Snabb fråga är det någon här som har erfarenhet av makita dtd170? Är på gång att köpa en ny skruvknack, är den deras vassaste?
 
Hej! Jag har en makat slagskruvdragare 18v. Har lite batteri problem....
Laddaren spelar sorgsen melodi, så jag beställde ett ersättnings batteri på Tradera för 600kr tänkte att det blir toppen. Samma sak där misstänker att det är laddaren som spökar. men orkar inte chansa mer.

Någon i södra Stockholm som kan provladda 2 batterier?

är de trasig säljs snart en välanvänd 18v slagis utan batteri
 
ullberg
Makitamissbruket är väl ganska spritt så gissar att du kommer hitta någon nära dig men om det inte lyckas kan jag fixa en norrortsladdning, PM:a i så fall.

/U
 
N Niklas807 skrev:
Snabb fråga är det någon här som har erfarenhet av makita dtd170? Är på gång att köpa en ny skruvknack, är den deras vassaste?
Ja, den är den värsta. Helt underbar maskin med små mått och stor styrka, rekommenderas.
 
  • Gilla
Niklas807
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Hej! Jag har en makat slagskruvdragare 18v. Har lite batteri problem....
Laddaren spelar sorgsen melodi, så jag beställde ett ersättnings batteri på Tradera för 600kr tänkte att det blir toppen. Samma sak där misstänker att det är laddaren som spökar. men orkar inte chansa mer.

Någon i södra Stockholm som kan provladda 2 batterier?

är de trasig säljs snart en välanvänd 18v slagis utan batteri
Jag han hjälpa dig med laddning i Enskede på kvällarna om du vill
 
T toolman77 skrev:
Jag han hjälpa dig med laddning i Enskede på kvällarna om du vill
Toppen har lite mycket att stå i just nu bara plockar upp det till nästa vecka! Skickar ett PM
 
Stefan N Stefan N skrev:
Ja, den är den värsta. Helt underbar maskin med små mått och stor styrka, rekommenderas.
Då va en beställd
 
Makita ska släppa 3,0 Ah i kompaktformat. Själv köpte jag nyligen ett par 6,0 Ah för 995 kr/st i Sverige.
 
Jani, klockan är snart 24:00...,

Har ni redan nu span på något som kan vara av intresse?...
 
Ehm, ni som har varit med i gamet lite längre. Jag köpte en makitamaskin, kan jag verkligen bli beroende av det. Alltså, det är ju bara en endaste liten maskin.

Jag har ju tittat på en trimmer också förstås...

Efter att ha klämt på varenda skruvdragare jag hittat. Efter att ha trålat vartenda erbjudande på nät och butik. Efter att ha kommit fram till att för mina modesta behov, så är Ryobi nog det rimligaste valet.

Så föll valet på maskinen med kvalitetskänsla och lagom stora batterier, ddf482
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Murkenlurk Murkenlurk skrev:
Ehm, ni som har varit med i gamet lite längre. Jag köpte en makitamaskin, kan jag verkligen bli beroende av det. Alltså, det är ju bara en endaste liten maskin.

Jag har ju tittat på en trimmer också förstås...

Efter att ha klämt på varenda skruvdragare jag hittat. Efter att ha trålat vartenda erbjudande på nät och butik. Efter att ha kommit fram till att för mina modesta behov, så är Ryobi nog det rimligaste valet.

Så föll valet på maskinen med kvalitetskänsla och lagom stora batterier, ddf482
Välkommen till Makitaträsket. Du får glädja dig åt bra maskiner - det blir fler - och att Festoolträsket är både djupare och dyrare ...
 
Jag har bävat för den här dagen ett långt tag, ett av mina två 18V batterier från 2008 har gett upp helt och hållet så laddaren står bara och blinkar.. :rolleyes: Har märkt att jag fått ladda dom oftare de senaste åren fram till det här hände.
Jag har länge velat ha en smidigare borrmaskin, lika bra att utöka samlingen med det tillsammans med nya batterier, får kalla det julklapp till mig själv! Om någon har "akta dig för den här modellen" erfarenheter eller det motsatta så hojta till! Annars är det bara ett intyg på hur länge ett batteri kan leva för hobby-bruk.
 
Makita batterier verkar ha tendens att ge upp rätt fort. Hade 5 batterier i olika Ah sedan 2011, och nu har jag 2 kvar.
Trots det har jag skött om batterierna. Aldrig lämnat dom helt tomma, och inte heller kört tills de var helt slut. Alltid legat i rumstemperatur när de inte används.
Dock är de som är kvar fortfarande superbra.
Vet inte om kvaliteten varieras beroende på var den tillverkas..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.