Mikael_L
Mr_KR skrev:
Fantastiskt bra jobbat och tack för en mycket välskriven tråd! Låt det komma mer... ;)
Nej nej TEN, jag hoppas att det inte kommer mer. :x

Såvida det inte bara blir trevliga bilder på nya fräscht inredda rum och grillaftnar på altanen osv.
Nu är ni väl värda en skön, enkel och njutfull tillvaro några år.
 
Enk Projektet skrev:
Blir riktigt bra :)
ang huset så tror jag det där huset var ett väldigt välbyggt hus med bra lösningar och matrl val för sin tid.....det finns MÅNGA -70 tals i Sverige som är betydligt sämre.....
Lycka till :)
Precis så tänkte vi också, det var ju för tusan ett rejält hus.
Vissa 70-talare består mest av olika former av pressad papp och plast.
 
klykan skrev:
Otroligt intressant tråd!! Hoppas du fortsätter mata oss med bilder och beskrivningar av bravader och missöden =) Det roliga tycks liksom aldrig ta slut ;) Håller hur som haver alla tummar för att ni snart kan flytta in och får slippa "kaskader av extremiteter"!

Är imponerad av arbetsinsatsen!
Tack!
Jo jag kan fylla på lite efterhand. Hitills har det varit ett komprimerat urval av två års arbete.
Framtida uppdateringar kan jag inte lova vara lika omfattande ;)
 
fredriksjostrand skrev:
Spännande tråd!!
Börjar du bli rastlös?
Svar ja !
 
mattetvilling skrev:
Nu är drevet igång Ten, fattar du vad du har gjort? Nu får du inte en lugn stund på flera år, kraven är hårda vi vill se uppdateringar minst en gång om dagen ;) He he...
Oupps, tänkte inte på det...
 
  • Gilla
ichigo och 1 till
  • Laddar…
TickyNucker skrev:
Ser precis ut som min källare (hus byggt 1964) i början på tråden. Tapeter klistrade direkt på putsen och på andra väggar isolering direkt mot väggen och så lite träpanel på det. Blir mögligt och fint.

Behövde ni fixa till putsen efter rivningen och i så fall hur vet man vad man ska använda för puts? Det finns ju massor av sorter. Samma sak med silikatfärgen. Vad använde ni för märke, och var det bra?
Fixade till några sprickor och fyllde igen spikhål med Combifix som fick på tok för slät yta jämfört med den gamla ytan trots att jag försökte rugga ytan, så det blev inte så bra.

Efter det har jag kört med putsbruk A (eller B) och det blir betydligt bättre. Har en hel del bättringsputsning att göra framöver så jag får väl anledning att återkomma om hur det går.
 
Otroligt bra jobbat!! Hoppas ni får njuta snart..
 
Det har inte varit så mycket fixande på sistone på grunda av lite annat betungande arbete men följande pågår just nu.

Den äckliga trappan:
DSC_0364.jpg

Är slipad och spacklad och slipad och grundad och målad.
Tyvärr blev inte själva trappnosarna alls som jag hade tänkt när de var lackade.
WP_000799.jpg

Så det vara bara att slipa ner skiten igen och börja om, med lite vit bets i botten den här gången.
WP_000819.jpg

Nu är det på rätt spår men det är mycket pilljobb att måla alla små prång och så all denna väntan på att det ska torka.

I källaren laddar jag upp för att blanda lite geggamojja till tvättstuga och den blivande toan.
WP_000813.jpg
 
  • Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
En uppdatering till:

Garageuppfarten (eller heter det infart om den inte lutar? :)) bestod tidigare av lera och ogräs.
Förra ägaren var före detta bonde och kanske ville ha lite lantlig känsla på garageuppfarten, vad vet jag.

Hur som helst så tröttnade jag och nu är ogräset borta.
WP_000816.jpg

På detta ett lager singel tills ekonomin återhämtat sig såpass att flashigare material kan appliceras.
Det blir i alla fall bättre än hur det såg ut innan :)

202039_144540092281453_1703235_o.jpg
 
Väldigt intressant tråd, då vi också har ett hus ifrån 70-talet med källare. Man inser att det alltid finns saker med hus som man inte räknar med ifrån början.
 
Jag köpte ett hus med källare för lite mer än ett år sen, vet inte hur jag skulle ha klarat samma hästjobb som ni gjort!! Starkt jobbat!!
 
Dagsfärska bilder från kvällens slabb och glabb.


221894_365100353558758_904791233_n.jpg

540345_365101390225321_1148379856_n.jpg
 
  • Gilla
nose
  • Laddar…
Jag är mycket imponerad av allt jobb och styrkan att forsätta. Hoppas att din familj har klarat av resan också - Klart och tydligt tillhör du Byggar He-Man skaran!
 
Började grunda golvlister igår och blir rätt besviken över bristen på kvalitet.

Eftersom måttet jag ville ha inte fanns hemma så fick jag beställa hem ett knippe. Det visade sig vara ett misstag för då försvann ju möjligheten att sortera ut missfostren.
Blaskade på tio längder och på sju av dem är det skador. Brukar det vara så här illa?

Ursäkta de dåliga bilderna


25a02028.jpg

1.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

2.jpg

6.jpg
 
Hej,
Köpte dyra och fina eklister som fick beställas. Optimera Bygg (BulltoftaBygg i Malmö, finns ej längre) tog hem dessa från känd tillverkare på ett par dagar. Men när vi öppnade plasten och kontrollerade listerna så blev vi rätt besvikna. Ojämnt lackade, någon skada och någon ving. Vi reklamerade och fick våra fyra tusen tillbaka. Nu kanske vi är petiga, men då är vi väl det.
/J
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.