Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: acme det problemet du har med banden , hjäålper det inte med att byta till hårda band till skruven eller det är likadant med hårda och mjuka band?
5 svar · 4,0k läst
L
Logiman: Jeg hadde en ixo, men så hadde jernia et tilbud på den til 399, som da ble 350kr på bauhaus. Så da har jeg to. En med og en uten vinkel.
2 svar · 3,9k läst
U
Uffe_Ulrika: Edit: Oops för sent Biltemas PH2 och PZ2 endast 11 cm
8 svar · 4,4k läst
phl
phl: Min erfarenhet av skärande verktyg är att det lönar sig att inte köpa det billigaste skitet. Därmed inte sagt att alla verktyg från de dyra märkena är flera gånger bättre än budgetalternativen. Jag tycker detta gäller borr, sågklingor, fräsar etc.
18 svar · 5,6k läst
snickarboden
snickarboden: pernitta>Nja, har faktiskt två ELU-handöverfräsar och just det bordet. Har inte använt det horisontellt i bänk men däremot horisontellt på frihand. Det lilla bordet är rätt flexibelt och suveränt att ha med sig ut. Det borde inte vara så himla svårt att bygga ett bord såsom visas på filmen och visst kan det vara användbart. Däremot så började jag fundera på om jag någon gång
3 svar · 5,2k läst
snickarboden
snickarboden: [citat] Möjligt men å andra sidan så har definitivt inte tillverkarna eller en del återförsäljares idiotiska marknadsföring speciellt rätt heller då de använder sig av begreppet klyvsåg för att beskriva en mycket enkel bordscirkelsåg. En klyvsåg är egenligen en rätt tung maskin med ett enda syfte och det är att klyva virke, vått eller torrt. Ofta används denna beteckning för
5 svar · 4,2k läst
F
: Verktygsladan säljer följande: Makita LS1013 Kap- och Geringssåg 260 mm 7700,00kr Dewalt DW707 3600,00kr www.verktygsladan.nu
23 svar · 6,0k läst
D
DJ: Det funkar säkert bra. En spikpistol kräver ca 200l/min men man spikar ju inte hela tiden och har tanken som buffert. Emil
5 svar · 4,4k läst
Totte_S
Totte_S: [citat] Om den är för billig så finns Basso för en dryg 1000-lapp http://www.verktygsboden.se/?id=64510 (Säljs framförallt via Hitachi återförsäljare)
19 svar · 26,4k läst
E
Eld: En fläkt i den storleken måste ha en 400V trefasmotor i Sverige, säkringarna blir orimligt stora annars. Det blir stora startströmmar med en fläkt. Att ändra från 60Hz till 50Hz innebär cirka 17% lägre vartal, dvs lägre tryckskillnad och lägre luftvolymer om man använder samma fläkthjul. Det borde fungera bättre att köpa en spånfläkt på minst 3 Kw i Sverige och sätta på
4 svar · 5,5k läst
F
Friggebo: Fick hem en Festool Dominofräs+en låda med Dominokex i fredags! Hoppas att jag glömmer bort att det var min julklapp i år,så att jag hinner köpa ett Mft-bord oxå innan jul....
9 svar · 3,6k läst
Totte_S
Totte_S: Va gott! Man lär sig varje dag. Jag letade utan att hitta. De har ju tom en picka i 16 Ga, det var nytt att hitta en sån i det prisläget. Typiskt att jag just beställt en bättre...
4 svar · 4,3k läst
W
Wester: Har själv en Stihl FS 450. Den är jag grymt nöjd med. Kör mest med slykniven för den tar rätt så tjocka trä/sly oxo. Är rätt dyr här, kostar väll ca 7000 spänn men är grymt stark och trevlig att jobba med.
3 svar · 3,2k läst
vojma
vojma: Ett par saker att tänka på: Se till att det är dubbla bottnar i lådan så att du får en luftspalt i botten på minst en cm. Dessutom dräneringshål i varje hörn. Detta på grund av att det kommer att driva in regn och slask i lådan vilket kommer att göra dina spännband till homogena rullar vintertid. Bra om den övre botten är av preforerad plåt så att luften kan cirkulera fritt. /V
3 svar · 7,2k läst
J
JoonT: Du kommer nog att bli nöjd! :) Jag använder också diverse Bosch blå! Vinkelslipen fungerar ok till mindre arbeten bara man har fräscha batterin!
