P-plats
P-plats: Hultafors har även billigare pass... ...tex SM200 som kostar ca 500:- Produktinformation Hör med närmsta Järnaffär eller på bygghandeln.
15 svar · 11,5k läst
B
BorisG: Tack Kent, skall följa ditt råd.
2 svar · 1,5k läst
snickarboden
snickarboden: Är den så gammal? Lägg gärna upp en bild! De nyare från 90 talet i svart plast är liksom så långt från dessa som jag avser, det var gedigna maskiner mestadels i metall men med kåpor i svart plast. /Kent
3 svar · 3,2k läst
S
Styx: Jo, nu löste det sig ändå. Köpte en av en plåtis här som jag jobbar en del med. Grejen var att jag ville ha den lite snabbt och tänkte ifall någon visste någon butik som brukade ha på lager..
4 svar · 4,5k läst
Totte_S
Totte_S: Säkert ett tråkigt svar, men leta begagnat, hittade just nu ett par olika Jonsered etc på blocket för 1200 - 2000 spänn. Säkra köp, då allt går att laga, (=det finns reservdelar).
4 svar · 10,1k läst
gadeberg
gadeberg: [citat] Nämdes lite tidigare
24 svar · 26,2k läst
pgo_jim
pgo_jim: Kan varna för Biltemas "trådlösa" strykjärn det var tydligen inge bra, min moster lämna igen sitt o köpte ett "riktigt" av ett bra märke med lite högre kvalite men dyrare
10 svar · 3,0k läst
B
BorisG: Hej, Är det här rätt forum, eller är källarforumet det rätta? Ska tilläggsisolera källaryttervägg ... betongmur. Är det bäst att pistolspika eller slagborrskruva? Någon som gjort både och och kan jämföra? Kommer eventuellt att lägga platonmatta mellan reglar och yttervägg, det beror lite på fukthalt och hur dräneringen ser ut ... Boris
0 svar · 2,0k läst
pernitta
pernitta: Hej! Gummiremsa på styrskena bidrar till minskad uppfläkning av vänstra sidan av ett sågsnitt. [bild] Bilden visar sågning mellan två styrskenor, och den högra gör samma jobb då det gäller snittets högra sida. Metoden borde vara intressant vid delning av dyrbara skivor och då man önskar såga från framsidan. Tacksam för synpunkter. (Jag vet att Festool har en grön plastbit). per
0 svar · 3,3k läst
R
Reppo: en ny laddare ligger ju på dryga 500lappen + moms så då e kanske frågan om det är värt att laga en gammal för 400? då kollade jag iof på DE9116, DE9118 hittade jag inte på dewalts hemsida?
7 svar · 4,6k läst
G
Glebster: Nix, inte av just den modellen (borde jag såklart skrivit). Men jag har provat ett antal automatare under årens lopp och endast de dyrare modellerna (läs Hilti) har fungerat bra. Inget slår en bra automatare när den funkar. Finns idag säkert andra märken än Hilti som tillverkar bra automatare men de har jag inte testat. För de 400:- hade jag istället hyrt en dyrare maskin och skruvat
4 svar · 8,1k läst
J
Joukko: Då kanske det är bättre att ha en större grävmaskin, typ 3,5 ton.
6 svar · 4,9k läst
mattiasp
mattiasp: Ytterligare länk. Den här maskinen är nog det starkaste man kan hitta: Makita DA4031 Winkelbohrmaschine
2 svar · 3,1k läst
Lagavulin
Lagavulin: Kör både med flexsugen och en splitter ny ct22 festool i arbetet. Båda fungerar kanon, men festoolmaskinen har mkt kortare eftergång. Vet inte hur detta påverkar om man kör längre sugslang. flex har 4m slang och festool 3,5m vilket är i kortaste laget, men det går ju köpa på löpmeter. Lagavulin
7 svar · 11,3k läst
D
datpsu: GST85 PE pallar allt:)
11 svar · 3,1k läst
Jesca_j
Jesca_j: Ja den skulle funka. (Men en större modell skulle göra jobbet snabbare). Det finns att hyra bilmaskiner för en mindre peng, runt 200:- för ett dygn tar min lokala hyrfirma.
1 svar · 6,3k läst
vojma
vojma: Har sedan i januari en GCM10SD och är toknöjd med den. Inget glapp här inte. Tror som föregående talare att den inte var ihopskruvad ordentligt... /V
6 svar · 2,6k läst
J
jv12: [citat] Tack. De är gjorda i SolidWorks. Väldigt enkla att ta fram - även för en amatör som jag. Jag har modellerat hela huset med det programmet.
