Nej, det va inte riktigt samma modell. Det som man tänkte på om det va nån lågbudgetgrej som Makita gjorde i Kina eller så?
 
Man ska nog inte vara allt för snabb att dra sådana slusatser
 
noone70 skrev:
Fick min DUC302 i fredags, måste erkänna att jag är grymt imponerad av den lilla sågen.
Ok, den går inte att jämföra med en bensindriven maskin eller en 230v. Men för att vara en batteridriven kedjesåg så pallar den med rätt mycket. Den hade inga problem med att tugga igenom en 40-45 cm stock.
Roligt att höra. Har precis beställt en duc353 (duc 303 här i Sverige). Har höga förväntningar på den sågen.
 
dof skrev:
Roligt att höra. Har precis beställt en duc353 (duc 303 här i Sverige). Har höga förväntningar på den sågen.
Har du fått den? Nöjd?
 
Inte än. Kommer med brevbäraren imorgon. Återkommer.
 
I sann PostNord anda kom det ingen såg idag. Leveransen är nu flyttad till imorgon. Vi får väl se.....
 
Kolla inlägg 132 i denna tråden.
Jag personligen skulle gått på separata maskiner, men det beror ju även på eget tycke och smak samt vad den skall användas till. Du har ingen återförsäljare i närheten där du kan känna lite på den?
 
Johannes Carlsson skrev:
Någon som provat 4-funktionsmaskinen? Funkar det som allroundmaskin eller är det många separata som gäller?

[länk]
Inte provat men jäklar vad jag vill göra det.
Hoppas jag hittar den hos någon grossist så man kan testa.
 
noone70 skrev:
Har du fått den? Nöjd?
Nu har den kommit. Provsågade lite på en 15cm gran som jag hade liggande. Första intrycket är WOW vilken såg. Bra balans, stark och framförallt väldigt tyst. Kommer gallra ur lite framöver så återkommer om jag hittar något negativt men än så länge är jag toknöjd (y)
Köpte den på ebay av AHCPowertools. Blev ca 2900:- med frakt.
 
Redigerat:
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Fråga till er som är makitanördar.. Köpte ett kombokit från Bauhaus med borrskruvdragare och slagskruvdragare (ddf480 samt dtd148, ett borstlöst kombokit). Vet ni vad årtalet på sidan av maskinerna står för? Är det tillverkningsår eller det året modellen kom till? På mina står det 2015 och då funderar jag på om batterierna har legat i lådan sedan 2015? Då borde de slitas och laddas ur rätt rejält om de bara ligger under typ 2 år.. Dessa batterier gillar ju inte att laddas ur helt.. Batterierna var inte döda direkt ur box men de drog heller inte runt maskinerna, men å andra sidan så finns ju skydd på maskinerna för att inte dra ur batterierna helt.. Batteriindikatorn visade dock rött. Batterierna gick att ladda.

Bör man vara orolig att man har lite halvslitna batterier?

Borrskruvdragaren är tillverkad i Kina och slagskruvdragaren i Japan. Är det dåligt att den ena är tillverkad i kina eller håller de jämn kvalitet ändå?
 
Redigerat:
Köpte också ett kombokit på Bauhaus. Kommer inte ihåg borrskruvdragarens modellbeteckning men slagskruvdragaren heter DTD152. Batterierna var "döda" även för mig, men efter att ha skruvat ett helt 18kvm rum med 41mm spånskruv på 1 batteri så är jag inte orolig. Makita borde väl ha batterigaranti? Spara kvittot! 😊
 
  • Gilla
hus520 och 1 till
  • Laddar…
dostoro skrev:
Köpte också ett kombokit på Bauhaus. Kommer inte ihåg borrskruvdragarens modellbeteckning men slagskruvdragaren heter DTD152. Batterierna var "döda" även för mig, men efter att ha skruvat ett helt 18kvm rum med 41mm spånskruv på 1 batteri så är jag inte orolig. Makita borde väl ha batterigaranti? Spara kvittot! 😊
Tack för svar. Båda batterierna verkar friska och krya. :) Sannolikt har du då ddf482 som borrskruvdragare om du har dtd152..
 
eddiw skrev:
Tack för svar. Båda batterierna verkar friska och krya. :) Sannolikt har du då ddf482 som borrskruvdragare om du har dtd152..
Ok, slagskruvdragaren är en dröm att jobba med. Borrskruvdragaren är stark och har skönt grepp, men den är betydligt mer "plastig" i känslan....mer likt en Black&Decker. Men de måste väl dra ner på någonting för att kunna sälja grejerna för under 2k med dubbla batterier. Jag är supernöjd. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.