buspojken skrev:
Tigersåg behöver du också, makitas 3070 är riktigt bra för pengarna
Har både batteri och nätansluten tiger :)
 
Skruvautomat med sladd är ju jäkligt bökigt, inget jag skulle haft kvar.
 
F
K_arlstrom skrev:
Vågar jag skriva här då jag tvivlar om jag vill ha kvar mina maskiner? :eek:
Sugen på något nytt som ligger lite bättre i handen (metabo), och batterierna börjar ge upp efter 9 år.

[bild]

Här är då min lilla samling, hade tänkt komplettera med en skruvautomat men kom på det samma helg som gipsen skulle upp så det blev aldrig av.
Har en kompis som trillat ner i makita-världen som gladeligen köper mina maskiner, det täcker köpet av "grundpaketet" med borrmaskin och slagskruvdragare, hur ser ni på det hela? Kan jag verkligen överge makita istället för att köpa nya batterier? :p
Blir du av nån anledning inte av med tigern och mutterknacken så är jag spekulant.....
 
F
Kompletterad min arsenal med en ny borrskruvdragare mest för att det ingick en ny laddare och tre st 4Ah batterier. Har hitills bara använt dom nya batterierna till min gamla skruvdragare och det har inte varit några problem. Men igår så skulle ett av dom nya batterierna i sticksågen och jag fick inte dit skiten??? Hämtade vinkelkapen och samma sak med den.

Har i detalj studerat gammalt batteri mot nytt samt fästet på skruvdragarn mot sticksågen och jag är inte karljävel nog att jitta nån skilland. Hilfe bitte?
 
Hörni, vad är smartaste köpet om man vill ha tag i ett 18V batteri på minst 4 Ah? Kan köpas lösa för runt 850 kr i Sverige vad jag kan se men det kanske finns bättre priser på annat håll? Alternativt tillsammans med en maskin som jag kan försvara behovet av. Äger idag borrskruvdragare, slagskruvdragare samt ganska nyköpt cirkelsåg och sticksåg.
 
Stefan N skrev:
Skruvautomat med sladd är ju jäkligt bökigt, inget jag skulle haft kvar.
Ja den är inte så rolig, däremot svårt att motivera köp av en batteriare om det inte kommer in något jobb med mycket knepig gipsning (firman får vackert sponsra mitt beroende)
 
fsn skrev:
Kompletterad min arsenal med en ny borrskruvdragare mest för att det ingick en ny laddare och tre st 4Ah batterier. Har hitills bara använt dom nya batterierna till min gamla skruvdragare och det har inte varit några problem. Men igår så skulle ett av dom nya batterierna i sticksågen och jag fick inte dit skiten??? Hämtade vinkelkapen och samma sak med den.

Har i detalj studerat gammalt batteri mot nytt samt fästet på skruvdragarn mot sticksågen och jag är inte karljävel nog att jitta nån skilland. Hilfe bitte?
Finns en "Compatability checker" här
http://www.makitauk.com/lithium-ion.html
 
fsn skrev:
Kompletterad min arsenal med en ny borrskruvdragare mest för att det ingick en ny laddare och tre st 4Ah batterier. Har hitills bara använt dom nya batterierna till min gamla skruvdragare och det har inte varit några problem. Men igår så skulle ett av dom nya batterierna i sticksågen och jag fick inte dit skiten??? Hämtade vinkelkapen och samma sak med den.

Har i detalj studerat gammalt batteri mot nytt samt fästet på skruvdragarn mot sticksågen och jag är inte karljävel nog att jitta nån skilland. Hilfe bitte?
Går att säga bort spärren på verktygen (se bild), men tänk på att det inte finns batteriöverbelastningsskydd på äldre, icke-stjärnmärkta verktyg.
FMD4VUDFEAHE7KW.LARGE.jpg
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
F
Jag tackar er för det. Men det är lite lustigt, har svart sockel och ingen stjärna undertill och detta gäller alla mina 18-voltare. På både sticksågen och vinkelkapen så sitter tabben men på skruvdragaren sitter det ingen tab. Jag har köpt prylarna nytt och den är garanterat inte nerfilad. Så compability checker verkar inte stämma helt?

Nu är iallafall tabben borta på sticksågen och nästa gång jag skall ha vinkelslipen så åker den med. Finns väl ingen risk för batteriöverbelastning på en vinkelslip? ;)
 
Redigerat:
V
Gällande batterierna:
Såg att proffsprodukter har 10-pack för 4995:-
 
VillaAnna skrev:
Gällande batterierna:
Såg att proffsprodukter har 10-pack för 4995:-
Plus moms = 6237,50 kr
 
Köpte TD148 från Japan för 2 år sedan, Ni som går i japanimporttankar bör ha det i åtanke att snabbchucken som sitter monterade på dem är inte anpassade för de bits vi har här. Verkar vara andra dimensioner på bitsen där borta.
Bitsen går in. Men sitter inte lika bra.

Ska nu skaffa DTD170 och det blir definitivt CE-märkt även om prisskillnaden svider.
 
Lite OT, men det är ju en makita maskin så...
Hur resonernar man när man bjuder 2227kr (plus ev frakt och okänd garanti) för en begagnad kjedjesåg när man kan köpa den ny för 2800kr inkl frakt och garanti?
http://www.tradera.com/item/279046103
Edit: beställde en ny i går :)
 
noone70 skrev:
Hur resonernar man när man bjuder 2227kr (plus ev frakt och okänd garanti) för en begagnad kjedjesåg när man kan köpa den ny för 2800kr inkl frakt och garanti?
QUOTE]

Jag tror det är färgen som ställer till det. Förförisk, sa Bull.
 
  • Gilla
noone70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.