Ok, då är det klart intressant att skaffa en sådan till allt sågdamm från gerkap och bordssåg. Har en enkel Kärcher A2004 som enligt specarna har luftmängden 68l/s och vakuum 210 mbar som skulle få fungera som drivkälla.

Jag kom på att det hela blir stöddigare om man bygger in cyklonen i en låda av K-plyfa. Jag är därmed intresserad av plastmodellen.

mattiasp skrev:
Jag kom på att det hela blir stöddigare om man bygger in cyklonen i en låda av K-plyfa. Jag är därmed intresserad av plastmodellen.
Trevligt. Nu får du allt delge dina tankar! :)

Jag menade mest att cyklonen inte har några delar som man behöver komma åt utifrån. Om man bygger in den i en låda i K-plyfa, kan man bara låta två rör sticka ut. Då spelar det ingen roll om man råkar utsätta lådan för våld. K-plyfalådor är stöddiga.

Vad är fördelen med Festoolmodellen förutom att den går att snäppa fast på dammsugaren? Den är ju så våldsamt mycket dyrare

Nimajneb skrev:
Vad är fördelen med Festoolmodellen förutom att den går att snäppa fast på dammsugaren? Den är ju så våldsamt mycket dyrare
Ingen annan fördel än att den kommer färdig och inkluderar en systainer som ju faktiskt kostar en del ny.

Men jag kommer nog köra med egen tunna på en skiva som passar ovanpå dammsugaren istället, som många redan har rekommenderat.

martinradbo skrev:
Ingen annan fördel än att den kommer färdig och inkluderar en systainer som ju faktiskt kostar en del ny.

Men jag kommer nog köra med egen tunna på en skiva som passar ovanpå dammsugaren istället, som många redan har rekommenderat.
Precis, samma tanke här. Har du hittat ngn passande tunna?

Nimajneb skrev:
Finns det en Festoolcyklon? Det har jag missat helt. Länk?

Skickat med Tapatalk

Nej, det finns ingen Festoolcyklon. Däremot har Oneida Air låtit tillverka en "dammtunna" som är kompatibel med Tanos Systainers. Tunnan går mao att snäppa fast på en Festoolsugare och sedan monteras cyklonen på denna. Tunnan kostar ganska mycket i förhållande till vad man får...

http://store.oneida-air.com/dust-deputy-festool.aspx

Byggde en box som passar i CT26 topp. Däri har jag så tunnan som cyklonen är fastskruvad i.

Masses skrev:
Byggde en box som passar i CT26 topp. Däri har jag så tunnan som cyklonen är fastskruvad i.
har du bild eller ritning på den?

Nimajneb skrev:
har du bild eller ritning på den?
Om Masses har en ritning?!!
Jag är övertygad om att det kommer en fotorenderad 3D-modell inom kort...!

mattiasp skrev:
Om Masses har en ritning?!!
Jag är övertygad om att det kommer en fotorenderad 3D-modell inom kort...!
:D Det var därför jag hade mage att fråga efter en ritning... hade det varit Daniel_N hade vi i bästa fall fått en gulaktig suddig bild:rolleyes:
(Sorry Daniel men du kan nog ta skämtet)

Nimajneb skrev:
:D Det var därför jag hade mage att fråga efter en ritning... hade det varit Daniel_N hade vi i bästa fall fått en gulaktig suddig bild:rolleyes:
(Sorry Daniel men du kan nog ta skämtet)
Anej, det håller jag inte med om. Bästa fall är en gulaktig suddig bild+en ful bild från paint! :D

Hehe, lökar!!!

Kan inte ha varit vid mina sinnes fulla bruk för denna gång blev det ingen ritning!!!:O:O
Och en renderad bild kan jag tyvärr inte bidra med då jag har en deadline på fredag så jag har knappt tid att andas :S

Här kommer en taskig gulaktig bild utan kludd på

Edit: Asch den kom ju på sidan

• IMG_0133.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.