min storebror gjorde "ett smart köp" och köpte en elektrisk häftpistol åt farsan från jula, när farsan i ögonhöjd med maskinen skulles skjuta i klammer i sådan dära tätningslist runt en dörr for magasinet ur och träffade precis ovanför ögat i pannan

efter detta har han lärt sig två saker min far

1. använd ALLTID skyddsglasögon då det finns risk för att få något i ögat oavsett hur liten risken är
2.ibland är manuella saker bättre, inte alltid men ibland

kan även tillägga att han efter detta även prövade classes el, men den orkade inte skjuta i stiftena i dörrkarmen, sen tror jag även han pröva rusta men är inte säker på rusta

visst ja säger samma sak han skulle haft skyddsglasögon när han använde elektriska häftpistolen, men han som är f.d specialsnickare/hantverkare är ju van vid proffs maskiner som sällan felar och gör sitt jobb rätt

så efter denna incident åkte vi till vilken handel de nu va och köpte en gul manuell häftpistol, vet dock ej märke men den fungera helt klanderfritt.

Kan tillägga att som borrmaskin/skruvdragare har han en svart/blå bosch han fick av en kompis som behövde hjälp med renovering, och farsan hadde ingen sådan och behövde en sånn för jobbet, så han fick behålla den efter jobbet, och detta var kanske 6-7 år sen, det är en 12v maskin, med två batterier, den håller ännu visserligen är den lite repig här å var och texten bosch med modellnummer börjar bli slitet, men batterierna är hela och fräscha kanske inte håller exakt lika många skruvar men dom håller länge, och då kör han alltid ur batterierna varje gång innan han laddar, kan nämna att den varit mer om x antal renoveringar både hemma och hos andra :)

"Ljuger våra besökare?"
Det kan man ju inte veta, hur ska det gå till?

Jag har låtit en person bevandrad i analys av berättelser göra en bedömning.
Vissa inslag av extrema situationer har klockrena drag av hur en urban myt eller vandringshistoria är uppbyggd.

Dom lever väl? Så han kan ju fråga? :)

Ja men jösses vilken tråd det här är! Vad härligt, regnet fullkomligt öser ner ute men inombords blir man varm när man läser denna tråds alla olika inlägg! Mer sånt här, det är ju som poesi för själen med alla underbara dikter! Rock on alla verktygsfetischister! "snålheten bedrar visheten" kan väl sammanfatta vad jag tycker!

Skillnaden mellan den lille gossen och den vuxne mannen är priset på leksaken!

skyten skrev:
Skillnaden mellan den lille gossen och den vuxne mannen är priset på leksaken!
Ja... och???

kanske även storleken!

;)

per

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.