E
el_richard: ha ha :-) den var bra, får jag gissa att det vara något som liknar din e-mail adress. Axums Järn.... eller något, bra med lite smyg reklam. --------------------------------------------------------------------------------------- Vi säljer jätte bra bilar på vårat jobb, vill dock inte göra reklam här men maila mig på RICHARD@saab.brabil.nu så kan vi snacka bilar...
15 svar · 12,5k läst
·
S
skogstomten: Har klämt och känt på lite olika maskiner Scecantan känns bra men jag skulle nog ändå hellre välja Festool sågen. Enligt Festools reklam (ja jag vet det är klart dom är partiska) så var det tydligen någon test där man jämförde dessa och dewalten bland annat och naturligtvis vann ju Festool! Oväntat men efter att ha fastnat i Festool-träsket för ett par år sedan så kan jag bara
14 svar · 4,6k läst
P
perkele: Hehe. Samma hände för mig med en Gul Best Tool (Säkert samma skräp, annat namn.) Snäll som jag är så godtog jag en ny likadan. När den också självstartade med blixtar och rök, så var jag inte lika försynt när jag lämnade tillbaka den... Fast pajasen i butiken ville inte ge mig pengar tillbaka förrän jag vände mig till generalagenten som ringde upp honom.
11 svar · 4,9k läst
pernitta
pernitta: kanske även storleken! ;) per
156 svar · 21,1k läst
·
F
Flinkfeldt: Det stämmer, det stod det fanimej på min med.... Då har jag säkert inte fel ändå gällande amerikansk byggkvalitet.... ;) Måste gräva i garaget i morgon och kolla på snap-on sakerna... står säkert en liten tysk inskription på dom med, eller också är det stahlwille eller gedore prylar dom har märkt om.......
8 svar · 2,6k läst
G
geschwint: Används för att montera på överhandsfräs men inte inverterat i bord utan för att kunna fräsa efter schabloner, dvs mallar. Den är gjord så att den skall passa så många märken och modeller som möjligt. Den dubbelkonade saken är mycket riktigt för att centera plattan under en fräs. Det är otroligt viktigt att en styrhylsa hamnar i centrum på fräsen eller så blir avståndet från
2 svar · 3,9k läst
B
BAN: Järn & Trä Center i KÄVLINGE. Vet inte vad sågbordet heter men liknar borden som finns på Harald Nyborg, Clas Ohlsson mm. Stabilt men tungt. Paketet kostar egentligen 6995:-.......
5 svar · 2,8k läst
pernitta
pernitta: Hej! 1973 köpte jag avbildad maskin. I Huvudsak har jag använt den för att dra slangklämmor, och efter tid dog batteriet. [bild] Efter leverans från Midas av ett 2500 mAh-batteri av typ NiMH lär den göra tjänst i ytterliga 35 år. Egentligen fantastiskt att det finns reservdelar till så gamla 7,2 voltsmaskiner. per
6 svar · 12,0k läst
J
jiha: Det beror ju på vilket land man är i.... :o http://cgi.ebay.de/BRAND-NEW-DEWALT-18V-6-TOOL-COMBO-KIT-DC6KTGA-SAW-DRILL_W0QQitemZ160020286172QQihZ006QQcategoryZ63918QQssPageNameZWD2VQQrdZ1QQcmdZViewItem
1 svar · 2,6k läst
J
John77: jag provade den "billiga" med spikar men lessande och köpte orginalet, har fungerat suveränt, ska man sätta skivor i ett helt hus är det definitivt att rekommendera
13 svar · 9,6k läst
M
maskin_johan: min erferenhet: jag har skrotat ner 35 st cheva vans ,samtliga duktigt nerkapade. köpte en beg milwakuee 220v för 800kr på en marknad,såg ganska sliten ut på skalet men var fast och fin förövrigt. den tog jag ner dom första 25 vanarna och bytte alla fönster i hela huset 10 st stora,med innan den sa upp sig. van 26-27 tog jag ner med en dewalt,den sämsta av alla jag provat,totalt
6 svar · 4,8k läst
G
GustavW: Ditt problem lär vara 300m sugledning.... Enligt Rinkabyrör så är tryckförlusten i en 40-32mm slang 1,4m/100m slang vid 25l/min och 2m/100@35l/min. Även vid ett lågt flöde kommer du med dina 3m sughöjd att hamna farligt nära gränsen för vad pumpen klarar. Kavitation och haveri lär vänta.... Det finns inte en pump i världen som kan åstadkomma mer än 10m sughöjd så sätt pumpen i
1 svar · 5,9k läst
C
CHC2: Om någon upprepar fanskapet att kalla DW907 för plastig hobbypryl eller liknande så blir det duell i solnedgången! ;D Jag har en och är efter rikligt användande/misshandlande av den absolut nöjd. Batteritid och dylikt har jag inget att anmärka på, men möjligtvis hade lite mer kraft inte suttit helt fel när det är lite tyngre skruvjobb. Hobbypryl? Bah! Möjligtvis att det inte är den
16 svar · 9,3k läst
T
Tedde: Ok, verkar som det får bli en proffsmodell då!
