snickarboden
snickarboden: Sen finns ju även Men in Black III på DW's sida *S* Vete tusan om jag inte hade valt vapnen ifrån ettan och tvåan ändå *S* http://62.146.25.231/videos.asp?mktid=8&lid=11&section=36Volt# <edit> Det är den översta filmen som avses /Kent
2 svar · 1,7k läst
snickarboden
snickarboden: Ta det lugnt med småbitarna bara, de kan lyfta och flyga, plank går som du säger mest sönder i änden om de är långa icg tunga nog. Kolla gärna bultarna till stålen med ibland. Skyddet till rikten är ingen fara, kolla lite på amerikanska siter på "jointer" och kolla hur deras skydd ser ut. Det är ofta en triangel som svängs undan och det funkar. Sen får du ju utforma det så den
49 svar · 39,0k läst
·
Marta
Marta: Håller med föregående talare. Har en GKS54Ce Där är det f.n inga vibrationer.... Det måste vara nåt fel... // Marta
3 svar · 6,1k läst
snickarboden
snickarboden: *skäms* Jäkla associationer till olika namn, jo, jag tänkte på Porter Cable. Jag vill förresten ha en sån fräs *S* /Kent
8 svar · 9,2k läst
N
nvpetlin: Jag håller med om det som någon sa tidigare, det bästa är nog en kombination av både konventionell dammsugare och centraldammsugare.
8 svar · 2,0k läst
N
nvpetlin: Med andra ord är den 21 graders? Eftersom k-rauta inte har 27-graders spik?
8 svar · 2,1k läst
M
maskin_johan: den svarta laddaren har inte "uttag" för mittenstiftet på batt,dvs det går inte att ladda 3.0 ah batt,dom är nimh och den svarta ska bara ta nicd mittstiftet sköter laddstoppet på något sätt.... har provat med en svart på 3.0ah nimh,och det resulterade i att batt pajjade efter ett par ggr,och garantin täcker ju inte batt ,så .... leta en gul laddare....
3 svar · 4,3k läst
mattiasp
mattiasp: [citat] Det blir gärna litet begreppsförvirring när man talar mikrometrar. Det mätinstrument som vi kallar mikrometer heter egentligen bygelmätskruv enligt TNC:s rekomendationer (TNC=Tekniska NomenklaturCentralen, finns de kvar?) En vanlig bygelmätskruv har en upplösning på 0,01 mm, och en bra sådan har också en 0,01 mm i noggrannhet. En riktigt högkvalitativ digital bygelmätskruv har
22 svar · 4,5k läst
Fotografen
Fotografen: Kikade på den men den föll på att inte kunna ta grova rör, så det blev en gassvets istället.
8 svar · 2,0k läst
P
perkele: Har nu klämt på snikbordet och ett som det står DW7023 på... Och jag vill påstå att det är likadana bord, förutom märkningen och några delar har andra färger. Snikbordet är fullt utdraget lite drygt 385 cm. Ihoptryckt ca 170 cm.
7 svar · 1,8k läst
snickarboden
snickarboden: Ursäkta politiken men husen blir väl automatiskt större nu i och med regimskiftet *S* /Kent som bara inte kunde motstå
15 svar · 12,1k läst
·
Masses
Masses: Låter fint BAN! La en beställning igår på en 10SD med Bosch sågbord(Plus massa massa Festool grejer ;D) . Kostade 5995+moms, så det torde bli 7500:- med moms.
9 svar · 24,6k läst
S
star_daddy: Vanlig motorgräsklippare med uppsamlare. Kör i litet gräs först, ställ den sedan över spånhögarna. Efter 5-10 min har det mesta torkat, sugits upp och ligger i uppsamlaren. Jag har tagit upp 5 cm tjocka kakor efter en vedkap på detta (nästan arbetsfria) sätt.
4 svar · 2,0k läst
M
Misse_o_Mojje: Det blev en AEG KS66S. Främsta skälet till det är att AEG erbjuder den för halva priset som Good Will-kompensation för att min gamla såg bara överlevde drygt två år.
21 svar · 7,5k läst
J
JockeR: Jag tror inte att du kommer att bi missnöjd! Bra grejer är bra grejer helt enkelt! ;) Lycka till och se till att maskinen får gå varm nu.
7 svar · 6,2k läst
galento
galento: Hej,när vi hade Huskvarna Ridern för några år sen hörde jag mej för ang.det du skriver och fick då rådet att köpa en ny motor som då skulle kosta 5,500:- för en 12hk hos en återförsäljare.Hade jag behållt denna hade jag nog gjort detta istället för att renovera och speciellt om den varit skuren.Du kanske kan köpa en motor utan "kringutrustning" som förgasare t.ex och flytta
1 svar · 5,8k läst
BuDDHa
BuDDHa: [citat] ditt påstående blir inte riktigare av orginalfrågan.. det jag funderar på är ifall han inte blir nöjd med en fjutt maskin när han "eventuellt" haft en kraftigare innan, nu vet inte jag vilken mcculloch det handlade om.. strunt samma, jag tror nog att en elsåg av bättre kvalite kan vara ett bra val när man bara skall kapa lite ved, så läönge man har gått om tid..
