S
snickar_lasse: tjenare!kina maskiner bör säljas på toy"srus!hyr en hilti som bygg putte rekomenderade.
37 svar · 10,6k läst
·
joflopp
joflopp: Sök på följande i Google: "ta bort pulverlack" site:sporthoj.com =) Bromsvätska funkar på sämre lacker men inte på pulverlack enligt vad jag förstår.
4 svar · 2,9k läst
O
obo: Hej! Duplofräsen kan man såga spår med, föruom att den funkar som kexmaskin. Den ursprungliga ELUmodellen hette DS140 tror jag. Googla, och du skall finna... Hälsn Erik E
1 svar · 4,0k läst
S
Sur-masen: Ja det är skillnad! Skall du BARA kapa lite pinnar till en kaninbur funkar PCM:n jättebra...snackar vi surt impregnerat virke och ett gäng kvm altan så rekommenderar jag GCM...skillnaden ligger i motorn som är bättre lagrad och helt enkelt klarar heldagsjobb!
11 svar · 13,7k läst
mattiasp
mattiasp: Har du provat att peta i 90 mm? Annars kan du ju använda den till diverse panel- och råspontspikning med 75 mm-spik Annars är det trevligt med 90 mm-spik. Jag spikade ihop stommen till en 55 kvm altan på en dag ensam
1 svar · 3,6k läst
A
andersmc: Det är lika bra att kalkylera med tull och moms så man inte blir besviken. Har man tur kan paketet slinka igenom obemärkt, men det är inget man ska räkna med. Ofta sköter transportföretaget beskattningen, så du får betala till dem. Ang. spikpistolerna tycker jag att de så rätt så slitna ut. Det är ju alltid en chansning att handla begagnade verktyg som man inte kan testa. Men du
6 svar · 4,4k läst
Mikael_L
Mikael_L: Jo, jag tryckprovar rätt ofta olika saker på mitt jobb. Idag har jag tryckprovat en kolonn med 7,5 bar. Då jag har en "nybörjare" med mig för upplärning så provade jag dessutom att räkna ut vilken kraft som verkar på ändstycket (38 cm i dia), vilket uppgick till 8,5 ton. Mest bara för att inskärpa för henne att man måste ha lite respekt med större prylar. Jag kan iaf säga att om
9 svar · 17,5k läst
mattiasp
mattiasp: Amnevaf... det finns ju skrivet i den här tråden några inlägg tillbaka!
29 svar · 18,5k läst
ByggaNytt
ByggaNytt: Jo, ett rejält arbetsfordon/byggbil är ibland ett måste och detta är flitigt diskuterat i denna tråd  ;) http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=21626/60#66
1 svar · 1,1k läst
G
gds4me: Ok, jag tackar för svaren! Blir nog ett köp senare!
6 svar · 1,7k läst
Andreas_Hansson
Andreas_Hansson: Håller med.Veden blir inte lika fin som när man kör med kap. Men det går undan. Och använder man den inte kan man ju låna ut den till andra och få en slant :)
12 svar · 11,8k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: Beijer bygg i Växjö har Dewalt 740 eller 750 med 2,0 amp batterier för 995:- Begränsad antal. Mvh kent
9 svar · 5,5k läst
ClasseClas
ClasseClas: [citat] Med det extra klingpaketet så får man tänka till lite. Om jag minns rätt så har samtliga klingor olika tjocklek. Tex 40T-klingan är tjockare än originalklingan. Detta är ingen stor sak om man följer mattiasps råd att kapa listen till såganhållet med klingan. Det är inte fel att märka anhållet för vilken klinga den är insågad med.
29 svar · 2,2k läst
ByggPutte
ByggPutte: Festo har ett bord som du sätter handklingan i. Blir gersåg och klyvsåg. Men måste nog ha deras såg. Mvh Putte
2 svar · 1,5k läst
T
tiggre: tror pistolen funkar helt ok men du ska ha ett mjukare stavlim (de kommer på typ 20cm stavar) smälter och stelnar fortare då du ska fästa kabeln
2 svar · 2,2k läst
Springare
Springare: TYSKA!??!! :o är inte min starka sida.
2 svar · 2,9k läst
T
theHoff: Testa en Hitachi DH24PC3 borrhammare. Grym! Finns på: http://www.plantins.se För 1695:- + moms.
