snickarboden
snickarboden: Målartape är bra som sagts. Nope, jag använder ingen bräda som splitterskydd, finns dock instatser till Bosch-stickisarna att köpa. Det är sågklingan som avgör. Jo, jag menar fasfräsar med kullager, de är lätta att hitta och de tar precis så mycket/lite som du önskar. Tror att du får problem att hitta frässtål som har så lång skärande egg så att du kan fräsa ut hela formen
5 svar · 4,4k läst
T
tiggre: hilti ägs väl av b&d... antar att det är massproduktionsskräp också då ;D tycker om dewalt personligen, festool är tyvärr för dyrt... och de gröna verktygen går sönder alldeles för fort då jag använder verktygen för att renovera barren... mmm... personalrabatt, antar att de har ganska kraftig prisreducering... :'(
6 svar · 14,4k läst
·
G
gds4me: Kan inte annat än hålla med de andra, har själv en cbu och den är verkligen grymt bra och lättanvänd. Hur ofta köper du en ny cirkelsåg? Köp det du vill ha istället, du kommer att ångra dig annars! ;)
3 svar · 4,4k läst
saturnus
saturnus: Ja, du kan även fräsa in ett spår/ta en bit under tröskeln, så att golvplattorna får plats . Men det finns en mängd nya trösklar att välja bland, någon kanske passar. Det brukar vara de där små detaljerna som gör det ;)
6 svar · 1,5k läst
Andreas_Hansson
Andreas_Hansson: http://www.radron.se/templates/test____4472.asp
4 svar · 13,3k läst
P
ppalm: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=41442/6#6 Varit inne på samma själv, men avstod. :'(
5 svar · 5,4k läst
D
dfred: Jag köpte Senco 702 XP från staterna förra året och är väldigt nöjd. Jag valde full round så man kan använda den till fasad. Clipped head kan se lite kontigt ut. Vet inget om Hitachin.
3 svar · 1,9k läst
D
dfred: Köpte en Senco 702 förra året. Kan VARMT rekomenderas.
8 svar · 9,0k läst
P
per11: Jag körde med en dyr ny lånad tigersåg..... var inte kul när jag körde sönder den  :( [bild] Det blev ett "meganyp" när jag körde i full fart genom ett vinkeljärn. Efter det så tog jag fram rondellen gasmasken o brandsläckaren  :-X Fungerade bra trots allt. Hällde i sågspån o vatten i botten innan jag började. Senare köpte jag en billig tigersåg o skar ner pannan i småbitar.
3 svar · 1,9k läst
M
mikko: La upp som jag gjorde på min egen sida, frågan dyker ju upp dåochdå http://www.mikko.se/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=47 /m
9 svar · 2,7k läst
mattiasp
mattiasp: Festools Domino borde nog fungera till uppgiften. Om det i alla fall skall handlas maskin.... Vanlig kexning är bäst till att sammanfoga skivmaterial, och är dessutom ypperligt till att limma ihop hörnen på gersågade dörrfoder inomhus. Funkar även om man vill skarva foder eller andra platta lister. (ville bara ge dig lite argument)
4 svar · 3,3k läst
N
Nix: Hej alla Jag köpte till slut en på k-rauta. Men det blev dyrt... Knappt 11 000 kr. Men då ingick släp och en del smågrejer också ;) 2495 för bara blandaren. Den är inte ihopskruvad än, men den kändes hyggligt okej i butiken.
7 svar · 7,0k läst
snickarboden
snickarboden: Misstänker det är kontraprofiler du menar? Här fräser du först alla spåren och sen med samma stål fräser du ut "tapparna" i över och understyckes kortändar. Det brukar ta ett tag innan man får rätt på alla mått så det är bara att prova sig fram. /Kent
1 svar · 1,0k läst
Lagavulin
Lagavulin: kolla även in http://www.nailzone.com Lagavulin
10 svar · 2,5k läst
T
tiggre: [bild] den ser ju bra ut... mailat å frågat
143 svar · 33,7k läst
T
tiggre: bytte upp mig idag från min 707... bidde en 743 istället... var dock sugen att behålla gamla 707an, men med vetskap om vad min sambo skulle tyckt om det så bidde det till att sälja den till en gammal polare... största skälet till att jag ville ha kvar den var att den kapar lister så OHYGGLIGT bra, hoppas att 743an med lägre varvtal inte gör det jobbet sämre :o enda nackdelen med 707
58 svar · 12,7k läst
·
T
Theander: jag håller med har också köpt en sån för att prova ingen bra investering den var kass. drog upp lim för ojämt.
4 svar · 3,7k läst
S
Stefan_h: Nix o ni andra svart -gula... Jag var på ÖB idag... Gissa vilken färgkombo deras maskiner har?? Beest tols eller vad de nu heter... Jo de e... Just de SVART - GULA!!! ;D
13 svar · 966 läst
T
thomasx: [citat] Låter ju som en smutt idé. Har du någon uppfattning om priser? Kanske något förslag på firma till och med? Thomas
4 svar · 3,1k läst
S
Snozzi: Bra att det löste sig för dig Estwing, då har du fått en riktigt billig kompressor nu då. Skönt att det inte alltid behöver kosta multum för att laga defekta saker. // Snozzi
10 svar · 3,4k läst
H
hoppgurkan: Det finns ju samma tillbehör till centraldammsugare som till vanliga dammsugare när det gäller att suga "skit" med dammsugaren. Skall man suga aska mm så kan man ju använda "grovis". Kolla länken http://www.canvac.se/grovis.asp. /Hoppgurkan
3 svar · 2,6k läst
spocks_beard
spocks_beard: Jag får helt enkelt ha den som huvudkudde ;D
11 svar · 9,8k läst
saturnus
saturnus: fanns ingen med toa, det är det första jag brukar få leta efter på ett nytt jobb :-[
4 svar · 6,4k läst
M
mikko: klockers beskrivning om hörnen, kanon att man lär sig nya grejjer varje dag. /m
13 svar · 7,4k läst
M
mikko: har inte kollat på dem, men tycker följande. - Om den kan köras på skena är det ett JÄTTE plus - Om man kan reglera varvtalet är det ett plus. - spaltkniven skall finnas - att den håller samma varval under sågning är oxå trevlig - mjukstart är en finness som man kan kika efter - att den känns bra i handen och trevlig i allmänhet sen e det ju beroende på vad du skall använda den
1 svar · 2,3k läst
G
glesbyggaren: Alltid intressant med tester! Vilka var de andra två som var topp tre och var det något av paketen som framstod som bättre en de andra?
3 svar · 3,6k läst
·
D
Dem00niX: Tjenare. har lånat en hemmabyggd vedkap/klyv 2 år nu. Fast jag börjar bli sugen på att ha en egen. Men är det någon som vet var man kan hitta vettiga ritningar till något sådant. Visst kan jag nog ta ut en ritning genom bilder på maskinen jag lånat. Fast lättast blir nog en riktig ritning med mått och så.
0 svar · 4,0k läst
C
cy_berg: Äsch, varför vandra över ån efter vatten? Det visade sig att min lokala bygghandel också har Senco, och dessutom har dom på lager :D
3 svar · 2,6k läst
Z
zephir: Elektra Beckum har en modell som heter PK 200. Den är rent ut sagt snordyr med tanke på den mycket blygsamma specen. Men den gör kanske det den kan riktigt bra. Liten är den iaf. Zephir
9 svar · 4,1k läst
Fein
Fein: tackar och bockar
7 svar · 1,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.