Om intresse finns så blir det "forstättning följer"...[/QUOTE]

Fantastiskt med orörda hus, eller tidsmaskiner som jag brukar kalla dem. :)

Överskriften skvallrar om något spännande. Mycket intressant med fortsättningen.

Mer nu då :D

Starkt jobbat! :)

Ni har gjort ett massivt jobb och orkar dessutom dela med er av erfarenheterna. Hatten av för det :)

• Gilla
saiter
  • Laddar…
Mikael_L
Åhh shit !!! :x
Vilken arbetsprestation, jag blir stum.
Och glad att ni är på upploppet nu och snart får börja njuta av ert nya hus (i dubbel bemärkelse),

Ja fy fan...
...som jag brukar säga när folk är imponerade av att vi bygger nytt hus, helt själva.
"Nejdå, de riktiga hjältarna är de som köper gamla hus, dom får göra dubbelt så mycket jobb, först riva sen bygga!

Gratulerar, och jag lyfter på hatten för både er otroliga arbetsinsats och för den underhållande tråden.
Jag kommer stå och vissla och gnola idag och vara bara glad när jag kör bandslipen i fönstersmygarna och blir alldeles dammig. :)

• Gilla
bjoar564 och 2 till
  • Laddar…
Fantastisk prestation, både mentalt och byggmässigt!

Jag är imponerad av hur ni orkat genomföra projektet under så lång tid med så många motgångar.

Att mentalt skifta från "köpa hus med lite småfix" till fullständig renovering av ALLT är inte lätt, det vanliga i livet rullar ju på ovanpå.

Att dessutom få till det så att det blir så bra; hatten av!

/Stefan

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
Holy Schmoly!!!! Blir sjukt inspirerad, taggad men samtidig lite avskräckt av att läsa denna tråden!!!

Gjorde som många andra verkar ha gjort, började med första inlägget och sen hamnade jag rätt så omgående i den här änden av historien!
Mkt välskrivet och underhållande! :)

Är precis i budläggar taget mellan två hus byggda -72 och -79, är väl hugget som stucket då inget av dem har isolerad platta... Dock har det äldre källare med allt vad det innebär! :/
skulle visserligen älska den ytan som källaren innebär!
/Viktor

Bra jobbat :0)

Hoppas vi slipper fler oroväckande överraskningar i stil med era.

Fantastiskt bra jobbat och tack för en mycket välskriven tråd! Låt det komma mer... ;)

TickyNucker
Ser precis ut som min källare (hus byggt 1964) i början på tråden. Tapeter klistrade direkt på putsen och på andra väggar isolering direkt mot väggen och så lite träpanel på det. Blir mögligt och fint.

Behövde ni fixa till putsen efter rivningen och i så fall hur vet man vad man ska använda för puts? Det finns ju massor av sorter. Samma sak med silikatfärgen. Vad använde ni för märke, och var det bra?

Redigerat:
Urstarkt jobbat!
Bästa tråd jag läst på länge!
All heder åt TEN & co

Jag stämmer in i hyllningskören och inser jag jag just har fått mina referenspunkter angående arbetsinsats justerade. Ordentligt.

Fantastiskt jobbat! Jag önskar att jag hade samma energi och beslutsamhet i mitt bygge. Men vi bor i det och då är det inte lika lätt att vara så radikal i sina beslut, vardagen ska ju fungera också.

Håller tummarna för att ni hinner få det bebligt till 1 oktober. Tummen upp för en underhållande tråd :D

TEN, uppdatering? Vi är ju nyfikna ;)

Sent from my HTC Desire S using Byggahus

Wilfa skrev:
TEN, uppdatering? Vi är ju nyfikna ;)
Nu är drevet igång Ten, fattar du vad du har gjort? Nu får du inte en lugn stund på flera år, kraven är hårda vi vill se uppdateringar minst en gång om dagen ;) He he...

• Gilla
Wilfa och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.