17 svar · 10,4k läst
E
Eld: Uppfinnaren kanske tänkt sig att få bättre spåntransport genom att ta bort tänderna från de (nu) tandlösa sektorerna? Eller så ville han bara spara råmaterial genom att göra klingan av ett mindre ämne ;D
16 svar · 3,1k läst
·
F
Fenris: Hyreshuset har för några hundringar för en helg. http://www.hyreshuset.com/prisl_a_d.htm#b Mvh / Fenris
4 svar · 7,0k läst
L
Lambr1: Jag tror att det går att beställa den från www.inca.ch. Annars finns det ju INCA-sågar då och då på Blocket. Just nu en (lite äldre) för 1100 kr i Arjeplog. Den har anhållet kvar. Jag har f ö inte hunnit finjustera bladet på min ännu. (Är upptagen med konverteringen av pannrummet till miniverkstad. Vad sägs om arbetsbänk på 50 x 80 cm och golvyta på ca 180 x 180? Tanken är att
7 svar · 25,1k läst
F
Felder: Jag har använt fesools moduler för att fästa fräs respektive sänksåg och har varit mycket nöjd med båda. Jag har dock noterat två nackdelar som kan vara bra att ha i åtanke. Modulen för sänksågen har ingen möjlighet att lägga in nolltolleransplatta (om man ska såga mycket tunna saker). Sedan tycker jag fräsmodulen är för stor (jobbigt att lyfta upp och lägga ned hela tiden). I
7 svar · 10,4k läst
snickarfrasse
snickarfrasse: Hejsan problemet är lätt ordnat köp en lamello top 20 så kan man justera klingan +/- 2 mm. Anhållet används bara vid vinkel fräsning och i tjockare skivor typ bänkskivor. I hobby verkstan kör jag dock med en billig maskin då får man tänka sig för så att bitarna ligger åt samma håll. Tänk på att alltid kexa på en plan yta så brukar det bli bra.
5 svar · 5,2k läst
·
H
HotShot: Köpte nyligen en Bosch GSR 12 skruvdragare på K-Rauta i Göteborg. När jag kom hem upptäckte jag till mitt stora förtret att maskinen jag köpt var en utgången modell från 2005! >:( Detta trots att jag köpt den till ordinarie pris. Iritterad åkte jag dagen efter tillbaka till K-Rauta och hade ett snack med säljaren där jag undrade vad dom håller på med. Säljaren såg inga
0 svar · 1,7k läst
M
mattias_75: Jag köpt en begagnad ELU PS174 för ett tag sedan. Rätt kul när jag märkte att alla delar fortfarande fanns att köpa till den. Jag bytte ut lite delar, lämnade in klingan på slipning och tog med sågen till en serviceverkstad som smörjde upp den och ställde in den. Nu är den som ny :-)
12 svar · 6,2k läst
ByggPutte
ByggPutte: Vinkelslip är bra genom puts men det dammar ;). Jag skulle knacka ett spår med hammaren runt om Bryta ner putsen i bitar om det går och behövs. Är det tillräckligt rent kan man offra en motorsågs kedja. Mvh Putte
4 svar · 4,7k läst
pernitta
pernitta: Kent! Och jag tycker att Ditt senaste inlägg får vara en avslutning på vårt åsiktsutbyte i rubricerade ämne. per
28 svar · 11,2k läst
V
V200: Mutterdragare, för att dra ut hjulbult, ja, gärna, men dra fast dem gör jag för hand. (I väntatn på att jag får punka på skogen....) Har en batteridriven Bosch Professional. //Erik
6 svar · 3,8k läst
E
ejwbegysv: Jag köpte verktygsvagn på Bauhaus för 995kr.. såg ut som Julas...
4 svar · 4,1k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Du behöver inte projicera parrallellt med väggen (det är ju iprincip omöjligt?), men du måste mäta vinkelrätt från väggen och på ungefär samma avstånd från lasern. Då uppstår inget vinkelfel. Fast visst är det så att man motvilligt får erkänna att det traditionella passet ibland är smidigare.....
7 svar · 16,9k läst
G
geschwint: Jag förordar snarare en verktygstavla med hål i jämn delning över hela tavlan. Anledningen är; att måla förutsätter att du direkt vet var verktyg skall vara placerade samt att du inte skaffar nya eller byter ut de gamla till andra modeller alltför ofta eftersom du då får måla om igen och igen. Med en håltavla så kan man flytta om efter hjärtans lust och efter ett tag så
2 svar · 2,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.