Johannes Carlsson skrev:
Är detta en bra deal att börja sin makita samling med?
[länk]
Mutterknacken kommer du inte ha speciellt mycket användning av. Jag skulle leta ett paket med en dragare och en slagskruvdragare som har borstlösa motorer.
 
Du är med på att det är en mutterdragare och inte en slagskruvdragare va?

Edit: 2:a.
 
Absolut, ja det är ju inte så ofta mutterdragare används. Byta hjul och ibland lite bilmek, idag används tryckluft(i farsans garage) till det. Tänkte att det kanske är smidigare när jag ändå ska bygga ett nytt garage?
 
Är nog gränsfall på att få loss ett hjul med den, det är inga bra vrid i den.
 
Står att den ska klara 230Nm men jag avvaktar nog, skruvdragaren känns lite meningslös också om jag ska vara ärlig :/
 
Jag brukar använda mutterknackaren när jag ska dra riktigt grova skruv(har adapter till 6-kant fäste) eller farmarskruvar. Rätt skönt att ha den som last resort när den vanliga slagskruvdragaren inte orkar med.

Jag har den mutterknackaren som följer med i paketet och den pallar inte med att byta däck med.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Det är en särskild tillfredsställelse att ha alla batterier fulladdade :) Att ha en fast laddningsplats är perfekt.
Makita batteriladdare och flera uppladdade batterier på en hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Otto-Von-Stern och 3 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Det är en särskild tillfredsställelse att ha alla batterier fulladdade :) Att ha en fast laddningsplats är perfekt.
[bild]
Jösses, behöver man så där många batterier? :p Man kan ju knappast använda så många verktyg samtidigt :p
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Det går fort åt när man river/bygger. Rätt skönt att ha batterier till dom maskinerna man använder. Bygglampan och USB-laddaren tar ett varsitt batteri :)
 
  • Gilla
noone70 och 1 till
  • Laddar…
För att spinna vidare på nörderiet.

Min favorit är trots allt den bortslösa 10,8V skruvdragaren utan chuck. 800g med batteri gör att den får hänga på snickarväskan jämt. Därför finns den alltid till hands.

Samling av Makita elverktyg, inklusive en kompakt 10,8V skruvdragare, på en väggmonterad hylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En 10,8V skruvdragare utan chuck fästad vid en snickarväskan bland andra verktyg på en arbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
eddiw skrev:
Jösses, behöver man så där många batterier? :p Man kan ju knappast använda så många verktyg samtidigt :p
Tror jag har 8 batterier :)

Kör efter mottot flest batterier när han dör vinner, fast min granne har en 2,1tons grävmaskin så jag kommer aldrig vinna :')
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Jag köpte det här kitet.
https://www.proffsmagasinet.se/expired/makita-dk1476-verktygspaket
Har bara hunnit prova skruvdragaren och cirkelsågen. Cirkelsågen är ju lite speciell med sitt barnsliga intryck och varje gång man startar den så känns det barnsligt. Men den har fått kapa råspontbrädor till en vägg och just sin lätthet gör att man blir inte trött i armen av enhandskörning. Nackdelen är att spänner brädan lite grand så hugger maskinen. Skruvdragaren är precis som en liten skruvdragare skall vara; liten.
 
Ymer skrev:
Jag köpte det här kitet.
[länk]
Har bara hunnit prova skruvdragaren och cirkelsågen. Cirkelsågen är ju lite speciell med sitt barnsliga intryck och varje gång man startar den så känns det barnsligt. Men den har fått kapa råspontbrädor till en vägg och just sin lätthet gör att man blir inte trött i armen av enhandskörning. Nackdelen är att spänner brädan lite grand så hugger maskinen. Skruvdragaren är precis som en liten skruvdragare skall vara; liten.
Nackdelen med det där kittet är väl att det är en utgående modell av batteri och maskin :/
 
Chrissofsweden skrev:
Nackdelen med det där kittet är väl att det är en utgående modell av batteri och maskin :/
Men då har jag ändå garanti via konsumentköplagen på maskinerna. Och på batterierna får jag väl hålla tummarna att det kommer finnas restlager i tre år(original alt. tredjepart). I övrigt tror jag inte att maskinerna kommer hålla så mycket mer än tre år.
 
Ymer skrev:
Men då har jag ändå garanti via konsumentköplagen på maskinerna. Och på batterierna får jag väl hålla tummarna att det kommer finnas restlager i tre år(original alt. tredjepart). I övrigt tror jag inte att maskinerna kommer hålla så mycket mer än tre år.
Åh jo, nog ska dom hålla mer än 3år anser jag.
Jag har Bosch 10,8or där vissa är bortåt 6-7år och funka bra än idag. (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.