Det är väl ett mellansteg där, jag skulle vilja säga dålig ergonomi = jobbigt att arbeta effektivt, om man väljer buntbandsvarianten så kan man ju inte skylla på ergonomin... Men det är klart att det försämrar helhetsintrycket, jag har en tigersåg från ÖB som sågar fantastiskt, men man orkar bara en liten stund, för knappen kräver mer energi än själva sågandet...
 
Så där ja, nu var första kines-maskinen avverkad. Chucken på min AlphaTools-hammare från Bauhaus spred ut sig i en kaskad av metallprylar och fjädrar. Fick nästan ihop den, förutom en detalj som jag inte hittade. Ser ut som om låsringen som håller ihop chucken slits. Hade ingen sådan låsring hemma så jag körde inom Bauhaus och fick en ny maskin med motiveringen "Vi kan skicka tillbaka den, du har ju bara haft den i 14 dagar". Trevligt, han skulle bara veta vilka 14 dagar det varit =)
 
Jag köpte denna eminenta maskin på Classe för några veckor sedan och har hunnit använda den en hel del, dock enbart till borrning i stenhård betong men ingen bilning och den har fungerat mycket bra.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=386516

Främsta fördelen är ju att den ser klart modernare ut än de lågprisvarianter man kan hitta som ser ut som en restprodukt av rysk försvarsindustri.

Ett hett tips är ju att kasta de mejslar och borrar som brukar kunna medfölja och köpa riktiga kvalitetsborrar. Själv har jag köpt Hiltiborrar och jag kan inte påstå att det är någon skillnad att borra jämfört med de Hiltimaskiner jag hyrt tidigare.
 
Raskus skrev:
Jag köpte denna eminenta maskin på Classe för några veckor sedan och har hunnit använda den en hel del, dock enbart till borrning i stenhård betong men ingen bilning och den har fungerat mycket bra.

[länk]

Främsta fördelen är ju att den ser klart modernare ut än de lågprisvarianter man kan hitta som ser ut som en restprodukt av rysk försvarsindustri.
Vad är det för fel på hederliga prylar i gjutgjärn eller nåt =)

Ett hett tips är ju att kasta de mejslar och borrar som brukar kunna medfölja och köpa riktiga kvalitetsborrar. Själv har jag köpt Hiltiborrar och jag kan inte påstå att det är någon skillnad att borra jämfört med de Hiltimaskiner jag hyrt tidigare.
Skriver oxo under på det. Till min mindre Makita-hammare kör jag Hiltis borr och de bevisar återigen att man får vad man betalar för. Vet inte hur mejseln som följer med kines-hammaren är, har kört på en Dewalt-mejsel men den börjar bli rätt trubbig efter många timmar i betongen.
 
Hade hyrt bilmaskin.
En Hilti TE72 eller en 904 om det sitter hårt.
Varför göra jobbet jobbigt? ;)

ByggPutte
 
ByggPutte skrev:
Hade hyrt bilmaskin.
En Hilti TE72 eller en 904 om det sitter hårt.
Varför göra jobbet jobbigt? ;)

ByggPutte
Jag håller helt med, befattar mig vanligtvis endast med fin-maskiner och de gånger det inte är motiverat att köpa så hyr jag eller lånar. MEN om man har ett heltidsjobb och endast har tid att dona med huset några timmar varje kväll är det extermt usel ekonomi i en hyrmaskin där hyran står i proportion till tiden jag har den hemma, inte till tiden jag använder den.
 
Självklart man vill ju inte ha
en hyrmaskin stå och ticka pengar.
Så skulle jag bila ett golv och inte hade tillgång
till bra maskin hade jag hyrt den över en helg.
Har bilat en del både balkonger badrum och dylikt.
Och är betongen riktigt hård så kan man
skippa kina maskinen.Ger säkerligen bara ont i händerna.

Mvh Putte
 
tjenare!kina maskiner bör säljas på toy"srus!hyr en hilti som bygg putte rekomenderade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.