Dito .. fast jag föll för det utannonserade priset 2350:- så även om 2797:- kanske är bra är jag fortfarande lite sned på det felaktigt utannonserade priset.

Kanske bara borde "suck it up" och beställa ändå, eller har den dykt upp nån annanstans för liknande eller samma peng ink frakt och moms? FMM 250 Q TOP dårå.

Om du är företag stämmer det. Annars får du lägga till 19% moms!
/A

Duktigt fult knep om du frågar mig! Jag har svårt att se att annonsörer på Blocket kan säga sig vända sig till företag i första hand, men det kanske är rimligt.

I vilket fall är ju inte priset alls lika attraktivt då och då köper jag den hellre lokalt.

Jag köpte iallafall där och är mycket nöjd med servicen. Även billigare än på andra ställen, momsen till trots.

/A

R
momsen i sverige är 25% på verktyg inte 19%?

Reppo skrev:
momsen i sverige är 25% på verktyg inte 19%?
Jodå, verktyg ligger på 19%, inte i Sverige, men i Tyskland!

/A

hur gick det med garanti frågan ??

Inte helt lätt det där med reklamationsrätten när tidigare säljled befinner sig utom Sverige. Så här står det iallafall i den nya konsumentköplagen (gäller ej företag, bara privata konsumenter):

Anspråk mot näringsidkare i tidigare säljled

46 § Om säljaren är på obestånd, har upphört med sin näringsverksamhet
eller inte kan anträffas, har köparen rätt att rikta anspråk på grund av
fel på varan mot en näringsidkare i tidigare säljled som har överlåtit
varan för vidareförsäljning.

Huruvida man skulle kunna rikta anspråk, reklamera vs Fein i Tyskland beror på olika oklara omständigheter, fick förklarat att det nog måste prövas först. I praktiken får man väl förlita sig på Feins 3-åriga egna garanti, vet inte om de bryr sig om ifall man direktimporterat, jag fyllde i uppgifterna på webben och lyckades få ut ett garantibevis iallafall.

/A

Nu har jag även beställt och fått hem nya sågblad och ett djupanslag från samma firma som jag köpte maskinen, helt utan problem.
Priset för ett 3-pack 29mm universalblad (samma som följer med i TOP-satsen) och ett djupanslag blev 615:- inkl frakt och tysk moms.
Sågbladen kostade 416:- inkl tysk moms (139:-/st).
Djupanslaget 148,75
Såg i prislistan från Fein i Sveriga att bladen i 3-pack kostar 496:- + (förmodligen) moms = 620:- !

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.