Någon som har koll på om schniders z-wave produkter funkar i hop med veran. Så som väggbrytare osv??

Har förstått att de inte skall funka tyvärr, varför verkar dock oklart.

Hoffan skrev:
Någon som har koll på om schniders z-wave produkter funkar i hop med veran. Så som väggbrytare osv??
På Veras hemsida finns en förteckning över vilka av schneiders produkter som funkar. Batteribrytarna är dom som inte fungerar.

jerk skrev:
På Veras hemsida finns en förteckning över vilka av schneiders produkter som funkar. Batteribrytarna är dom som inte fungerar.

Var på Veras sida hittar du detta. Hittar inget ställe där det nämns schnider över huvud taget.

Ok, det kan vara så att det står under namnet Merten. Schneider tror jag är det svenska namnet på samma produkt. Jag kan kolla om jag sparat länken någonstans. Kolla denna tråd, har för mig att det var i den som jag hittade informationen.

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,276.75.html

jerk skrev:
Ok, det kan vara så att det står under namnet Merten. Schneider tror jag är det svenska namnet på samma produkt. Jag kan kolla om jag sparat länken någonstans. Kolla denna tråd, har för mig att det var i den som jag hittade informationen.

[länk]
Okej då förstå jag att jag inte hitta. Visste inte att det va samma samma :)

Försöker få in en Ubiquite AirCam Dome kamera i HC2. Får dock inte kontakt. Har testat med flera olika inställningar men utan lyckat resultat. Har läst lite på Fibaros forum och har förstått att AirCam är H.264 med 720p. Och har jag förstått det rätt så har inte HC2 stöd för denna. Men jag har läst att några fått det att fungera med snapshot.

Någon som kan hjälpa till. HUr skall jag skriva ip, sökväg till jpg och mjpg och är det något jag skall tänka på när jag konfigurerar kameran.

http://www.ubnt.com/airvision#aircamdome

Och God Jul på er! ;)

OpiMaza
Freddan101 skrev:
Jag kör Vera och RFXtrx och det funkar grymt bra. Jag kommer stegvis byta ut mina Nexa-brytare (som är många) men helt klart köra vidare och komplettera med fler 443-termometrar (Oregeon & Viking).
Fungerar RFXtrx rakt av i Vera med samma app osv?

7% nu på m.nu, tråkigt bara att fibaros brandlarm inte är släppt än.

dhanjel skrev:
7% nu på m.nu, tråkigt bara att fibaros brandlarm inte är släppt än.
Är rabatten redan dragen eller är det det rabatterade beloppet man ser?

Ja på båda frågorna :)

Synd man beställde massa prylar för nån vecka sen till "bara" 5 procent.... Men kanske går att komma på nåt mer :)

Redan dragen har jag för mig.

joob skrev:
Ja på båda frågorna :)
Jag skyller på nubben!

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
OpiMaza skrev:
Fungerar RFXtrx rakt av i Vera med samma app osv?
Japp, RFXtrx dyker upp som en egen device i Vera. Sen hittar den automagiskt alls dina 433-pryttlar och lägger till dessa som devicer.

OpiMaza
Freddan101 skrev:
Japp, RFXtrx dyker upp som en egen device i Vera. Sen hittar den automagiskt alls dina 433-pryttlar och lägger till dessa som devicer.
Ok va bra.
Vet du om det finns möjlighet till rapportering till temperatur.nu i Vera?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.