Jag har egentligen ingen anledning att köpa nya borrmaskin och skruvdragare men jag föll för frestelsen. Ville ha en sladdlös slagborrmaskin och hittade därför på en anledning att köpa ett kit. var ju billigare med ett kit än med borrmaskinen lös..

Köpte från FFX i England.
https://www.ffx.co.uk/tools/product...2X5.0Ah-Li-Ion-Hammer-Drill-Impact-Driver-Kit

GRR.. såg nu att dom har sänkt priset sen jag köpte i förra veckan.. jag betalade hutlösa £309 för samma kit..

Nyinköpt Makita skruvdragare och slagborrmaskin på en blå förvaringsväska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ymer skrev:
Men då har jag ändå garanti via konsumentköplagen på maskinerna. Och på batterierna får jag väl hålla tummarna att det kommer finnas restlager i tre år(original alt. tredjepart). I övrigt tror jag inte att maskinerna kommer hålla så mycket mer än tre år.
Mina första makita LXT 18 voltare är nu inne på sitt 12-13e år och fungerar fortfarande mycket bra, så du kan nog vara lugn. Värre kanske med batterierna, men ev så har jag fortfarande kvar något fungerande batteri från de första maskinerna. Den största nackdelen med att köpa gamla systemet är väl att det knappast kommer komma några nya maskiner eller förbättrade batterier till det systemet. Det gör ju dock inte det du redan har till sämre produkter.
 
rydboholm skrev:
Har gruppen någon åsikt om häcksaxen som Bauhaus har på extrapris nu?
[länk]
Har haft den i ett år nu. Köptes väl för något liknande pris då. Lätt, smidig och tyst, men inget man klipper grova grenar med. Hade gärna sett någon möjlighet till förlängningsskaft, då min häck blir väldigt bred och svår att nå på ovansidan. Men det visste jag ju redan tidigare, så det var ju ingen tråkig överaskning. Priset och mina befintliga makitabatterier vägde över nackdelen med att behöva sträcka sig till bristningsgränsen nån gång då och då...
 
  • Gilla
rydboholm
  • Laddar…
Tack för din åsikt :)

Har precis planterat en Thujahäck som jag har för avsikt att hålla ganska smal (6
50cm) och mellan 100-120cm hög. Då klarar jag både höjd och bredd.
Håller med. Sjukt smidigt med samma batterier som övriga maskiner (y)
 
Har den där på jobbet och är skitnöjd.
Suktat snart ett år och ännu inte köpt, då skulle jag säga att det är dags nu!
 
Satt här och tänkte man skulle kunna köpa den tillsammans med en naken, då skulle man få två dragare för ~5000:-...

Vi är ofta 2-3 grabbar som träffas och hobbyrenoverar ihop...

Lockande tanke....
 
  • Gilla
krilet
  • Laddar…
Ja, det är samma batterier till dom.
 
L ljhnilsson skrev:
Jag har egentligen ingen anledning att köpa nya borrmaskin och skruvdragare men jag föll för frestelsen. Ville ha en sladdlös slagborrmaskin och hittade därför på en anledning att köpa ett kit. var ju billigare med ett kit än med borrmaskinen lös..

Köpte från FFX i England.
[länk]

GRR.. såg nu att dom har sänkt priset sen jag köpte i förra veckan.. jag betalade hutlösa £309 för samma kit..

[bild]
Jag har borrmaskinen till höger och den är grym! 95Nm är riktigt bra för en sån där. Den levererar verkligen men är inget för finlir pga vikten :) Faktiskt en av mina favoritmaskiner som verkligen levererar när jag behöver funktionen.
 
Ja, alla nya 18V har samma. Det finns en del äldre som inte gillar dom nya 5-6ah batterierna.
 
P pianist skrev:
Tusen tack!
Så tacksam över er feedback åt en som inte vet.

Villen trimmer ska jag köpa då?

[länk]

Verkar finnas 2-3 olika?!?
Jag har en dur181z och den funkar bra mot vårt behov. Har en vanlig villaträdgård med staket, rabatter etc. och det är bara gräs vi slår (Filipflops-style). Viktade smidighet högre än styrka där. Helt ok, men inget riktigt dragläge. Har det växt till sig så behöver den tid på sig att slå gräset.

Hjälper far med sin trädgård. Han har mer äng/skogsdungar. Dit införskaffade jag en bensindriven, stihl fs130 tror jag. Där är den det klockren. Där är det mer slå ängsgräs och mindre vedartat typ 2 ggr per år som gäller (alltid rejäla kläder, handskar, skyddsglasögon etc). Skulle jag fixa en batteridriven dit så skulle jag inte våga köra 18v utan sikta in mig på en 36v-variant (du vet att man kan köra 2 st 18v batterier för att driva 36v maskiner, i varje fall vissa). Sedan skulle jag även vara skumma nätet på hur lång drifttid man får på den - så tillvida jag inte hade en dubbel snabbladdare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.