1 734 312 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Nej precis, Hasse sa det till mig med, men jag lyckades nedgradera från v0.92f till v0.72. någon mer som har nedgraderat, eller lyckats bricka landroiden pga felaktig mjukvara ?Bordshare skrev:
Rasmus och Bordshare, kan ni inte ta eran diskussion i rätt tråd istället.Bordshare skrev:
https://www.byggahus.se/forum/robotgrasklippare/209324-worx-landroid-1-0-forsta-modellen-65.html
Denna tråd är för 2.0 (WG794E) och era inlägg förvillar bara för oss andra.
Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Innan jak köpte säger CO 2 m Supporten säger kortare !!Redfan skrev:Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Enligt detta test så räcker det med 30-40cm. Men det var två WG794E från 2013.Redfan skrev:Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
https://m.youtube.com/watch?v=TKGttiXirlg
Din klippare kommer inte att gå över till honom. Den kommer att stanna en bit från slingan och bara vara förvirrad. Lägg slingorna med ett avstånd på 20 cm. men lägg slingorna så ni lätt kan flytta på dem. Justera sedan avståndet till det att den utan problem kan följa slingan hem. Jag skulle tro att detär din granna som kommer att få problem med sin 2015, verkar som den signalen har blivit svagare än vad 2013-2014 års modeller är.Redfan skrev:Hej! Har ett litet problem som säkert någon kan svara på. Har själv en 794E 2014 , min granne har införskaffat årets modell, nu till saken. Imellan oss har vi ett område allmän mark som vi tänkte kabla in från hans nylagda kabel. Hur långt från min avgränsning kan man lägga ner hans kabel, så inte min klippare får spelet och går över till honom? Blir bra sen...bara att lyfta över klipparen och låta den köra...är det någon som vet?
Redigerat:
Martin84 skrev:
Nu har min gått ett par dagar och jag har stött på klipparen ute på uppdrag på mornarna, kul överraskning istället för att hämta upp "skiten" från en fastkörning och trycka igång den igen. Den fungerar alltså MYCKET bättre med 0.92F mot samtliga tidigare versioner. 0.5->0.61->0.72 "same same" men 0.92F is the shit!
Håller med föregående om att den fortfarande kan hantera nedförsbackar smidigare. Tror detta kan programeras bort med mjukare broms och då kan man nog fasen vända i lutning också vilket man INTE kan idag på ett driftsäkert sätt.