1 734 075 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Illustrerar problem med slinga länga en slänt. Maskinen glider ofta ned för kanten av ena eller andra anledningen. Filmen visar hur det borde gå till och bilden var jag hittade rackaren idag. Den säger utanför arbetsområdet. Frågan är om det är en "grannsmitning"
[video=youtube;BSidBxc5Cqc]https://www.youtube.com/watch?v=BSidBxc5Cqc[/video]
[video=youtube;BSidBxc5Cqc]https://www.youtube.com/watch?v=BSidBxc5Cqc[/video]
Ring supporten verkar som krocksensorn är lite trög.gnuttisch skrev:
Och jag fick konstaterat att regnsensorn funkar som den ska. Robban stod snällt kvar i morse och väntade på bättre väder. Någon som vet om den klipper när det blir torrt igen, eller struntar den i det helt eftersom klippintervallet är slut för idag?
Du kan ställa in hur lång tid den skall vänta tills den går ut och klipper efter den har registrerat regn. Ex vis 180min👍MrMad skrev:
Ja, jag har haft HQ AM 220 av årsmodell 2008. Fick byta hjulmotor (garanti pga fabrikationsfel), kretskort i laddstation efter blixtnedslag (otur) framhjulen gick sönder och lagren till dem fick bytas flera gånger. Vippströmbrytaren gick av, plastgängorna till skruvanordningen som höjer/sänker klipphöjden blev sliten med åren, skivtallriken blev väldigt ojämn efter ett tag och började låta väldigt mycket, behövde bytas. Kontaktdonen till slingkabeln och även till laddstationens trafo var av dålig kvalitet och behövde bytas, sladden till transformatorn torkade (låg i solen) efter 3 år. Fick byta batteri 2 gånger på fyra år. All servíve hanterades av min lokala återförsäljare som i och för sig var snabba, men inte billiga och gärna bytte både det ena och det andra. Man var dessutom tvungen att lämna in för att få programvaruuppdatering, vilket worx i år har gjort gratis....ingen aning om de fortsätter med detta.peter_sm skrev:
Jag har två worx idag, och jo, du får tre klippare till priset av en HQ. Jag kan utifrån mina erfarenheter hittills säga att Worx har inte sämre kvalitet. Jag vet vad jag skulle välja idag =)
Bäst svar får du av att ringa supporten... Annars blir det gissningar, tex. Var i/vid målet har den stannat?djac skrev: