lastkaj
lastkaj: [citat] Jag tror nog att TeliaSonera skulle vilja ta mer betalt än vad de tar. Dock får de inte bestämma över detta själva utan det är PTS som sätter priset. I själva verket är det en förlustaffär för TeliaSonera att göra en nyinstallation.
17 svar · 9,7k läst
hajof70
hajof70: Tackar, Att få rätt kabel till rätt stift är jag nog ganska övertygad om att jag ska klara. Det är precis som du säger en kvalitetstest jag vill göra. Då ska jag kolla med elektrikern istället, tack!
8 svar · 3,1k läst
M
MrMagic: Det bör funka..... principen är ju exakt densamma som används för att byta frekvensband/polarisation på mikrovågshuvudet, så bara kör på.... (Men du måste ju såklart ha en combiner på vinden också.... men det är ju självklart !!)
3 svar · 1,4k läst
M
Marielle: Hej, Är det någon här som har fixat/installerat datorer i fritidhuset för övervakning via webbkamera, fjärrstyrning av värme eller liknande? Vad har ni gjort? Var det svårt? Vad kostade det ungefär? Mvh. Marielle
0 svar · 1,3k läst
M
MrMagic: Garo har också 2-raders med plats för totalt 50 moduler. Är nog plåtcentraler, mn det är ju rejält och bra !!
6 svar · 2,7k läst
H
Hembyggarn: Jag har köpt en ljuddistributionsanläggning från NuVo med kontrollenheter som passar i amerikanska standarddosor. Finns det någon här som vet om de finns att köpa i Sverige? [bild] [bild]
0 svar · 2,7k läst
MathiasS
MathiasS: Jag har en 5megapixelkamera med 500mb flashkort i. Fotar alltid i finaste jpeg kvalitet på högsta upplösning så bilderna blir mellan 2 och 3meg beroende på motivet. Hittils har jag aldrig kännt att minnet är förlitet trots storleken på bilderna - man tar helt enkelt inte så många bilder på en gång - inte som hemmafotare iaf.
31 svar · 5,1k läst
G
General_Failure: [citat] Kommer inte ihåg så noga men jag har för mig att den gör det.
10 svar · 3,4k läst
Cricce
Cricce: Sony har flera bra modeller, en nykomling är DSC-P100 med 5.1 Mega Pixel, det blev fina bilder med den. Har prövat den => Köpte den ;D och den kommer jag nog att använda väldigt länge framöver. Kostade ca 400 Euro.
22 svar · 1,6k läst
K
Knet: Hej! Vad jag förstår är det inte tillåtet att ha elcentralen i badrummet? Eller finns det särskilda kapslingsklassade elcentraler för detta ändamål? Anledningen till att jag frågar är att vi ska bygga ut dusch/bad till f.d. tvättstugan där elcentralen sitter... Om det inte är tillåtet är lösningen att "bara" sätta elcentralen på andra sidan väggen, där vi ska bygga köket.
0 svar · 1,4k läst
K
Kalsipper: Råkade precis ut för samma sak med vår 25 tummare, den dog huxflux (och hockey WM hade precis börjat!!!). Då TV:n var 10 år gammal och en ny 32 tums widescreen kostade 4000 så var valet inte så svårt ;D
9 svar · 2,3k läst
MathiasS
MathiasS: Jag som trodde jag var helrätt när jag köpte en d-link 624 i fredags.
2 svar · 2,4k läst
R
roli: Även koaxialkabels ytterdiameter styr vilka F-kontakter som skall användas (de skall ju sitta kvar på kabeln efer montage). ;D
3 svar · 750 läst
MathiasS
MathiasS: Lyckades igår med konststycket att radera 150 kort jag just tagit på installation av golvvärme, fördelare, placering av rör i bjälklag etc etc. Lite irriterande >:( Med programmet PC Inspector - Smart Recovery gick det dock att hitta alla filer igen, direkt på minneskortet till digitalkameran. Programmet är inte unikt (och inte speciellt fiffigt utformat) men det gör jobbet och är
0 svar · 2,7k läst
T
Thor: alright, ska kolla med en elektriker.....
2 svar · 1,7k läst
KarlXII
KarlXII: Frånluftsvärmepump? Vem är det? ;) Jag tänker på en installation som min egen. Bergvärme med mekanisk frånluftsventilation. I det här läget skickar jag ut massor av varm och fin luft rätt upp genom taket...
