Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Jag har fått en formell offert från Oneida i USA på dessa prylar:
http://store.oneida-air.com/plasticdustdeputy.aspx
Offerten gäller vid minsta köp av fyra stycken cykloner.
Frakt/handling fee är på totalt 113 dollar för dessa fyra enheter, sen beror det så klart på vilken av modellerna man köper.
Jag kan samordna ett inköp om fler är intresserade, bor själv i Göteborg. Enligt tidigare tråd http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102650-cyklon-bygge-bill-penz-13.html så är de norska/svenska inköpsalternativen klart dyrare varför jag ämnar köpa direkt från USA istället.
Svara i denna tråden eller skicka ett PM vid intresse.
http://store.oneida-air.com/plasticdustdeputy.aspx
Offerten gäller vid minsta köp av fyra stycken cykloner.
Frakt/handling fee är på totalt 113 dollar för dessa fyra enheter, sen beror det så klart på vilken av modellerna man köper.
Jag kan samordna ett inköp om fler är intresserade, bor själv i Göteborg. Enligt tidigare tråd http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/102650-cyklon-bygge-bill-penz-13.html så är de norska/svenska inköpsalternativen klart dyrare varför jag ämnar köpa direkt från USA istället.
Svara i denna tråden eller skicka ett PM vid intresse.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Det kan man väl ha. Vi håller på att reda ut det där med moms/tull i den andra tråden just nu, frågan är vad det kan kosta med den biten om man har otur.
Räkna med att du har "otur". Tull tillkommer med ca 2% och moms med 25% på hela beloppet inklusive fraktkostnaden. Sedan tillkommer ibland en hanteringsavgift för färtullningen åå ca 100-150 kr, beroende på hem som hanterar ärendet. UPS kostar 145 och Posten 100.
Skickat med Tapatalk
Skickat med Tapatalk
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Hmmm..... fortfarande är det billigare än från Norge. Jag avvaktar tre intressenter förutom mig och sen så kör vi, har fått två "kanske"-spekulanter hittills.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Daniel? Vad är det förresten du ska tänka på i en hel vecka....???
;-)
Brukar vara lättare att bestämma sig ju kortare tid man har på sig tycker jag.
;-)
Brukar vara lättare att bestämma sig ju kortare tid man har på sig tycker jag.
Jag tycker att plåtmodellen verkar vara intressantare. Jag hade nöjet att bekanta mig med Daniels Clearvue i plast för någon vecka sedan. Så mycket kan jag säga, att i min verkstad hade en sån inte blivit långlivad. Däremot var jag imponerad av hur effektiv den var. Det blir nog till att kroka ihop en egen i Al-plåt för min del. När jag har tid.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Går ju även att köpa plåt-varianten om man inte har tid att mecka...
Medlem
· Västra Götaland
· 1 585 inlägg
Frågan var uppe kring sales tax. Fick svar idag:
I don’t charge any tax. This would ship via US Mail.
Det betyder att vi nu vet priset från dem. 39 dollar för DYI-modellen, och frakt på 113 dollar totalt för fyra stycken sådana. Om några av oss köper tyngre modeller går frakten upp något. Dock är det svårt att fråga honom om alla tänkbara alternativ så nu väntar jag tills vi har en färdig order.
Kvarstår tullens eventuella avgifter.
Vi kan väl säga att ni som är intresserade hör av senast fredag. Efter detta beställer jag och återkommer via PM till er kring betalning.
I don’t charge any tax. This would ship via US Mail.
Det betyder att vi nu vet priset från dem. 39 dollar för DYI-modellen, och frakt på 113 dollar totalt för fyra stycken sådana. Om några av oss köper tyngre modeller går frakten upp något. Dock är det svårt att fråga honom om alla tänkbara alternativ så nu väntar jag tills vi har en färdig order.
Kvarstår tullens eventuella avgifter.
Vi kan väl säga att ni som är intresserade hör av senast fredag. Efter detta beställer jag och återkommer via PM till er kring betalning.
Redigerat:
Räknar jag rätt nu, totalt ca 90 dollar för DIY-modellen,frakt, tull och moms?, Dvs strax under 600 kr?
Hamnar det därikring så är jag utan tvekan på.
Hamnar det därikring så är jag utan tvekan på.
Jo, den kanske kan vara hållbarare än den ser ut, men om man sätter igång och viftar med ex. tryckta 45 x 195 i närheten av den, så är det bara en tidsfråga innan man har gjort skrot av cyklonen. Jag pratar alltså om ClearVues modell, som jag tror är gjord i ganska tunn PC.
Ja jag pratar åxså om clearvue mini jag trodde bara alla deras modeller var gjorda i petg plast men det är klart att en mindre måste byggas i tunnare matreal och då blir den per automatik klenare. Och är den då inte bygd i petg plast blir den ännu klenare.
Pär
Pär