M
Martin_Blomberg: Kolla i denna tråd. Var några priser där. http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/69402-festool-ts55.html
3 svar · 2,1k läst
Marta
Marta: Du klarar dig inte på 85watt, Har en 18-v maskin li-ion från makita, Laddaren drar 100w. Jag köpte en sån här, Clas Ohlson - Mellantransformator. Transformatorer handla beställ postorder Artikelnummer 36-2078
4 svar · 3,0k läst
pgo_jim
pgo_jim: Jobbar i skogen hemma o i skolan Har även pratat och diskuterat med Hva, stihl o jonsered försäljare och även Partner försäljare Själv har jag köpt en beg stihl 026a från 90 talet min första såg, den var inte hel när jag köpte den och jag märkte de inte förrens det var försent så kopplingen pajja på den Så saker som inte sköts pajjar lätt Sen köpte jag i höstas en Husqvarna
43 svar · 37,4k läst
M
MatCan: Biltema öppnar i kungsängen under 2008 :-)
6 svar · 3,3k läst
O
OlaF: Min röst faller också på varmtrådssåg. Cellplast, iaf. vit/lätt, ger så hemskt med smulor som blir statiska och fastnar på *allt*. Blå/rosa är litet snällare att jobba med tycker jag och behöver inte snitten vara speciellt perfekta så räcker det med en kniv att skära ett spår med och sedan knäcka. Jag byggde en varmtrådsskärare med ett 12V nätagg, batteriladdare till bilen
15 svar · 61,5k läst
·
pellefant
pellefant: ibland är specialmedlen ine så speciella, som tex bastuoljan, det är paraffinolja, skiljer bara i pris beroende på förpackningen
6 svar · 7,8k läst
S
sanne78: [citat] vad ingår i det priset ?
5 svar · 4,6k läst
mattiasp
mattiasp: Det intressanta är att alla recensioner man ser på nätet är lika entusiastiska över maskinen. Vill haaaa.....
7 svar · 3,4k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: om du har bilden på datorn så är det rätt enkelt , under denna tråden så finns där en ruta där man skriver svaren om man klickar på "avancerat läge" så dyker det upp en massa grejor klicka på "bifoga filer till inlägget" , sen på "ladda upp bild ifrån din dator " efter det så letar du upp bilden och därefter klickar du på öppna , sen ladda upp .. sen svarar man på inlägget om
9 svar · 5,4k läst
·
P
patrikz: Tack för era inlägg. Blir nog isåfall svårt att motivera spikpistolen. Skall bara sätta upp lite gles ett par kvadratmeter, men annars så har svårt att hitta användningsområden. Verktyg som bara ligger och dammar är värre än pengar som bränner i fickan.
12 svar · 5,0k läst
olni65
olni65: Söker man i forumet på 'lidl' och 'verktyg' får man upp följande erfarenheter: http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/68120-billig-stickis.html?highlight=lidl+verktyg http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/67637-vad-heter-detta-verktyg-och-var-finns-det-att-koepa.html?highlight=lidl+verktyg
1 svar · 12,9k läst
H
henrik79: du får nog ringa till bosch och höra om en bra åf. Borde finnas gott om dem i Kalmar län. kolla länk så får du fräsen i delar med alla nummer etc. https://etli.bosch-pt.com/(bcbfn245pyfgqhfocsv0nx55)/index.aspx?ID_GROUP_COUNTRY=44 Bara att kör på.
3 svar · 5,4k läst
B
Benny_P: Kvalitet till bra pris! Kolla på e-bay! Dewalt, Senco, Paslode.
2 svar · 2,6k läst
Cinolin
Cinolin: Hejhopp! Jag knuffklipper mina närmare 3000m2 kuperad gräsyta med en Klippo Comet. Jag gör så att jag delar upp gräsmattan i etapper, och klipper en del då och då, så blir det inte så drygt som att klippa hela mattan på en gång. Min Comet är en jubileumsmodell som Klippo sålde för några år sedan med B&S Intech-motorn, toppventilare istället för den gamla sidventilaren. Underbar
15 svar · 12,0k läst
Totte_S
Totte_S: [citat] Mutterdragare kräver för det mesta rejälare kompressor än spik- och dyckertpickor, så den du refererar till funkar garanterat för dyckertpicka, och säkerligen utmärkt till större spikpistol, om du inte behöver skjuta snabbt och kontinuerligt under längre perioder. Fast det är väl sällan man behöver slå i 50 st 90mm spik i snabb följd.
