roland53
5 308
Poäng
4 407
Medlem i
71
Startade trådar
30 dec 2004
Senast aktiv
Sjöingenjör, 34 år till sjöss som maskinist och maskinchef i lastfartyg, offshore plattformar och kryssningsfartyg. Är numera verksam som fastighetsägare och förvaltare av hyresfastigheter.
Intressen: Aktiehandel
Intressen: Aktiehandel
Se mer
Aktivitet
-
Senast online:
-
roland53 skapade tråden SOLPANELSANLÄGGNING SLUTBESIKTNING i forumet Solceller, Solfångare, Solenergi.Hur ska man tänka beträffande val av besiktningsman? Branschen är ung och annonseringen aggressiv. Företaget som gjort min...
-
roland53 svarade i tråden Kan köpare kräva besiktning igen?.Oj, skärgården? Trots att jag läst hela tråden har jag missat den infon. I vilket inlägg har TS angett att det är en skärgårdsfastighet...
-
roland53 svarade i tråden Kan köpare kräva besiktning igen?.Många miljoner kan ju vara 2. Det är mer än ental.... Det vet inget vi om, från trådens info. Men något åt snålhållet är att inte anlita...
-
roland53 svarade i tråden Kan köpare kräva besiktning igen?.Vi vet ju inte om fastighetsaffären är en plusaffär. Inköpspris, banklån, mäklararvode och eventuell vinstskatt kan ju innebära en +/-...
-
roland53 svarade i tråden Vilken växelriktare skall man välja?..... och BMS är förkortning på? Uppskattar om svaren inte innehåller förkortningar, som inte är självklara för en total nybörjare 😇
-
roland53 svarade i tråden Vilken växelriktare skall man välja?.Ja, förutom växelriktare så innehåller båda förslagen batteri smartmätare etc. Men jag läser direkt från databladen och när det gäller...
-
roland53 svarade i tråden Vilken växelriktare skall man välja?.Det ser ut såhär; Alt 1; Fronius 8 kw plus (hybrid) Udc min-Udc max 80-1000 V Alt 2. Sigenergy Stor EC 8 kw (hybrid) star-up 180 V max...
-
roland53 svarade i tråden Vilken växelriktare skall man välja?.Har du/ni något förslag på vilka parametrar som är viktigast att titta på när man jämför hybridväxelriktare?
-
roland53 skapade tråden Vilken växelriktare skall man välja? i forumet Solceller, Solfångare, Solenergi.Har fått offerter på 2 olika fabrikat hybridväxelriktare allt annat lika. 1 st har under 100 v i startspänning, den andra är...
Bilder
Visa merroland53 har laddat upp 89 bilder.
Allmän info
- Från
- Skåne
- Kön
- Man
- Signatur
-
Reparerar ibland prylar som redan fungerar... med varierat resultat...