15 svar · 2,0k läst
P
Per_A: Vi kan ju inte ha en tråd där Festool inte förespråkas, så jag får väl rycka in och tala för DTS 400 EQ... Har egentligen inte använt några andra liknande men jag har fått för mig mig att enklare varianter mest skakar handen. Inte denna. Larvigt effektiv. En kompis som lånade den sa detsamma. Kopplad till dammsugaren så dammar det nästan ingenting. Ganska högljudd är den dock
10 svar · 8,6k läst
M
Martin_Blomberg: På blocket finns det just nu 2 stk Festool sågar 2500kr: http://www.blocket.se/vi/10479944.htm?ca=11_s 4000 kr: http://www.blocket.se/vi/10645429.htm?ca=11_s Vet inte om skenan ingår i första...
9 svar · 3,2k läst
S
stark1: Den här tycker jag verkar riktigt hyffsad. kolla in http://www.hilti.se/holse/modules/prcat/prca_product.jsp?OID=24995&CATE_OID=-23503 Tvåväxlad med max 140Nm
7 svar · 6,6k läst
·
Springare
Springare: Jag har haft en sladdlös borrskruvdragare Bosch PSR 14,4 VE med två batterier i några år och är mycket nöjd med den. Men eftersom jag har ett tegelhus med källare så har jag känt att det skulle vara bra med en slagborrmaskin. Så när JULA i Arninge reade en sladdlös slagborrmaskin BOSCH PSB 14,4 V-i för 790 kr så slog jag till eftersom batteriet passar till den gamla skruvbragaren.
2 svar · 18,5k läst
pernitta
pernitta: OK, jag hade fel. Min maskin är lite större och har den beteckning jag angav. Hoppades annars att jag skulle ha kunnat hjälpa Dig. Under Google hittade jag flera leverantörer av tandade remmar så jag tror inte att det är omöjligt att hitta en som passar. per
3 svar · 8,1k läst
·
S
somelvis: [citat] Hej, WoodStar säljs av Harald Nyborg såg jag idag när jag var där. Mvh
12 svar · 15,4k läst
M
maskinspec: Sågen finns i sverige men är en äldre modell... ska man jämställa den med nån såg från dewalt idag får det nog bli den som heter DW311.
1 svar · 1,6k läst
screamin-daemon
screamin-daemon: Kolla här: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19562 Mvh kent
7 svar · 2,3k läst
·
H
Hobbyfixarn: Tar upp den här tråden igen... högaktuell efter ett ett omgång med snöskyffeln och tung snö på tomten...  :D Jula har en billig modell och Kärcher har en dyrare (STH 2.35) som ser mer förtroendeingivande och stabil ut. Är det någon som har eftarenhet av dessa eller kan rekomendera andra modeller? Hur bra fungerar dom och framför allt hur enkelt det är att snabbt ändra riktningen
5 svar · 11,1k läst
Illunion
Illunion: 14.4 räcker gott och väl.
8 svar · 6,3k läst
·
J
jomany: Jag skall klyva Oregon Pine-plank till däcket på min båt i 8x40mm remsor. Den enda såg värd namnet som finns tillgänglig är en bordssåg modell Bosch GTS 10. Orginalklingan har varit med ett tag och förmodligen träffat en och annan metallbit. Om en klyvklinga ger bättre och snabbare resultat så föredrar jag att inhandla en sådan framför en allroundklinga. Finns här någon som är
0 svar · 4,0k läst
MathiasS
MathiasS: [citat] Den där ställningen känner jag igen. Även den mindre GSR12 drar lätt i skruven. Jag har uteslutande använt karmhylsor från ESSVE med tillhörande grova skruv och den största risken när man drar i skruven är faktiskt att man inte riktigt orkar hålla emot så att skruvdragaren +batteri drar in i fönsterglaset. Det har tjongat rätt bra ett par gånger men jag har haft tur....
8 svar · 7,4k läst
snickarboden
snickarboden: Utförandet på svarvmejseln (skärmejseln) påminner starkt om min favorit från Robert Sorby, om sen kvaliten är densamma kan jag inte svara på, där är dock en viss prisskillnad. Robert Sorbys stål kostade då jag köpte mina på cirka 500 sek per styck men tyvärr finns det nog ingen som säljer dem i Sverige idag. Oavsett vilket så är HSS det bästa valet, kolstål tappar skärpan för
1 svar · 4,5k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.