5 svar · 3,1k läst
J
johanfa: okej tack för svaren!
6 svar · 6,2k läst
·
A
andersmc: ATX-aggregaten smäller direkt om kontakten är i. De äldre AT-aggregaten kunde man ställa om switchen och sen vänta tills någon startade datorn.
9 svar · 3,5k läst
Snailman
Snailman: [citat] Jag har ett elu fräsbord i lättmetall, där maskinen moteras på detta sätt. ser ut ungefär såhär: http://www.amazon.co.uk/DeWALT-DE6900-Router-Table-Dw613/dp/B0001IWF6S stod lite om fräsbord här http://www.insidewoodworking.com/rout/routertabl.html
12 svar · 18,6k läst
·
mattiasp
mattiasp: Tack för det snabba beskedet. Bordet är bortlovat. /Mattias
2 svar · 3,2k läst
ByggPutte
ByggPutte: Använder festool privat och vart 5:e år på jobbet. Annars en Hitachi på jobbet och det är av den anledningen att det blir lite av en slit och släng klinga även fast den inte är helt billig.Skulle inte behandla festool klingan på samma sätt även om jag är ganska rädd om prylarna. Mvh Putte
5 svar · 4,1k läst
Pingler
Pingler: Jag köpte ett gäng magneter till bra pris från http://www.supermagnete.de.
15 svar · 23,2k läst
Cinolin
Cinolin: Är det inte samma typ som Metabo centrifugallaser? Den finns ju att köpa här i Svedala för sisådär 700 kr.
8 svar · 7,7k läst
ACME
ACME: Ja, den är mullig. Jag trodde aldrig att det skulle vara så stor skillnad jämfört med min Sigma. En säljare körde en demonstration med en större modell än min, och strimlade upp en 60 cm granitkeramik i encentimeters remsor utan problem. Att man trycker handtaget ifrån sig istället för att dra det mot sig avlastar handlederna märkbart. Det finns även en gummimatta att lägga på
5 svar · 2,9k läst
·
P
Preben F.: Det är också de tankar jag har, då jag faktiskt tycker det är FÖR billigt egentligen.
2 svar · 11,1k läst
joflopp
joflopp: Featherboards finns i flera olika varianter i USA och Storbritannien, tyvärr verkar det vara helt omöjligt att hitta här i Sverige. Tror inte det är original för DeWalt. Spåren i bordet brukar väl finnas i ett par olika varianter och det finns adaptrar att köpa till sina featherboards för det aktuella spåret. Axminster har en del. http://www.axminster.co.uk
2 svar · 2,7k läst
pellefant
pellefant: ja det är dubbla storlekar i varje sida på spärringnycklarna. ironsides elmejslar är bara skit, dom håller inte att dra med när det går tungt, däremot irazola(knalloranga) är superstadiga och sega. vi har provköpt in 3 verktygsvagnar med teng-tools på jobbet(ca 30.000:-/st). dom är väl sådär, tängerna är lite klumpiga, finns inte 7 mm ringnyckel, dom har hoppat över någon
7 svar · 21,9k läst
A
andersmc: [citat] Har starka misstankar att det där är vanlig paraffinolja, till ett något högre pris. Men eftersom man gör av med två droppar om dan, så kan det nästan kvitta vad den kostar.
6 svar · 13,4k läst
6
62_an: Nu har jag även beställt och fått hem nya sågblad och ett djupanslag från samma firma som jag köpte maskinen, helt utan problem. Priset för ett 3-pack 29mm universalblad (samma som följer med i TOP-satsen) och ett djupanslag blev 615:- inkl frakt och tysk moms. Sågbladen kostade 416:- inkl tysk moms (139:-/st). Djupanslaget 148,75 Såg i prislistan från Fein i Sveriga att bladen i
24 svar · 9,6k läst
F
frohike: Enligt uppgift sitter det en liten spärrklack på dom blå som gör att man inte kan skjuta i 1,5 Ah batterierna.. Men samtidigt så kan man utan problem slipa bort denna klack. Men de e ju sånt man isåfall får göra på egen risk med tanke på garantier å sånt.
3 svar · 7,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.