pernitta
pernitta: Hej! Tråden hittar Du 16 jan  15.09  och 5 mars  13.54 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19407 per
6 svar · 4,3k läst
Daniel_N
Daniel_N: Hej, I denna tråden finns svar: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19608/3#3 //Daniel
1 svar · 3,6k läst
E
elof: DW744XP liger ny på ~9500 exkl. moms Detta att jämföra med Bosch GTS10 som kostar ~5300 exkl. Så frågan är om DeWalten är värd nästan det dubbla :-? Jag tyckte inte det så jag köpte en Bosch, mycket bra såg, rekomenderas starkt!
11 svar · 13,8k läst
snickarboden
snickarboden: Finns som reservdel, kolla med de som säljer Gjerdesågen. /Kent
1 svar · 5,8k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Jo, där handlade jag! Om jag inte minns fel var det på rekommendation av MathiasS ;) http://www.abc-cdsug.com/[/quote] Jepp, dom är grymma på centraldammsugare. Förutom att dom inte gjort annat de senaste 25 åren så jobbar dom också med många olika märken (alla?) vilket gör att man på ett enda ställe enkelt kan få en bra jämförelse gjord.
8 svar · 1,8k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Tack så jättemycket för den fina ritningen! Ja, det är ju ett förslag. Vad tror du om risken för att brädorna vrider sig så mycket, med din konstruktion, så att det finns risk för att pappen spricker..? [/quote] Hej! En sån ritning gör man på 5 minuter i Sketchup. En utmärkt skissprogramvara! Om du är orolig för att brädorna skall vrida sig, kan man köra med två eller
18 svar · 27,4k läst
·
ByggaNytt
ByggaNytt: Jo, mångra skuv blev.... fick tidvis kyla ned skruvdragarna med tryckluft när tempot var som värst ;) Jag har inte märkt några problem med utvidgning, jag gjorde ju egna "vändplattor" samt limskruvade golvgips överallt så mina slangar har ingen möjlighet att ta vägen någonstans!
8 svar · 5,4k läst
J
JPM: Gå in på deras sida Metabo.se, där finns adress o telenr för kontakt. Jag har inte haft problem med dem när något strulat
12 svar · 2,7k läst
M
MrMagic: Lite klen grävare tyckte jag..... skaffade en sån här till bygget http://www.gremminger.se/service/forum/album_showpage.php?pic_id=901 , dessutom tillverkad i Eslöv !!
13 svar · 6,8k läst
snickarboden
snickarboden: DW 744 har ett par plus som bl a ett perfekt anhåll som styrs av kuggstänger och som är parallellt med klingan, det går att dra tillbaka för kapning och att höja en bit för sågning av mtrl på högkant. Sågen är stabil och med en precision som tävlar med sågar i snickerier och har samma lätthet eller mer i manövrering där såsom att höja/sänka och tippa klingan. De som vill bygga
26 svar · 20,9k läst
·
galento
galento: [citat] Inga problem Pernitta,Biltema skickade en ny bult så detta löser sej nog ;D M.v.h Galento
6 svar · 9,0k läst
·
snickarboden
snickarboden: Eftersom Järn och Trä i Bjuv (som ligger utanför Helsingborg) skall läggas ner så är det nu 50% på allt där, fyndade lite bandsågsklingor där nyss och det finns lite saker där som kan tilltala en del. Tror de har öppet idag och i morgon 7-16 och antagligen lunch 12-13. /Kent
0 svar · 1,9k läst
G
gojan: Kunde inte låta bli så jag ringde upp en försäljare på Nilfisk för att höra vad han tyckte. Jag frågade om han rekommenderade maskinen ovan eller deras Nilfisk Extreme. Han sa att Nilfisk Extreme är ju deras vassaste konsumentmaksin men den går inte att jämföra med proffsmaskinen (som GD930 är). En konsument maskin är byggd för att användas 1/2 till 1 timme i veckan och har en
5 svar · 8,9k läst
P
pero: [citat] Jag köpte samma Makitapaket (fast utan lampa) via bulvan (han promenerade rakt genom tullen med den vackert turkosfärgade lådan och låtsades att det regnade... Iofs bosatt i staterna... Jag kör laddaren via billigaste 110/220 omformaren från Classe - funkar helbra.
