O
Olorin: Det där med fräsar verkar vara helt olika. Säljare ska man inte lita på generellt, men gubben på Chlaes Ohlsson som jag pratade med verkade seriös och förklarade att delarna i många prosumer(bättre konsumentklass) fräsar är plastigare och sämre än en del lågpris. Så jag köpte på vinst och förlust en Cotech fräs och den har faktiskt gått riktigt bra när jag fräst spår i
35 svar · 9,7k läst
K
kungkalle: Hej! Jag har faktiskt haft det i tankarna också med avkalkning, jag mailade till dom idag så får jag se om det är det. Tack för svaren. mvh Kalle
4 svar · 2,1k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Vet inget om maskinen i fråga. Men du kanske kan köpa en begagnad maskin i bättre kvalitet, eller hyra? Skall du bara borra en massa hål och sen aldrig mer göra den typen av arbeten så kanske B&D duger, beroende på vilka krav på precision du har. Skulle den gå sönder kan du ju få en ny på garantin. Hur ekonomiskt det är beror på hur långt du har till affären...
1 svar · 1,0k läst
Jesca_j
Jesca_j: Länsförsäkringar (i Umeå iaf.) säljer 6kg brandsläckare (pulver) för 300:- fram till nyår för den som är intresserad! Även till de som inte har försäkrat hos LF.
17 svar · 1,9k läst
O
Olorin: Makita, Dewalt, Hitachi, Panasonic, Festool, nä, det bidde en Metabo BSZ 14.4 Impuls. Kunde inte motstå Lithimiumbatteri för 3000 spänn. Makitas närmaste låg på 5000 med Li. Och säljarna (ett helt gäng som tydligen hade rätt lite att göra var helt övverens om att vridmomente 25 Nm eller mer utan problem klara 4tums skruv i reglar. Upp till bevis så här långt är jag nöjd. Med
24 svar · 8,3k läst
N
neiden: Min nya Dewalt picka slår det också gnistor om, hur coolt som hellst
2 svar · 3,7k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: [citat] Sant, bra skärpa är ju a & o. Däremot kan man ju satsa på "riktiga" klingor och få dessa omslipade/nytandade för en hundring på närmaste brädgård ;) Jag har minst 2 olika klingtyper/tandningar till mina sågar, för grova/snabba snitt samt fina för lister m.m.
6 svar · 1,9k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Och min fru var vänlig nog att ge mig en likadan i julklapp.... 8-)
43 svar · 6,0k läst
W
wiknil: Har haft min i några månader. GRYM! Jag är glad att jag inte köpte en Bosch som det stod mellan.
10 svar · 3,2k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Tack så mycket för ditt svar, uppskattar att du tagit dig tid. Blir nog ett sådant paket snart, så får vi se vad de går för.
9 svar · 6,5k läst
D
drx: Min rekommendation går till Sernbrandts :) Dom har dessutom kampanj på sänksågen nu har jag för mig.
4 svar · 5,3k läst
F
freeman: Jag har en suverän dragare vid namn 6317dwde. Den är urstark och laddar batteriet på någon timma (följde med 2). Den är förövrigt på 2.6 amp 6319 är på 3 amp och är nog ännu bättre. Helt klart en bra maskin. Lådan rymmer en hel del förutom laddaren och skruvdragaren. Det jag skulle önska var att den skulle vara lite mindre på längden. Kan vara bra om man ska in i trånga
1 svar · 2,1k läst
saturnus
saturnus: [citat] Klart att tigersågen är användbar i många lägen, att stå på stege med kedjesågen innebär risker. Tigersågen är lätt att bruka med en hand.
