Gud_ skrev:
Är det DUR181Z du köpte? Är du nöjd och klarar "vanligt" trimmande med den?
Nä den dyrare 182:an. Vi har ganska många hus och rabatter här som "borde" trimmas runt, och tänkte då som jag brukar. Hellre något rejälare än en halvmessyr, för isf. är man hellre utan.
Men jag blev lite imponerad faktiskt (hade kanske för lågt ställda förväntningar). Skulle tippa (utan vetenskaplig grund) att de kör cirkus en timme på ett 5 Ah batteri. Är man då inte less så har ju laddaren ett nytt fullt igen.

Måste erkänna att jag var tvungen ut å kolla vilken modell det var, och då såg jag att den var en kines. Så man är kanske lurad. För mina Makita-redskap har annars hittills varit av den odödliga sorten, fast flera går/gått väldigt mycket.
 
Ddf083 hade jag missat helt. Tack för det tipset (y)
 
Är det någon som vet var man kan få tag i en DF030? De säljs ju inte längre
Min håller på att ge upp och det är min absoluta favorit dragare när det gäller småjobb.
 
F
noone70 skrev:
Är det någon som vet var man kan få tag i en DF030? De säljs ju inte längre
Min håller på att ge upp och det är min absoluta favorit dragare när det gäller småjobb.
Håller med. Den med chuck (330) såg jag nyligen i ett kit men det var inte så billigt som man vill att utgående prylar skall vara och det är en längre och klumpigare maskin. Jag kommer att vårda mina 10,8V 030 och den ynkliga slagen (td090?) ömt. Tycker dom är trevligare än nya 10,8V serien med större batteri. Innan så fanns det alla chanser i världen att motivera ett supersmidigt och lätt 10,8V system med något bristande kapacitet OCH ett kraftfullt men lite klumpigare 18V system. Nu flyter det nästan ihop.... inget kul längre.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
P
Redigerat:
fsn skrev:
Håller med. Den med chuck (330) såg jag nyligen i ett kit men det var inte så billigt som man vill att utgående prylar skall vara och det är en längre och klumpigare maskin. Jag kommer att vårda mina 10,8V 030 och den ynkliga slagen (td090?) ömt. Tycker dom är trevligare än nya 10,8V serien med större batteri. Innan så fanns det alla chanser i världen att motivera ett supersmidigt och lätt 10,8V system med något bristande kapacitet OCH ett kraftfullt men lite klumpigare 18V system. Nu flyter det nästan ihop.... inget kul längre.
Jag har redan 330:an och köpte den just i ett kit med 030:an.
Håller med dig, de är ett perfekt komplement till 18v/36v maskinerna som jag har.
 
  • Gilla
fsn
  • Laddar…
P
noone70 skrev:
Jag har redan 330:an och köpte den just i ett kit med 030:an.
Håller med dig, de är ett perfekt komplement till 18v/36v maskinerna som jag har.
Jag sålde min 030 och köpte nya borstlösa DF032 och ångrar inte en sekund.. den tillomed utklassar min cxs (y)
 
F
pleqtiz skrev:
Jag sålde min 030 och köpte nya borstlösa DF032 och ångrar inte en sekund.. den tillomed utklassar min cxs (y)
Exakt, den är för bra, det var bättre förr. Och den är större och tyngre än en 030 eller hur?
 
Har någon erfarenhet av "4-i-1"-maskinerna BTP140/141? Funderar på om det faktiskt går att ersätta två maskiner med en sån eller om de är halvbra på allt och extra tunga?
 
JLyck skrev:
Hur är slagskruvdragaren Dtd152? Kan få hem den för tusenlappen från Toolstop i UK. Har just nu "bara" ddf482 och börjar bli segt att dra lite kraftigare skruvar.
Klickade hem en dtd153 från axminster igår. Enda skillnaden jag kan se är att 153 är borstlös.
 
ghoti skrev:
Har någon erfarenhet av "4-i-1"-maskinerna BTP140/141? Funderar på om det faktiskt går att ersätta två maskiner med en sån eller om de är halvbra på allt och extra tunga?
Nu har jag inte provat just den, men flera i ett maskiner brukar innebära att tillverkaren måste kompromissa för att få i hop det och då blir det som det gamla ordspråket: knekt i alla yrken eller kung i ett. Frågan är, behöver du en kung eller räcker det med en knekt?
 
ghoti skrev:
Har någon erfarenhet av "4-i-1"-maskinerna BTP140/141? Funderar på om det faktiskt går att ersätta två maskiner med en sån eller om de är halvbra på allt och extra tunga?
En kollega till mig hade en 4 i 1.
Den kändes klenare än min renodlade slagskruvdragare och mycket klumpigare och tyngre. Skulle inte ta i en sådan med tång.
 
Fick min DUC302 i fredags, måste erkänna att jag är grymt imponerad av den lilla sågen.
Ok, den går inte att jämföra med en bensindriven maskin eller en 230v. Men för att vara en batteridriven kedjesåg så pallar den med rätt mycket. Den hade inga problem med att tugga igenom en 40-45 cm stock.
 
Gjorde en notering när jag och polaren jämförde våra slagskruvdragare. Min som va importerad från Japan va märkt " Made in Japan" och hans va märkt "Made in Kina", hans är inte importerad från Japan. Är det nån skillnad förutom att dom görs i olika länder?
 
Stefan N skrev:
Gjorde en notering när jag och polaren jämförde våra slagskruvdragare. Min som va importerad från Japan va märkt " Made in Japan" och hans va märkt "Made in Kina", hans är inte importerad från Japan. Är det nån skillnad förutom att dom görs i olika länder?
Är det samma modell tror jag inte det är någon större skillnad.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.