Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Blandningar av huvudsak butan och propan säljs ju i Sverige under det mycket bekanta handelsnamnet GASOL. I det här fallet med propen också samt lite "tillsatser" kanske för smörjning?Verktygsladan skrev:
Väl medveten om att du inte har efterfrågat det men talar vi om ett verktyg för hobbybruk borde trots allt de tryckluftsdrivna ge bästa pris/prestanda-förhållande. För en hantverkare som gör många snabba småjobb kan jag mycket väl tänka mig att det känns smidigt med ett kapabelt verktyg utan sladdar och med låg vikt. Som vanligt måste behovet styra.
Andersmc
- faktum är att produktnamnet är bränslecell (trots risken för samanblandning), sak samma på engelska där heter den fuel cell (samma problem med betydelsen).
Norrbottenstorpet
- Ja tillsatserna är för smörjning, motsvarande funktion som oljan i dimmsmörjaren till tryckluftspistolerna.
Jag håller med om att det är en förbaskat massa stålar om man spika enstaka gånger, då skulle nog jag satsat på en rejäl kompressor och en enkel pistol (eller beg proffs). Kompressorn kan man ju använda till en massa annat.
För yrkesmän är det en annan femma, tid är ju pengar. Att släpa runt kompressor och slangar som skall dras och flyttas hit och dit är "dyrt" i längden.
/Verktygsladan
- faktum är att produktnamnet är bränslecell (trots risken för samanblandning), sak samma på engelska där heter den fuel cell (samma problem med betydelsen).
Norrbottenstorpet
- Ja tillsatserna är för smörjning, motsvarande funktion som oljan i dimmsmörjaren till tryckluftspistolerna.
Jag håller med om att det är en förbaskat massa stålar om man spika enstaka gånger, då skulle nog jag satsat på en rejäl kompressor och en enkel pistol (eller beg proffs). Kompressorn kan man ju använda till en massa annat.
För yrkesmän är det en annan femma, tid är ju pengar. Att släpa runt kompressor och slangar som skall dras och flyttas hit och dit är "dyrt" i längden.
/Verktygsladan
En P11 flaska gasol innehåller ca 27 liter, mellan tummen och pekfingret 540 st bränsleceller (ca 0,5 dl). Med samma literpris så borde en P11 då kosta bortåt.... 54 000 kr så jag måste hålla med om att det är en smula dyrt.
Det finns förståss en massa andra exempel på tokiga konsumentpriser, jämför tex. att köpa sprit till bilen med att köpa sprit till midsommar!
Glad midsommar!
Det finns förståss en massa andra exempel på tokiga konsumentpriser, jämför tex. att köpa sprit till bilen med att köpa sprit till midsommar!
Glad midsommar!
Redigerat av moderator:
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Ankarspikpistol 32GR
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Tips på spikpistol inför panelbyte
Fasad -
Skadade lister, fula badrumströsklar och trösklar skjuta med spikpistol, bostadsrätt nyproduktion
Byggmaterial & Byggteknik -
Kompressor spikpistol
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Spikpistol inträgning
Byggmaterial & Byggteknik