6 svar · 2,6k läst
S
se38005: Ja du Lillajuni, många kommentarer har du fått, mest har det gått ut på att kommentera olika fabrikat. Skulle jag slipa en trappa, skulla jag använda en exenterslip. Slipmusen från B&D du visade på, är troligen för liten, har själv en äldre B&D slipmus, och dess slipkapacitet är alldeles för liten för att slipa en hel trappa. Se upp med alltför billiga exenterslipar,
16 svar · 10,0k läst
J
jomany: Snabbt svarat. Hygglo dig! :D ///t
6 svar · 2,0k läst
T
Tomtebo: Tack det var snällt av dig. Tyvärr är posten och bussgods ena riktiga rånare så det är knappast lönsamt att skicka. Men skall höra om nån jag känner har vägarna förbi något av varuhusen.
16 svar · 7,2k läst
Lagavulin
Lagavulin: Man blir ju förbannad! >:( På specmas sida så framstår deras priser som reapaketpriser och så kör verktygsboden med 25% under. Jag drog iväg ett mail och frågade hur det kan diffa så mycket mellan olika ÅF. Återkommer efter svaret. Lagavulin
15 svar · 10,5k läst
·
M
MatCan: Tyvärr så svarar verktygsboden mig att den har utgått ur deras sortiment. Synd då dom var otroligt billiga
3 svar · 7,2k läst
pgo_jim
pgo_jim: Kan börja med att efter 30år så la farsans partner "av" troligtvis något elfel.. han köpte den 1976 men kan även tillägga att vi haft den i sommarstugan så under dessa år har han kapat kanske 20-40träd me den.. men nu när jag på måndag ska börja naturbruksgymnasium åsådär så tyckte han att det va på tiden då att vi köpte en ny motorsåg(i vårat fall nygammal) så vi kolla
0 svar · 7,1k läst
S
styrman1: Till den grönsvarta finns lös plugit kontakt som man bygger om äldre maskiner med. Är man lite händig så fixar man nog det på en Bosch också. Kolla på festolls hemsida. det ska finnas en del olika systainers.
4 svar · 3,1k läst
Andreas_Hansson
Andreas_Hansson: Har en Bosch 220 och den funkar bra tycker jag. 650 spänn på jula
2 svar · 1,8k läst
pernitta
pernitta: hej Sarebro! Efter att ha läst Din beskrivning av överliggaren. så ser jag den framför mig. Standardprodukt på "Trä & Bygg", köp den färdig. Jag använde mig av ett sätt att montera den mot stolpe utan att använda spik eller skruv. Svarva ett rundträ i ek som passar i överliggarens undersida. Borra vågrätt hål i stolpen och slå i rundträt. Lägg överliggaren på rundträt.
1 svar · 4,8k läst
V
verktygsrookie: Pröva på Bauhaus, de har ett stort sortiment av gröna Bosch. (Även stationärt) Annars är jag nästan säker på att Trollbäckens Trä har den.
3 svar · 4,5k läst
J
JonasHolm: Hej Det är en milimeterskala på sågen för att ställa sågdjupet. Skalan gäller utan skena, så man får kompensera för skenans tjocklek. /Jonas
1 svar · 4,1k läst
Lagavulin
Lagavulin: Lyfter upp ämnet igen! Är det ingen som testat någon proffsdeltaslip mot multimastern och kollat om de avverkar lika mycket? Lagavulin
1 svar · 4,6k läst
·
H
hk61: Hej, Sthil 230 C, Sthil FS 45. Det är bra grejor, men sågen är lite klen ibland. då man går på stubbar. Övriga brasaker Matkia 3050, Dewalt skruvdragare, klippo. Det som nästan slår sågen är cobran. Hyrde från cramo. Borrade ca 50 hål och var helt slut i armarna dagen efter. (30 kg). Det var ett stenröse som skulle bort och de som var kvar var de som man inte orkad lyfta. I med
10 svar · 2,1k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: [citat] Jasåååå, nu brukar jag ju inte läsa bruksanvisningar så värst ofta, där fick man för det 8-) Man kan ju verkligen undra varför den INTE skall smörjas.... men du sa ju att den var fransk va ;D
6 svar · 8,1k läst
Starfighter
Starfighter: Hilti TE-905 (största bilmaskinen) för 2 500:- inkl allt. Eller 2 pallar med lysrörsarmaturer för 150 kr. Kul att gå på konkursauktion, den enes död den andres...
5 svar · 2,9k läst
snickarboden
snickarboden: Urvalet är begränsat i Sverige, de flesta köper sin klingor ifrån Håkanssons i Åmål och de klingorna funkar bra. Det vanligaste är tandspetshärdade, dvs man kan inte fila dem vilket inte heller behövs. Mindre bandsågar kräver att man har en maxbredd på cirka 12-16 mm helt enkelt för att bandspänningen inte orkar med bredare klingor. Likaså skall man tänka på tjockleken, ju
3 svar · 5,6k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.