Det är slagborr på den, DDF är utan.
 
Aha missade det. Nä vit har jag inte sett någonstans bara svarta.
 
Hej vad är det för skillnad på dss610 & 611?

Ser att dss501 får jag för 1300:- och 610 för 1500:- i tyskland.

Är det värt/bättre med 6 serien?

Tack för svar tidigare om liknande fråga.
 
P pianist skrev:
Hej vad är det för skillnad på dss610 & 611?

Ser att dss501 får jag för 1300:- och 610 för 1500:- i tyskland.

Är det värt/bättre med 6 serien?

Tack för svar tidigare om liknande fråga.
vad jag ser när jämnför 610/611 så är allt lika klingan sågdjup 45.50.90 vikten är enda som skiljer 100gr men kan också vara motor på vä/hö sida ^^
 
  • Gilla
pianist
  • Laddar…
s
HogeN HogeN skrev:
vad jag ser när jämnför 610/611 så är allt lika klingan sågdjup 45.50.90 vikten är enda som skiljer 100gr men kan också vara motor på vä/hö sida ^^
samt 500serien har 136 klinga och många iden serien är små och är till för såga i järn.alu men finns sågar för träbruk.. 600 har 160klinga
 
Har någon testat makitas lövblås 36v? DUB361z. Hade tänkt att köpa något inför höststädningen på tomten samt att blåsa bort gräset på sten/grusgångar efter jag gått med trimmern.

Fanns en nyare DUB362z (borstfri) också såg jag men lite annat prisläge på denna så är mer intresserad av DUB361.
 
Noterade att batterierna 5.0 och 6.0Ah hade exakt samma dimension. Nu behöver inte ladda på en hel dag känns det som.
 
Hej,

Någon som testat Makitas ddf483 18v skruvdragare? Såg att den fanns att köpa från USA för lite drygt 500-hundringen.
Tankar kring denna dragare dom kallar "sub-compact"?
 
F
Z ZekeG skrev:
Hej,

Någon som testat Makitas ddf483 18v skruvdragare? Såg att den fanns att köpa från USA för lite drygt 500-hundringen.
Tankar kring denna dragare dom kallar "sub-compact"?
Det låter ju förbannat billigt. Var hittar du den?


Det är fö en fullt fungerande maskin. Jag klämde lite på den men köpte istället en DDF456 till frun på utförsäljning. DDF456 är inte i samma klass som min 8år gamla dragare vad gäller tex känsla vid lågt varvtal med den borstlösa DDF483 kändes fin.
 
Billigaste jag hitta va nästan 1500:- med frakt.....
 
  • Gilla
Soolen
  • Laddar…
F
Z ZekeG skrev:
[länk]

Det var en jag hittade, ingen orginal förpackning men oanvänd.
Kommer nog inte köpa just den här, föredrar att handla från en butik.

Men maskinen i övrigt är alltså en okej 18volts maskin, lite klent moment (40nm) så jag va lite orolig attt den inte orkar med lite grövre borrning. Men jag älskar det lilla formatet på maskinen
Vad är grövre borrning och i vilka material?
 
F fsn skrev:
Vad är grövre borrning och i vilka material?
Hålsågar, centrumborrar i trä. Men jag oroar mig säkert i onödan.

Men 40nm låter i lägsta laget när det finns andra 18v maskiner som har mellan 55-60nm.
 
Ett av mina BL1840B-Batterier gav upp efter 1,5 års användning i min husrenovering trist nog. Verktygsvaruhuset var schysta att skicka mig ett nytt på goodwill. Sånt är service minded må jag säga :) kommer köpa mer Makitamaskiner därifrån när tiden är mogen :)
 
Stefan N Stefan N skrev:
Noterade att batterierna 5.0 och 6.0Ah hade exakt samma dimension. Nu behöver inte ladda på en hel dag känns det som.
alla makita batterier 3-6 Ah har samma mått men endast 3.0 som du kan ladda på 22min 5.0 ah blir laddaded på 45min
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.