Makita har kampanj just nu och 6317 kostar 2500:- lite överallt. jag köpte mig däremot en 6270 kostar ca 2300 och väger endast 1,6 kg. tyckte att 6317 kändes onödigt tung att arbeta med. Har inte skruvat nåt än med den men höll emot chucken och tryckte på "play" och har idag mindre hud i handen än igår. :'( så styrka finns det ju i den iallafall.

Nya märken att kolla :) jag köpte en metabo och den har en kul finess ställer man den i pulsläge kör den stegvis funkar kanon om man skall få en dladskruv att stanna i rätt vinkel eller har problem med att bitsen slinter tex. bara att lägga änu ett märke till listan ;D

/classe

AEGs BEST12x har ju ett tag på nacken och ersätts ju nu med raptor.
så den börjar reas ut lite överallt tror jag såg den för 1299 på bauhaus tidigare..

m

elof skrev:
Bosch GSR 12V har varit uppe tidigare i den här tråden....

Om någon går i tankarna att köpa en sån så kolla följande länk ->

[länk]

Ett extra batteri tackar man aldrig nej till :)
Det där låter lockande. Skumt bara att alla GSR 12 V som jag har sett bara har 2 st 2.0 Ah batterier. Gäller det från den 27/3 att de har 2.6 Ah batterier eller? Det är ju stor skillnad på 2.0 och 2.6 Ah.

Är det bara att knalla in hos vilken ÅF som helst och visa pappret så slänger de med ett extra batteri? Det låter nästan för bra för att vara sant.

// Lidman

Edit: I erbjudandet står det: "GSR 12 V SD" Är SD nåt nytt eller heter alla så? Jag hittar inget på Bosch's hemsida om just SD.

SD betyder Standard Duty, till slillnad från VE-2 maskinerna som heter Heavy Duty. En vanlig GSR 12 med andra ord.

bosch.. mmm, dom e ju starka å bra.. Jag gillar iofs just DW skruvdragare bättre än bosch oavsett färg.. MEN för hemmabruk så är det fler i famlijen som ska använda grejerna å är man inte gift med en rysk kulstöterska så är boscharna på tok för tunga o klumpiga, handtagen är desutom för grova.. Detta gjorde att jag valde en maskin långt från de 2000:- men som är klart smidigast och lättast utan avkall på styrka o kvalisort.. Festool

- extra batteri
- 13mm chuck istl 10mm
- 2.6Ah istl 2.0

Detta låter ju super, då måste man bara hitta en ÅF som har den nya "versionen". Blir till att ringa runt igen i slutet av mars.

STORT TACK Elof :)

/Martin

Lidman skrev:
Edit: I erbjudandet står det: "GSR 12 V SD" Är SD nåt nytt eller heter alla så? Jag hittar inget på Bosch's hemsida om just SD.
mattiasp skrev:
SD betyder Standard Duty, till slillnad från VE-2 maskinerna som heter Heavy Duty. En vanlig GSR 12 med andra ord.
Så klart att det betyder det. Tur att man är klar i skallen på nätterna  ;D

// Lidman

Jag skulle föreslå AEG RAptor med 14,4 V batteri. Då kan du lossa chucken vid skruvning och den har 13 mm kapacitet när du ska borra. Kanon kvalitet som håller länge, länge. Den är inte billigast men du får valuta för pengarna. Eller så kan jag även föreslå AEG Best 12X som en annan forum skrivare gjorde. Super maskiner.En till bra sak är det vändbara batteriet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.