Har precis fått leverans från sensitive och deras strips
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Freddan101 och 2 till
  • Laddar…
Jag har monterat Heatit's termostat för golvvärme.
20151031_120750.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Buggar lite med Homecenter 2 då den inte verkar rapportera tillbaka inställt värde till controllern. Dvs, om jag ändrar set-värde på väggen så syns inte det i apparna. Aktuell temperatur funkar som det ska.
 
Redigerat:
  • Gilla
Freddan101 och 1 till
  • Laddar…
HeatIt, se till att du har ECO/Normal inställt korrekt. Vanligt fel är at termostaten är inställd på Eco och interfacet på Normal.
 
Riktigt snyggt!

Synd att dom flesta snygga kräver 230V. Jag har trådlösa Danfoss som går på batteri så skulle behöva byta ut dom mot något som inte kräver starkström.
 
D_a_g_g skrev:
Har precis fått leverans från sensitive och deras strips
[bild]
Ska bli intressant att höra hur dom funkar!
 
EFreiholtz skrev:
HeatIt, se till att du har ECO/Normal inställt korrekt. Vanligt fel är at termostaten är inställd på Eco och interfacet på Normal.
Hej,

Jag förstår inte riktigt hur du menar...

Det spelar ingen roll vilken kombination av Comfort/Eco jag har i app respektive termostat. Ska inte även den inställningen rimligtvis replikeras?

Det är inget stort problem egentligen. Med Z-wave så får man acceptera att saker och ting är lite i exprimentstadiet och att funktioner kommer och går lite som de behagar. :)

Såhär ser appen ut:
Screenshot_2015-11-05-20-35-44.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon som hunnit testa Qubinos nya dimmer (gen5 Z-wave plus)? Den ska ha stöd för "dubbeltryck" enligt manualen men undrar om det även går att identifiera dubbeltryck/trippeltryck på den sekundära knappen precis som det går på Fibaros dimmer (iaf. v1)?
 
Nyfniken skrev:
Hej,

Jag förstår inte riktigt hur du menar...

Det spelar ingen roll vilken kombination av Comfort/Eco jag har i app respektive termostat. Ska inte även den inställningen rimligtvis replikeras?

Det är inget stort problem egentligen. Med Z-wave så får man acceptera att saker och ting är lite i exprimentstadiet och att funktioner kommer och går lite som de behagar. :)

Såhär ser appen ut:
[bild]
Du ska även ha en nod med id X.0.2. Ändra den till Heat med. Funkar det ändå inte, ta bort och lägg till.

Jag använder en Heatit och det fungerar klockrent med fw 4.057.
 
För att förtydliga angående Heatit och Fibaro:

Den dyker upp som 3st noder:
* Termostatnod: Används för att sätta börvärde för Heat/Eco. Ändras Heat/Eco här ändras inte termostaten, det är bara vilket börvärde som ska sättas för de olika lägena.

* Temperaturnod. Visar aktuell temperatur för valt regleringsläge. Om termostaten används med reglering mot rumstemperatur är det rumstemperaturen som anges. Om det bara är golvvärmen som styrs visas golvtemperaturen. (Jag har en massa jackor som hänger för termostaten, så jag styr bara golvtemperaturen och det är då den temperaturen som visas)

* Nod där funktionsläget kan väljas. Off/Eco/Heat/Cool. Att Cool visas är nog en bugg då en generisk template används.

Så om funktionsläget är Eco och Heat-börvärde ställs in kommer inte termostatens börvärde att uppdateras. Vilket av någon anledning är en vanlig felkälla.
 
Nyfniken skrev:
Jag har monterat Heatit's termostat för golvvärme.
[bild]

Buggar lite med Homecenter 2 då den inte verkar rapportera tillbaka inställt värde till controllern. Dvs, om jag ändrar set-värde på väggen så syns inte det i apparna. Aktuell temperatur funkar som det ska.
Snyggt! Vet du om den fungerar med Vera Edge? Var köpte du den? Har idag en vanlig termostat kan tänka mig att nya om de funkar med Vera!
 
AndersPS skrev:
Förstärkaren är en Yamaha RX-V679 som jag använder en plugin som heter Yamaha Network Control Alias Plugin. Har inte hunnit testa så mycket ännu förutom att se att det fungerar att styra med enkla kommandon.
Vet du om de finns liknande till Sony?
 
Dmarffy skrev:
Snyggt! Vet du om den fungerar med Vera Edge? Var köpte du den? Har idag en vanlig termostat kan tänka mig att nya om de funkar med Vera!
https://www.m.nu/heatit-zwave-thermostat-white-p-2195.html

Från deras kompabilitetsguide: "Vera Lite/3 UI5: Går ej att inkludera
Vera Lite/3 UI7 & Vera Edge:Fungerar som den ska förutom att det inte går att växla mellan standardläge och ECO-läge"


Den är rätt snygg, men lite plastig jämfört med grejer från Devi, Schneider etc. Känslan i touch-knapparna är helt ok, men inte helt 100. Den är nog väldigt lik Schneider Exxact.
 
Redigerat:
EFreiholtz skrev:
För att förtydliga angående Heatit och Fibaro:

Den dyker upp som 3st noder:
* Termostatnod: Används för att sätta börvärde för Heat/Eco. Ändras Heat/Eco här ändras inte termostaten, det är bara vilket börvärde som ska sättas för de olika lägena.

* Temperaturnod. Visar aktuell temperatur för valt regleringsläge. Om termostaten används med reglering mot rumstemperatur är det rumstemperaturen som anges. Om det bara är golvvärmen som styrs visas golvtemperaturen. (Jag har en massa jackor som hänger för termostaten, så jag styr bara golvtemperaturen och det är då den temperaturen som visas)

* Nod där funktionsläget kan väljas. Off/Eco/Heat/Cool. Att Cool visas är nog en bugg då en generisk template används.

Så om funktionsläget är Eco och Heat-börvärde ställs in kommer inte termostatens börvärde att uppdateras. Vilket av någon anledning är en vanlig felkälla.
Lysande. Skall testa, även om jag har en känsla av att det inte kommer fungera... :)
 
Nyfniken skrev:
Lysande. Skall testa, även om jag har en känsla av att det inte kommer fungera...
Funkar bra för mig och för många andra, klart det ska fungera för dig med!

Nyfniken skrev:
Den är rätt snygg, men lite plastig jämfört med grejer från Devi, Schneider etc. Känslan i touch-knapparna är helt ok, men inte helt 100. Den är nog väldigt lik Schneider Exxact.
Den passar tom i en Exxakt-ram om man tar bort lite plast i själva ramen. På bilden sitter den i en dubbelram.
 
  • DSC_0035.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
zididadaday och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
Lysande. Skall testa, även om jag har en känsla av att det inte kommer fungera... :)
Nu står Eco-läget på 21 grader. Comfort-läget står på 24 grader. Telefonen visar 22 grader.

När jag bytte från Comfort till Eco så växlade devicen i appen om från Heating till Energy save (den första. Den andra devicen står kvar på Heat). När jag direkt växlade tillbaka (på termostaten) så står appen kvar på energy save...

Edit: Inser att jag kör 4.056. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.