Teknik
Kalsipper: I mitt gammla hus hade jag 3 meter skena sedan 1.5 meter kabel för att sedan avsluta me 3.5 meter skena. Alltihop matat från samma trafo (elektronisk) alltså 8 meter... I samma rum hade jag TV video stereo m.m. och märkte aldrig av något ;D
norrlandshus_sthlm: det är ochså skojsigt att tv-apparaterna stänger av sig när det blir myrornas krig ;D "lite till , lite till. * PLUPP borta*
Henrik_x: Jag tittade på detta system till ett hus för en tid sedan. Dyrare och sämre än IHC var vad kom fram till då. EIB skulle jag inte rekomendera till en vanlig villa om du inte är en riktigt teknik freak. :)
Jani: [citat] Eh, hmm tänkte inte på det, kanske läge att ta ut lång-/byggsemester, annars får man nog ta och justera bort lite info från profilen (underförstått ta bort mailadressen illa kvickt) ;D
Henrik_x: Det viktigaste i home systemet är ju kabeln. Sen är det säkert ingen större skillnad på cat6 FTP(Skärmade) uttag och lexcom home wb uttag. Men rekomenderar de verkligen cat6 uttag även vid TV via home nätet?
ekaxsve: njaa, då skulle jag nog få ha en isbrytare :D Är där och kollar till pressen och fixar lite under vintern. Brukar dra på värmen i båten så man kan jobba. Brukar dock ha radion på, även utomhus :)
Haagbard: [bild] Uj va onödiga inlägg, nu havererar servern snart [bild]
Fredrik_J: [citat] Är tvungen att skaffa Boxer då jag är beroende av Formel 1..... Dessutom har jag en sån där Sagem box och jag fick det nya kortet med en gång...fungerar naturligtvis. Dessutom kostade ju boxen bara 1 krona...
Matti: Och så undrar ni varför ingen använder sök-funktionen, allt man hittar är trådar typ denna... ;D Men V8 sågen är nog svår att slå, själv har man en sketen DeWalt DW707 girsåg men å andra sidan hinner man inte förstöra så mycket när flickvännen är borta... Rycker man igång V8:an så har man väl inget hus kvar efter 5 minuter..
Charisma: Jag misstänkte att det kunde vara så att man helst skulle välja de modem som leverantören rekommenderar, och det gör ju det hela väldigt enkelt för mig! Får helt enkelt ta och ringa leverantören och höra mig för sen undersöka marknaden för bästa pris! Leverantören är för övrigt Mediateknik, ett lokalt bolag som ligger beläget i Kramfors, Ångermanland. Jaja, då har jag nog
Charisma: Ja då verkar det ju se ljust :P ut iallafall! Får vänta tills elektrikern hör av sig helt enkelt. Thank you all!
Galdrin: Freudiansk felsägelse kanske ... Jag vet inte varför jag sa spika men dom har faktiskt spikat den utvändiga gipsen med model pappspik och jag misstänker att dom använde någon slags spikpistol för att göra det eftersom ... tja det ser ut som det gör. /G
Eld: Blinkande lysrör har startat många bränder. Laga omedelbart!! Det som händer är att glimtändaren kan bli så varm att den börjar brinna. Man ska undvika de billigaste glimtändarna och istället köpa glimtändare med inbyggd vämesäkring.
tiggre: håller med blofeldt... 3dhome regerar... lätt att komma in i (några IRRO buggar vad det gäller storlek på väggar å sånt men men) använt det till större ombyggnationer hemma för att få ett hum om hur det kommer se ut, och inte varit missnöjd so far...
fia_mstd: [citat] Man JAg tycker det är ganksa roligt att du ansträngde dig så (jag inbillar mig att det var för min skull... ;D) TACK! :) Tror förresten det betyder väldigt plastigt...
andsah: Problemet är nog vägguttag eftersom Danmark inte har samma standard om vi...
Bob_the_builder: Ur en 16A-säkring kan man ta ut 3680W (230*16).
hajof70: Thomas, TACK för detta eminenta svar. Har varit lite upptaget under påsken med renovering av hus och reparation av bil så jag såg det först nu! Ska kika lite närmare på det så snart som möjligt. Mycket intressant hemsida också! Mvh Håkan
Per-Erik: [citat] 212T heter den..! För marksända,, 210T är för Parabol.. :) 212T är nog den snabbaste boxen när det gäller o zappa mellan kanaler.. o ja den har digital ut.. Den är oxo en liten box.. naktdelen enligt mig med en liten box är att det inte går o ställa nån aparat ovan på! tex en DVD spelare (i framtiden) eller Videon osv.. Boxen måste alltid hamla högst up.. gäller bara o ha
KarlXII: [citat] Sorry, jag har missat den här tråden. Jodå, jag var nöjd med det hela till dess att jag gav bort sovrumsteven till morsan.
lastkaj: Sagem ITD 62 är förresten billigare på fyndbörsen en på netonnet
TLovskog: Hej, Jag har ingen praktisk erfarenhet av elkos elkomatic (vilket inspirerande namn). Dock kollade jag igenom orginalet Dupline, när det begav sig för mig 1999/2000. Systemet har en hel del annorlunda givare, inklusive fukt, induktiva, capacitiva etc. Detta är dock inte konstigt med tanke på dess historia. I alla enheterna måste man hårdvarumässigt ställa in adresserna. Detta kräver ett
Nix: Lexel har precis släppt en modul för att kunna styra systemet via webben, direkt "på ritning". Däremot inte ändra programmeringen i det. Kräver fast IP-adress dock. Och kostar säkert 5-10 000 bara för den modulen :( >:( kolla deras hemsida efter IHC viewer