19 svar · 16,2k läst
G
geschwint: Jag tycker att det är rätt informativt och till viss del bildande att läsa om andras erfarenheter. Jag har lärt mig mycket under den tid jag varit med och chattat här. Fast ibland så (erkänner) gör man misstag som man läst om att man skall låta bli... Då först sitter erfarenheten som en fläskläpp, ibland bokstavligen ::)
10 svar · 12,4k läst
M
Mats: [citat] Jadå han kommer lätt ned 6mm i den fast diametern blir kanske lite stor ;)
6 svar · 3,5k läst
G
geschwint: Fast med 00 lamellen så kan man sätta ihop delar som är min 8mm djupa eller 8mm tjocka... mellan tummen och pekfingret... Lamellen bygger som sagt på bredden och inte på djupet men är konstruerat så att lamellen sväller lite i ett väldigt tight spår så den nyper fast. Det ger en väldigt stadig fog. Festo verktyget bygger på vanliga träpluggar av ett speciellt format som bygger på
4 svar · 3,3k läst
H
High_Fidelity: [citat] Nu är det ju en inte EN som ska fixa... ::) Tanken är att var och en lägger in sina favoritlänkar som har med ämnet att göra. Sen är det ju rätt enkelt att göra en sortering och uppdatering allt eftersom. Copy+paste har nog inte tagit livet av nån...
4 svar · 3,5k läst
S
sanne78: köpte en på Krauta... 75oo pix... inget krux med den inte.. helt underbar..
2 svar · 5,5k läst
pellefant
pellefant: trendbordet är väldigt likt clas o's bord förutom priset....
35 svar · 21,7k läst
pernitta
pernitta: Man kan göra mycket med en handhållen sticksåg, och än mer användbar blir den efter montage i ett sågbord. Egen tillverkning kräver: (jag använde mig av.) a) fabriksmålad spånskiva 300 x 600 x 18 mm b) fräsmaskin med pinnfräs 6 mm c) gärna styrskena Börja med att avlägsna glidplattan under sticksågen. Rita av sågplattan och gör en urfräsning enligt bild [bild] Gör ett noggrant
0 svar · 3,7k läst
H
Haagbard: [citat] Inte för att det lirar i samma division men Swedol säljer nu 2 hk kompressor (14 kg), dyckertpistol och slang för 795 + moms........säkert passar det någon  :) Sencos priser vet jag inget om dock
11 svar · 5,1k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: OK, varsågod ;) http://www.blocket.se/vi/6880284.htm?ca=11_s
11 svar · 5,3k läst
N
Niq: arbetar man som byggare så kan det vara värt det. Dom med rundbandad spik kostar mer och dessutom så kostar spiken mera. Det tar inte speciellt lång tid att ladda om. Jag har iaf inte så bråttom när jag arbetar hemma att det stör mig att ladda om.Det går iaf bra mkt fortare än att spika förhand.
12 svar · 5,1k läst
F
Freebrave: Här finns det tappborr i många olika dimensioner: http://www.toolbox.se/produktlista.asp?path=19n-kat56n-kat58n [bild] Eller här: http://www.toolbox.se/produktlista.asp?path=19n-kat355n-kat382n-kat412n [bild]
4 svar · 10,1k läst
S
Sussikan: Jag köpte en billig Amcour tror jag den hette, den har varit guld i tvättstugan, tvätten torkar över natten 6-8 timmar mot tidigare då det tog två dygn. Dessutom har den farit runt i fuktiga bilar, översvämmade källarrum etc, den är liten och nätt och lätt att flytta runt. Den kostade typ 1000-1200:- helt ok enligt mig. :)
9 svar · 2,1k läst
G
geschwint: Pratar vi tegelväggar så är en vanlig slagborr alldeles utmärkt. Borrhammare är för våldsam som daniel säger. Borrhammaren är ingen ersättare utan kompletterar slagborren. Vet man att man inte har tegel eller lättbetong att borra i utan bara betong så är borrhammare bäst. Dom ligger på 2000 och uppåt för en hållbar sådan. En Hilti är onödigt dyr om man inte skall borra annat
1 svar · 24,1k läst
slaskman
slaskman: Vanlig sidavbitare. Håll 45 grader mot skruvskallen och vrid
13 svar · 18,5k läst
hecke
hecke: Jag fick precis leverans från www.midas.nu Kort leveranstid (2 dagar), Bra pris, låg fraktkostnad, Faktura Betalade 545:- för ett 12V 3,0 Ah batteri till min AEG Best 12X. Har batterier till de flesta märken (Festtool, Bosch, AEG, Dewalt, mm)
5 svar · 8,8k läst
E
El_-micke: kolla in http://www.foma.se/
3 svar · 3,1k läst
ACME
ACME: Ekesiöö i Bromma har hinken.
16 svar · 12,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.