Hej,
Jag håller med om att Telia är stabilt. Men jag delar Claes åsikter om kostnaden.
Jag tycker Internetkostnaden i mitt hushåll står för en allt för stor del. Finns det leverantörer som "lovar" samma upptid till lägre pris så är det klart intressant.
Om leverantören inte uppfyller upptiden så kräver man kompensation (enligt avtal).
Jörgen (som funderar på Bostream)
Jag håller med om att Telia är stabilt. Men jag delar Claes åsikter om kostnaden.
Jag tycker Internetkostnaden i mitt hushåll står för en allt för stor del. Finns det leverantörer som "lovar" samma upptid till lägre pris så är det klart intressant.
Om leverantören inte uppfyller upptiden så kräver man kompensation (enligt avtal).
Jörgen (som funderar på Bostream)
...En annan intressant sak:
För er som var med när Internet började "lanseras" till konsumenter, kanske runt 1994-95. Främst var det Tele2 som körde hårt.
Då kunde ett uppringt abb. kosta ca 200 kr per månad. Priset dalade sakta men säkert ner till dagens 0 kr.
Jörgen
För er som var med när Internet började "lanseras" till konsumenter, kanske runt 1994-95. Främst var det Tele2 som körde hårt.
Då kunde ett uppringt abb. kosta ca 200 kr per månad. Priset dalade sakta men säkert ner till dagens 0 kr.
Jörgen
[/quote]En annan aspekt är att om man bytar leverantör så måste du byta mailadress oxå. Har själv använt mig av Telias mail sedan -97 vilket gör att den adressen är väl inarbetad.
mvh
Anders[/quote]
Jag kör egen domän och har faktiskt lyckats undvika den fällan, har hela tiden haft egen www/ftp/mail som ej varit kopplat till ISP ;D
mvh
Anders[/quote]
Jag kör egen domän och har faktiskt lyckats undvika den fällan, har hela tiden haft egen www/ftp/mail som ej varit kopplat till ISP ;D
Håller med ;DM@ZE skrev:
Jag har byt från X-tream till Scream när vi flyttade till nya huset och det fungerar kanon !
Vi kan surfa via nätverket med två datorer samtidigt utan att man märker skillnad i hastigheten.
Det är iof upp till 26mbit om man bor 300meter från stationen men det är inte många som gör det. Jag klarade mig precis med strax under 1000meter så jag fick 13/13, men annars över 1000meter 8/1 .. men vem bryr sig om upload hastigheten