9 svar · 7,8k läst
Daniel_N
Daniel_N: [citat] Ja, du får gärna ta en bild. MVH Daniel
11 svar · 3,0k läst
Z
zachris: [citat] Ännu ett bra tips. I vårt fall är det så jäkla trångt kring huset bara och där det inte är trångt är det för mjuk mark. Däremot har jag fått tips om att hyra en liten fjärrstyrd "spindelkran" typ Maeda MC 104c. maeda mc 104c - Google Bildsökning
10 svar · 5,6k läst
A
alkemi: Hej, Är det någon här som har erfarenhet av Nedo Eco 500 som är en roterande laser, alternativt bara märket Nedo, tycker den verkar bra om man tittar på vad man får och vad den kostar....... //Kent
0 svar · 3,2k läst
Ladan
Ladan: En P11 flaska gasol innehåller ca 27 liter, mellan tummen och pekfingret 540 st bränsleceller (ca 0,5 dl). Med samma literpris så borde en P11 då kosta bortåt.... 54 000 kr så jag måste hålla med om att det är en smula dyrt. Det finns förståss en massa andra exempel på tokiga konsumentpriser, jämför tex. att köpa sprit till bilen med att köpa sprit till midsommar! Glad midsommar!
18 svar · 8,6k läst
K
Kasch: Tror jag säkert att du kan fixa. Jag tror inte det är någon störrre skillnad på småklyvarna som säljs av Jula, Clas Ohlson m fl. Har du grov och vresig ved skulle jag välja att köpa en riktig vedklyv (typ Faxe Ne-Ma eller liknande). Fast de kostar en bra slant till och kräver trefas. Är tveksam inför kvalitén på Partner-sågen. Min granne hade en Partner och stod plötsligt med
1 svar · 8,5k läst
Illunion
Illunion: [citat] Sant. Deras BEST-12'a ger verkligen mycket maskin för pengarna.
6 svar · 4,2k läst
T
tiggre: lite ot, men billigare än en kirby ;)
3 svar · 6,2k läst
Ladan
Ladan: Lite info om de slanglösa pistolerna: Paslode säljer idag 3 olika dyckertpistoler i Sverige: IM65 -rakt magasin 1,6 mm dyckert (16ga) 32-63 mm IM65A - vinklat magasin 1,6 mm dyckert 32-63 mm IM50 -rakt magasin 1,3 mm dyckert (18ga) 16-50 mm (det finns även en IM200/50 klammer pistol och en IM350/90 för spik upp till 90 mm) IM200 som diskuterats ovan (i alla fall den jag pratat om) är en
15 svar · 12,0k läst
·
P-plats
P-plats: Helt klart en excenterslip! Skrapa färgen eller lacken inan så sätter du inte igen pappren så mycket. Själv brukar jag rekomendera och har en AEG själv...
5 svar · 4,0k läst
D
dalachriser: Tack så mycket för hjälpen. Ska kolla in Gardenas trimmer samt besöka K-Rauta. Mvh //David & Lotta
3 svar · 5,3k läst
bax
bax: Okej! Då är jag lite klokare. Tackar!
2 svar · 1,7k läst
Larsa
Larsa: Varför inte borra det lilla hålet först och sen fräsa med en vanlig falsfräs med kullager. Falsfräs På vissa frässtål går det att skifta kullager mellan olika storlekar (skifta mellan olika stål)
13 svar · 4,4k läst
·
G
gluecifer: Ja det borde gå lika bra med en fjädermejsel och nån bitshylsa? Eller googla på bitsmejsel.
2 svar · 2,2k läst
A
andersmc: Pappspikpistolen har en helt annan konstruktion än den vanliga stomspikningspistolen. De är inte på något sätt utbytbara. Harald Nyborg-pistolen kan inte alls skjuta pappspik. Rådet att hyra en maskin kvarstår. De är väldigt dyra att köpa i Sverige, och man använder dem förhållandevis kort tid. Ett annat alternativ är att importera en pistol från USA. I tredje hand kan du försöka
2 svar · 3,4k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.