Hemmakatten
Jo, vi tror det är ett bra köp (40% billigare än ordinarie pris). Självklart är det väl så att denna modell kommer att utgå (pga klingskyddet som inte håller yrkesmässig arbetsmiljökrav standard) men för privatanvändare är den kanon. Återigen får vi rikta ett stort tack till forumet vars råd är oumbärliga!!

Men VAR köper man extra såg/rullbord till Dewalten. 3.195kr (ordinarie pris) känns inte lockande. Finns det andra (billigare) märken som kan duga?
 
Jo, det finns en kopia... jag har letat, och letat, och letat efter tillverkaren. Det var nån mekanisk verkstad som tillverkar. Hade faktiskt tänkt slänga ut frågan på forumet, men aldrig orkat.

Jag har för mej att Fredells sålde rullbordet från den tillverkaren. det var så jag fann det - eller så kom jag bara på "rätt" sökord för 3 år sen. Nu är länken borta och mitt minne sviker.
 
Hemmakatten
Om du nu, gamle man ;), inte kommer ihåg, kanske det finns andra här på forumet som vet. :)
Rullbordet bör ju hålla samma kvalitet som Dewalten. Rangligt, oprecist vill man ju inte ha.
 
oj, den utmaningen tog jag. Nu har jag blåsurfat och provat i princip ALLA sökord... byggsåg, rullbord, rullstöd, sågbord, elu, tgs, dw742, dw743, m.fl. i alla tänkbara kombinationer.

Till slut hittade jag tillbaka till sajten och tillverkaren.

1500 spänn och jag avslöjar företaget.... 8)






nädå. Här på forumet är allt gratis:
Kvalitech i Eskilstuna tillverkar/-de bordet. Det verkar som de nästan helt raderat all info om bordet.

http://www.storumansindustri.se/sagbord.htm
Dra muspekaren över texten "Proffs 100" så får du se.

Prova att kontakta Kvalitech, men som sagt... det lutar åt att de slutat producera bordet...
www.kvalitech.se
 
Hemmakatten
Jag är imponerad! ::) :D
Verkar ju som om den inte tillverkas längre. Kan det bero på dålig försäljning, dålig kvalité? Eller är det så att Proffs 200 även passar för sågar på stativ? Hur var priset jämfört med Dewalts originalbord?

Kanske det finns andra alternativ/märken eller bättre priser?
 
Nä, nu får det räcka med frågor. Gå och lägg dej, det är sent! Ring fredells imorrn och fråga... :D eller varför inte Kvalitech themselves.

Proffs200 tror jag inte passar.

Proffs100 har små tappar man skjuter in i de förtillverkade hålen i sidostyckena på DW742/743:an

Jag har för mej att Proffs100 inte var billig för den skull - trots att det var en kopia, men det var ju på dyr-Fredells jag hittade bordet en gång i tiden.

Nu lägger jag ner för idag.
 
Hemmakatten
God natt på dig själv fasting! :)
Och inte behöver du svara på alla frågor! Frågan om alternativa bord/priser var menad som en allmän frågan till forumet. Alltid är det väl någon som sett något passande till vettigt pris. 8)
 
k-rauta hade/har kampanj på 743an.. 7k5..
 
proffs100.jpg

den ser ju bra ut... mailat å frågat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.