P pianist skrev:
Eller;


Passar dessa ihop?

Dvs kan jag använda batterierna från ddf484 till ddf482?

[länk]

[länk]

Då får jag två dragare för ~4000:-.

Det blev en snålvariant; två st 482. En naken, en med två batterier. Samt en extra laddare. Summa drygt 3500:-. Då får jag en ny dragare till stugan och hemma. Känns ok.
 
DUR187 verkar vara nyare = borstfri.


Kanske tar en sån då.... någon som har en sån som har erfarenhet?...
 
Jag beställde i slutet av förra veckan en DUR 182, borstlös 18V. Hoppas att den kommer i veckan, isf kan jag uppdatera med mina synpunkter på den.
 
Jag beställde också en 182,ska levereras imorgon. 187 och 182 är väl samma maskin. Bara olika beteckning beroende på vart den ska säljas.
 
Nej, det är inte samma.
 
Rätt, fel av mig. Dock ser specarna väldigt lika ut. 187 är 900g lättare och lite tystare. Sett till vad dom tar för 182 nu på kampanj skulle jag nog ta den. Någon som sett svenska priser på 187?
 
Ja makitas 1000 olika modeller och ologiska modelbeteckningar är inte helt lätt att hålla reda på...
Kampanjen på 182 är ju avslutad så jämförelsen ovan prismässigt är inte helt rättvis. Under kampanjen kostade 182 1590kr inkl moms och 187 ca 1790kr inkl moms tror jag.

187 är ny för iår medan 182 har ett par år på nacken, men det är nog inga superförbättringar. Listpriset på 182 är högre än 187, men det säger nog absolut ingenting...
På många bilder har 187 plastknivar istället för tråd har jag sett, vet inte om den levereras med det???

Sen fanns det ju också en utgången 184, suck...

Säkert hyffsat likvärdiga allihop.
 
Hmmm, tja, det behövde ju bli ett märke och makita blev det. Skruvdragare och borrskruvdragare, använts flitigt i många år nu, gillar verkligen 18v systemet. Det är svårt i början då man ska bestämma sig för ett system, men jag är nöjd med valet av makita. Har även deras 18V grästrimmer.

L ljhnilsson skrev:
Jag har egentligen ingen anledning att köpa nya borrmaskin och skruvdragare men jag föll för frestelsen. Ville ha en sladdlös slagborrmaskin och hittade därför på en anledning att köpa ett kit. var ju billigare med ett kit än med borrmaskinen lös..

Köpte från FFX i England.
[länk]

GRR.. såg nu att dom har sänkt priset sen jag köpte i förra veckan.. jag betalade hutlösa £309 för samma kit..

[bild]
Jag betalade ungefär £320 för flera år sen för nästan exakt samma kit, fast 4AH batterier var normen då. Sen dess har jag märkt man hittar billigare från typ nederländerna än från england.
 
NL?

Vart handlar man då?....
 
Jag brukar söka på tyska och nederländska google (och den brittiska) och jämföra priserna från de olika sajterna. Så ingen specifik sajt, powertools.nl köpte jag från sist då jag köpte en milwaukee metallbandsåg, men dom har inte makita såvitt jag sett.
 
Fick hem min DUR187 idag och körde av lite med den ganska omgående. Är fruktansvärt nöjd med den efter det lilla jag körde. Sambon var nöjd hon med. Gnällde lite över vikten, men hade inte kopplat på remen så kanske avlastar en aning. Jag tyckte den var rätt balanserad och batteridelen låg skönt vilat mot höger underarm eller hur man skall förklara.
Följde med ett huvud med plastknivar för lite grövre grejer som jag inte visste om, tog rätt bra med den. Men det är ett första intryck.
 
  • Gilla
nameloser
  • Laddar…
Leverans idag av mina 482.

Bithållare? Vilken ska jag ha?....

Kört bosch - oj nu svor jag?!? - tidigare och tyckt deras var ok...?

Tacksam för svar...
 
När det gäller bitshållare så är Wera bäst tycker jag.
Ja Wera är för övrigt bäst på allt med skruvmejslar och bits mm...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
makita.wera.knipex.bacho.wd-40 gör livet lätt =)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.