9 svar · 3,4k läst
H
Henrik_x: I mindre anläggningar som villor är det bättre med IHC än EIB. Över 1000m² brukar vi rekommendera EIB, alltså större fastigheter. Det behöver inte bli så väldigt mycket mer kabeldragning om man lägger ner ordentligt med tid på att projektera. Gör man fel så blir det väldigt mycket kabel, därav har IHC fått ett dåligt ryckte när installatörer har börjat i fel ände och
1 svar · 880 läst
F
Framerate: [citat] Åhh... så tungt. :'( Men det är nog inte en lätt tillvaro. Konkurrensen har säkert ökat något enormt på senare år med alla "noname" verktyg. Nåja, kanske något svenskt företag köper. Ericsson kanske skulle kunna ha en skruvdragare med mobil och kamera? :o Äsch, vem bryr sig förresten. Inte jag i alla fall. Närå. :-/
31 svar · 8,7k läst
B
Benno_: Kabel avsedd för jordförläggning behöver ingen slang. Man bör lägga någon decimeter sand under kabeln som skydd mot stenar, en dm ovanpå och därefter ett gult täckband som varnar vid framtida grävjobb. Det är praktiskt med rör om man skulle behöva byta kabel, eller om man skall dra kabeln efter att man fyllt igen. Att tänka på är att den korrugerade typen av slang är svår att
5 svar · 38,6k läst
hal
hal: [citat] Nej, det går inte men separat antenn funkar ju. UPC kör DVB-C och Boxer DVB-T vilket är liknande standards som båda baseras på MPEG-2 för kodning av bilderna men de är inte kompatibla.
4 svar · 5,7k läst
S
sinkadus: grogg: Priset är helt ok. Ett grundpaket innehållande central,innesiren 1 st mk,1st IR och förbikopplare kostar ca:6000 kr + moms. Inklusive installation. Utökning av bef. villalarm ligger på ca:1000 kr/IR och 800 kr/MK.
3 svar · 3,9k läst
B
Benno_: Är det fler än jag som märkt att Bauhaus (Barkarby)faktiskt ryckt upp sig några snäpp? Personalens bemötande är i mitt tycke betydligt mera tillmötesgående än för bara något år sedan. Sedan kan man diskutera pris och kvalitet, men det finns vissa varor de är bra på trots allt. Prisgarantin fungerar när det gäller märken som de inte importerat själva. K-rauta borde omgående
3 svar · 4,0k läst
C
C_Ljung: Hej du! Är på väg själv att bevaka huset och såg att hos Silvan så har de kompletta paket för just detta ändamål både färg och sv kameror som har IR för att se när det är mörkt. Kolla in hos http://www.silvan.se tyvärr har de inga produkt att se där men du kan ju alltid ringa de.
15 svar · 15,6k läst
J
jonasmj: Nån som har tips om var jag hittar snygga volymkontroller att fälla in lite här och där? Har ju planerat att köra Lexel Senso genomgående i huset men de har ingen sån... kan man kanske ta en av deras dimrar, slakta den och sätta en vridpotentiometer bakom istället tro?? (Jag tycker inte att Smarthomes volymrattar är snygga)
8 svar · 4,0k läst
K
kallstrom_74: ja när nu ändå ämnet om dessa tv tittande burkar är uppe så...har suttit o funderat på en "dreambox"..det är ju i princip en dator igenteligen (det ÄR en liten dator med ett linux system isig) med signal in och tv ut....skulle man inte kunna emulera dreamboxen ..jag menar..ha dess programvara i datorn..om man hade signal in och tv ut kort..eller vad det nu är...känns så hopplöst att
27 svar · 2,6k läst
M
murklan: Satte antennsladden i väggen och "pinnen" (mittkabeln i antennsladden) i en bilstereoantennkontakt, funkade perfekt utan lödning eller annat krångel, syns inte heller eftersom det är på bak/undersidan av ett köksskåp. Tack för hjälpen
6 svar · 3,5k läst
hal
hal: Tack! Ska kolla där.
2 svar · 2,8k läst
hal
hal: Är hyllan redan på plats? Annars kan du ta två 15 mm brädor, borra upp hål för spottarna och fräsa ur spår för kablar i den ena och sedan limma/skruva ihop med den andra.
1 svar · 1,2k läst
G
gluecifer: Om du tar en folköl va, så lägger du in den i frysen. Sen tinar du upp den, men du gör det jävligt fort. Då får du en starköl! /Robert Gustafsson
6 svar · 1,4k läst
Immobil
Immobil: [citat] ;D ;D ;D
3 svar · 2,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.