4 svar · 3,9k läst
pernitta
pernitta: Hej Snickarboden! Du får tipset helt gratis, bara Du provar på ett plant och vågrätt underlag med en bit, en halvmeter lång och max 10 mm tjock. Prova så får Du se, kolla med Din vinkelhake. Varför då denna metod? Jo den är snabb, den är en slutgiltig kontroll och passar både stick- och handcirkelsågar. Jag har också sökt justera den sistnämnda med vinkelhake sula/klinga, men jag
24 svar · 17,3k läst
E
El_-micke: tack för hjälpen [smiley=tekst-toppie.gif]
4 svar · 4,5k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Ett borr har inga skär på sidan. Då är det ju en borrande pinnfräs. Ett borr har stödlister, som dessutom brukar ha lite baksläppning om borret kommer från en seriös firma. Till seriösa firmor räknas t.ex Seco Tools och Sandvik Coromant. Själv jobbar jag på en av firmorna med F&U. Men nu är jag i staterna och skall handla leksaker i morgon :D :D
15 svar · 16,7k läst
snickarboden
snickarboden: sverre>Jopp, till det priset förstår jag dig. Kan ju säga att jag får låna en del dragare mm för test så jag bryr mig ofta inte om pris. Mina gamla ELU hänger med ändå. Det enda jag inte gillar är att jag har ett DW batteri som inte går i min ELU-laddare *morr* Får väl klippa bort avkänningen eller vad det nu är *suck* /Kent
14 svar · 2,6k läst
snickarboden
snickarboden: *s* ger mig och har bara inte upptäckt att det gick på Festo'n, får väl skylla på min förra chef att han inte hade gett mig bruksanvisningen. Spelar i och för sig ingen roll för jag körde ändå hellre med min gamla PST 60 men skall snart uppgradera till GST 135. Är lite trött på vissa saker med den såsom en skruv som man tappar titt som tätt, dvs den som håller klingan, och
16 svar · 3,7k läst
M
Midas: Var i Tallinn ett par dagar och kikade in på Krauta där. 2000EEK för en sådan maskin tog de där. Motsvarar ca 1200Sek. Det såg ut som om priserna generellt var billigare där trots att det var samma märken.
0 svar · 4,2k läst
TorpAnders
TorpAnders: Biltemas rundstrålande laser för ett par hundringar :o :o :o
46 svar · 16,3k läst
TorpAnders
TorpAnders: Makita generellt är ett bra val, ska du inte borra alltför mycket utan skruva mest så är den tillräcklig, går du upp en nivå så får du en starkare och snabbare maskin men samtidigt blir den tyngre och dyrare..vad du ska ha den till avgör väl..?
1 svar · 4,1k läst
chris47
chris47: He he. Jag förstår vad du menar. Smart kille! För vem har behov av alla dessa proffsverktyg på ett bräde annars? 8-) /CC
1 svar · 3,1k läst
R
Renoveraren: Tack för svaren det lutar åt en liten en
8 svar · 4,6k läst
pernitta
pernitta: Hej Snickarboden! Du har lyckats få in väldigt mycket humor i Ditt inlägg, och jag bubblar invärtes och tackar. Verkligen roligt i all snö. Ditt förslag har också en allvarlig sida, jag skall börja sortera mina vänner, en del är tvåkomponenta, andra silikondementa. per
10 svar · 1,5k läst
S
styrman1: Vi körde 320kvm råspont på vårt tak med en sån och det var inga problem. Om man ska hitta nån nackdel så är det väl att spikskallarna inte är helrunda så synlig spikning blir inte så snygg.
2 svar · 6,0k läst
S
sverre: Har handlat av Logiksystem på Ramnaslätt, men jag vet inte om dom säljer till privatpersoner!
5 svar · 2,8k läst
F
Fixare: Jag skulle föreslå AEG RAptor med 14,4 V batteri. Då kan du lossa chucken vid skruvning och den har 13 mm kapacitet när du ska borra. Kanon kvalitet som håller länge, länge. Den är inte billigast men du får valuta för pengarna. Eller så kan jag även föreslå AEG Best 12X som en annan forum skrivare gjorde. Super maskiner.En till bra sak är det vändbara batteriet.
39 svar · 7,8k läst
pernitta
pernitta: Hej! Classe Clas har lärt mig hur man lägger in bilder, och låt mig testa genom att lägga in ett par som tidigare har visats. [bild] [bild] Ge akt på att fräsmaskinen är monterad med stänger som enkelt kan dras ur. Sen är det bara att lyfta bort den om man vill ha den lös. Till spånutkastet har jag anslutit en gammal Volta med ny motor, och den håller effektivt rent. Tillverkar Du
6 svar · 19,9k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Jag tyckte att det lät billigt för en Leica! Nu visade det sig att instrumentet inte finns på leica-geosystems hemsida. Däremot finns den på amerikanska billighetsvaruhuset Sears under namnet David White Mark 2 XL för 160 Dollars. (ca 1200 kr)
4 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.