7 svar · 15,3k läst
·
Lindgrenski
Lindgrenski: Trappan väger åtminstone betydligt mer än stenarna, om man skulle jämföra lika stora. Behöver bara få loss lite bitar från stenarna så kan vi ta dem manuellt sen. Trappan måste vi nästan mosa för att orka bära bort bitarna.
10 svar · 6,2k läst
G
Ginflyer: Larsa, du kan inte posta en bild på din bänk månne? // Janne
8 svar · 10,1k läst
M
mercixus: Parrafinolja och naftabaseradeoljor är båda mineraloljor. De flesta förekommande motoroljor på marknaden är av typen syntet eller delsyntet med naftabaserade basoljor som huvudsaklig råvara. Parrafinbaserade motoroljor är inte så vanliga då det är en förhållandevis dyr råvara. Om man är rädd om sin hälsa och är exponerad yrkesmässigt så är livsmedelsgodkänd dimsmörjolja som
17 svar · 17,7k läst
D
Drotten: Tidningen Gör det själv hade en stor elhyvel test för inte så länge sedan. minns inte vilken de tyckte bäst om. Kolla på - Gôr Det Själv
1 svar · 4,4k läst
naresjo
naresjo: Visst jag skulle hellre köpa bosch blå, MEN jag vet också att jag skulle behöva en bandslip och lite annat smått och gott. SÅ det gäller att fördela pengarna. Jag tror att K-rauta och Beijersbygg har kampanj på denna såg nu 3000 Skr Kan inte släppa tanken på den, men är orolig att den inte håller måttet.... :rolleyes:
4 svar · 3,3k läst
Cinolin
Cinolin: Den här använder jag att söka spänningsförande ledningar med, går att ställa känsligheten. Spänningsdetektor Elfix Funkar dock inte på metallskärmade kablar och elrör av metall.
2 svar · 5,7k läst
DjAlbert
DjAlbert: -- En Rusta 125 mm Vineklslip : Brann äfter 3 h taktegelkapning hos grannen , Släng. -- En Rusta 125 mm Vineklsilp : Höll några timmar med plåtkap+slip , sen skar den , Släng. -- En dEWalt 125 mm Vinkelslip : Funkar prima än äfter 2,5 år , Tumme Upp. -- En Biltema 12V Skruvdragare : Brann äfter div. plåthåltagning , Släng -- En Biltema 12V Skruvdragare : Skar+Sprack i motorhuset
19 svar · 22,1k läst
F
Fecke: Hejsan, har en B&D 18V skruvdragare (CD18C) som vanligtvis duger bra för mina behov. Problemet som nu dykt upp är att laddaren försvunnit (sonen är starkt misstänkt), det var en "vanlig" laddare med sladd som kopplades in i dragaren. Tänkte ersätta den med en Clas Ohlsson-variant, men hittar trots mycket letande inte specarna till laddaren. Är det nån som har koll på detta? Batteriet
0 svar · 3,1k läst
A
andersmc: Jag kan hålla med phl här. Jag har kört med lite olika gipsskruvdragare, men ingen ger ett perfekt resultat. Det absolut enklaste är att skruva tills skruven är på lagom djup och då slutar man skruva.
10 svar · 8,3k läst
pgo_jim
pgo_jim: Hur vet jag om jag har dimsmörjare och vad gör den?
17 svar · 10,8k läst
·
olni65
olni65: Ursäkta mitt ordval, det var inte meningen att just "du" låser dig. Det var mer en allmän reflektion att "man" låser sig om man målar hälften rött och hälften grönt, med ditt system kan man borra just så många hål som man har batterier och oavsett om alla är tomma eller laddade får de plats. Med färgkodning behöver du dubbelt så många hål. Det jag egentligen ville ha sagt var
4 svar · 2,4k läst
·
pellefant
pellefant: en del tester som dom har är köpta från andra länder där det kanske är ett annat utbud, nu vet jag inte hur det var med denna test. ja ibland är deras tester bedrövliga, som tex när dom testade rumsregleringssystem för elradiatorer. ett märke har tydligt angett hur det skall installeras men råd och rön gör tvärs emot och skriver sen ner den produkten:mad: när vi köpte ny spis så
2 svar · 6,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.