Stefan N skrev:
Tog en från en japansk säljare på ebay. [länk]
Ville ha vit så den matchar min skruvdragare.
Jag kan inte hitta någonstans att den där modellen finns. Känns som en fulkopia?

Hittar en DTD170Z som verkar vara samma maskin. Men googlar du benämningen som finns på Ebay så kommer det bara upp färgade varianter i kulörer från guld till snorgrön.

F
Chrissofsweden skrev:
Jag kan inte hitta någonstans att den där modellen finns. Känns som en fulkopia?
Är det inte denna?

https://www.makita.se/tool/15208/DTD170Z.html

Och hittar du den eller nåt annat Makita på nån webshop med 82% rabatt så slänger du iväg ett PM... ;)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
P
Dem vita, rosa, svarta, guld,brun, gröna,svartröda 170 slagskruvdragarna är inte kopior, marknaden är så mycket större i Japan så där har man lite mera att välja på, även battericirkelsågar finns att få dessa färger vet jag! Såg nån bild på instagram för ett tag sedan att proffsmagasinet varit till Japan de höll i två av de färgade maskinerna så kanske de hittar hit! Jag själv beställde en europeisk version av 170 från England.. skulle aldrig klara av att ha japanska bokstäver på alla knappar som finns på dessa slagskruvdragarna :surprised:

Då är jag med :)

Vågar jag skriva här då jag tvivlar om jag vill ha kvar mina maskiner? :eek:
Sugen på något nytt som ligger lite bättre i handen (metabo), och batterierna börjar ge upp efter 9 år.

Användarsamling av Makita verktyg: borr, slagskruvdragare och en tigersåg på kartongbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här är då min lilla samling, hade tänkt komplettera med en skruvautomat men kom på det samma helg som gipsen skulle upp så det blev aldrig av.
Har en kompis som trillat ner i makita-världen som gladeligen köper mina maskiner, det täcker köpet av "grundpaketet" med borrmaskin och slagskruvdragare, hur ser ni på det hela? Kan jag verkligen överge makita istället för att köpa nya batterier? :p

Grymt sugen på batteri vinkelslip, någon som har den/testat den?
Fynderar även på usb laddaren bara för att :)

Minikubik skrev:
Grymt sugen på batteri vinkelslip, någon som har den/testat den?
Fynderar även på usb laddaren bara för att :)
Är inne på min andra(tappade bort den första..) och den är alldeles utmärkt till mindre servicejobb, inget man står och kapar kraftigt gods med hela dagarna men för små jobb är den toppen.

Ja har testat batteri vinkelslipar, dock inte makitas variant, men de levererar inte i närheten av en nätdriven, helt enkelt värdelösa om du frågar mig

Har en stor vrålapa för tyngre jobb, har även makita lilla slip på kabel men känner ett stort "behov" av batteriarn för att ha med upp på ställning för att kapa nån tegelsten osv(nä jag letar inte anledning att köpa den :p)

Har i nuläget :
3 skruvdragare (en bränd ska lagas, en utlånad och en i bruk)
Batteri+nät tiger
Batteri cirkel
Batteri+nät stickis
Batteri multi
Slagskruvdragare
Lilla vinkelslipen
Stora kap/ger-sågen
Värmepistol
Nät skruvautomat.

Förutom batterivinkeln och en kraftskruvdragare samt en mindre kap/ger, vad tycker ni saknas? (sänksåg har jag fistool)

Klyvsåg, den är oumbärlig

buspojken skrev:
Klyvsåg, den är oumbärlig
Står på önskelistan, men har sällan användning för en. Å andra sidan skulle den säkert användas flitigt om den fanns :)

Visst ja, har en ficklampa med haha

Tigersåg behöver du också, makitas 3070 är riktigt bra för pengarna

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.