammsugare bra att städa bilen med iaf :)
 
Nån som sett en vit DDF484 eller 482 eller motsvarande beteckning utomlands?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.