Hej,
Du kan låta knapp1 dimma lampa1 och knapp2 kommunicera med z-wavecontrollern som kan ge kommando till en annan z-wave enhet att t ex tända släcka lampa2.
Fibaros Dimmer har ingång för knapp2 men ingen utgång till förbrukare (lampa2).

/J
 
Tack båda för era svar.

J -> Gissar att t.ex. en Wallplug hade varit tvungen att vara kopplad till lampan jag vill styra då?

F.Ö. så har jag problem med att koppla upp mig mot Fibaron genom iPhone-appen. Ibland går det, men för det mesta så står det att det inte går att koppla upp. Detta är om jag är kopplad till mitt Wifi, är jag inte det (dvs på 4G) går det aldrig.

Om jag startar om HC2:an så går det att logga in med appen direkt därefter, men efter några timmar går det ej igen.

Någon som upplevt något liknande eller har några råd?
 
kanelglass skrev:
Tack båda för era svar.

J -> Gissar att t.ex. en Wallplug hade varit tvungen att vara kopplad till lampan jag vill styra då?

F.Ö. så har jag problem med att koppla upp mig mot Fibaron genom iPhone-appen. Ibland går det, men för det mesta så står det att det inte går att koppla upp. Detta är om jag är kopplad till mitt Wifi, är jag inte det (dvs på 4G) går det aldrig.

Om jag startar om HC2:an så går det att logga in med appen direkt därefter, men efter några timmar går det ej igen.

Någon som upplevt något liknande eller har några råd?
Har du reggat ett konto på home.fibaro.com och kopplat din app genom det?
 
Henke-el skrev:
Har du reggat ett konto på home.fibaro.com och kopplat din app genom det?
Ja det hade jag, men hade inte fyllt i lösenorden korrekt sen i appen :surprised:

EDIT:

Har problem med att få en sensor att fungera.

Sensorn i fråga är en Shock and Vibration Sensor - Vision

Sensor hittas och läggs till men direkt efter börjar en gul ikon uppe till höger i Fibarons webgränssnitt blinka. Klickar jag där kommer följande bild upp:

popup.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Följer jag den länken så kommer jag till en sida i webgränssnittet som heter "Devices without templates".

Någon som vet hur jag får min shock&vibration-sensor att fungera? (enligt m.nus kompabilitetsguide så ska den funka med HC2:an)
 
Redigerat:
Testa en reconfig, som det står. Tror det är en knapp på enhetens advanced sida, sen får du väcka den, antagligen med tre klick på inkluderings-knappen.
 
dhanjel skrev:
Testa en reconfig, som det står. Tror det är en knapp på enhetens advanced sida, sen får du väcka den, antagligen med tre klick på inkluderings-knappen.
Provade en reconfig, men det gjorde ingen skillnad. Ikonen blinkar fortfarande och rör jag sensor så löser den ej ut i Fibaron. Någon idé?
 
Tips på insatsbrytare för utomhusbruk? Tänkte att motorvärmaren skulle få sig en Z-wave brytare. Enklast vore att sätta den i en kopplingsdosa utomhus. Men läser man specarna så verkar de jag sett inte klara lägre temperaturer.

Skulle också behöva en temperaturgivare för utomhusbruk, gärna i kombination med rörelsesensor.

Tacksam för tips!
 
W
mrquick skrev:
Jag hittade inte heller någon insats för utomhusbruk när jag letade för något år sedan.

Det fick bli [länk] , dvs inte insats, men ännu enklare. Finns visst ny generation på denna också, inte provat den: [länk]
Finns det inga sådana som klarar minusgrader? Tänkte köpa en sån för motorvärmaren men i manualen står det: The suitable ambient temperature for the device is 0°C ~ 40°C. Dvs helt värdelös för ändamålet.
 
Varför inte en dos-brytare istället då slipper man ju IP44?
Finns inte de för minusgrader?
 
Det var det som var ursprungsproblemet. Insatsbrytarna (dosbrytare) jag sett är från -10 grader.

Men det kanske funkar ändå...
 
Det funkar om man har rätt IP klassning på kopplingsdosan där dosbrytaren är placerad! Jag har många dosbrytare placerade på ställen där det från tid till annan kan bli både kallt och varmt (utanför spec.)
 
Någon vänlig själ som skulle vilja förklara hur jag skrivet ett LUA script som använder min Fibaro Motion Sensor för att sätta igång min Fibaro Wall Plug?
 
Du behöver inte ens nåt script, du kan associera wallplugen direkt med sensorn under sensorns avancerade egenskaper, om det bara är det du ska göra.

Annars så skapa grunden till scenen i block läge och ändra den sen till lua så får du en grund att jobba vidare på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.