1 734 125 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Inlägget jag citerade gjorde gällande att v0.92 till WG794E finns för nedladdning på Worx hemsida.Ryssi skrev:
Men det är en bra hänvisning till den andra tråden för de som vill ha v0.92F till sin 794.
Vad står F för i versionsnumret? Eller heter alla så?
Ja, det är lite tvetydigt formulerat att den "undviker" hinder. Men de menar alltså att den känner av att den har stött emot ett hinder och svänger sedan undan. Då har den undvikit hindret.zobar skrev:Nope den funkar som den ska. Jag menar som det står på hemsidan;
"chocksensorsystem- roboten känner av hinder och undviker dem"
Jag tolkar det som att den skall svänga bort/undvika ev. hinder ist för kollision.
Eller menar de att chocksensorsystemet är att först "krocka", för att sedan backa och ta ny mark?!
Min worx stod idag mitt på gräsmattan "utanför område" satte den i laddaren och tryckte på den, startade normalt och gick iväg men sen "utanför område" så fort den är 2m från kabeln så står det "utanför område"? Har kollat kabeln verkar hel 6 ohm ca 350m kabel.
Begär nytt kretskort till laddaren!joelfro skrev:
Jag gissar att det är en enbokstavskod för modellen. I binärfilen står det nämligen "V0.92%c 07-05-15" och %c betyder att det är ett tecken som läggs till av firmvaran när den startar.Nicke Nyfiken skrev:
350 meter slinga är ganska mycket mer än de 200 meter som är max enligt manualen. Men det har funkat bra tidigare antar jag. Hur länge har du kört med 350 meter slinga?joelfro skrev:
Sådär 0.92F i min W794E. Nu nu nu! För första gången ser jag nyheter i programmet. (bortsett från någon extra meny för border cut)
Man återställer "upp och ner" med Nollan inte STOP som tidigare. Sen tutade den lille rackaren ut och nu jäklar vänder den smuttare vid snöret. Den ger bakåt på ena hjulet först sen fram/back för att snurra på stället. En klar förbättring mot att snurra på stället direkt anser jag. Ser mer genomtänkt ut, mjukare ut och ja bättre.
spännande att se hur resten funkar nu.
Man återställer "upp och ner" med Nollan inte STOP som tidigare. Sen tutade den lille rackaren ut och nu jäklar vänder den smuttare vid snöret. Den ger bakåt på ena hjulet först sen fram/back för att snurra på stället. En klar förbättring mot att snurra på stället direkt anser jag. Ser mer genomtänkt ut, mjukare ut och ja bättre.
spännande att se hur resten funkar nu.