Så nu är vi framme i nutid alltså? När siktar ni på att flytta in (som om ni inte är trötta på den frågan vid det här laget...). :)
 
Wilfa skrev:
Glömde fråga innan, finns det någon anledning till att ni valde fläktradiatorer även till boplanet och inte bara till källaren? Vi hade tur, det fanns tillräckligt med isolering under plattan för att vi skulle kunna lägga golvvärme även på bottenplan, och ovanvåningen var det enkelt på. Numera vet jag dock att man ska räkna ca 1 timmer per kvm för att fräsa spår i betongen, lägga ner slangen och gjuta igen spåren....
Fläktkonvektorer är mycket duktiga på att överföra värme och vi var inte så intresserade av fylla hela boplanet med radiatorer. Golvvärme funderade vi aldrig över eftersom vi aldrig tänkte bryta upp några golv :)
 
  • Gilla
Wilfa
  • Laddar…
mattetvilling skrev:
Då är det ju bara taket kavar att byta då ? :)

Fantastiskt jobb, att ni bara orkar att hålla ut. Kämpa på ni är snart inflyttade och ligger i soffan och slappar.
Taket kan nog vänta fem år till. Pappen och pannorna är fräscha.

Att ge upp är ju inget alternativ, det måste ju bli färdigt. Men visst har det varit tungt emellanåt det är jag den första att skriva under på.
 
TEN skrev:
Taket kan nog vänta fem år till. Pappen och pannorna är fräscha.

Att ge upp är ju inget alternativ, det måste ju bli färdigt. Men visst har det varit tungt emellanåt det är jag den första att skriva under på.
Taket ok?, då vinner ni inte tävlingen... :rolleyes:
http://www.byggahus.se/forum/ovriga-diskussioner/21629-sveriges-varsta-husagare.html

Jag brukar kika in där ibland om det går tungt och då känns det inte som man kan klaga
 
Rebeckaf skrev:
Så nu är vi framme i nutid alltså? När siktar ni på att flytta in (som om ni inte är trötta på den frågan vid det här laget...). :)
Vi måste vara inne innan 1 oktober.
Men tyvärr hinner man inte så mycket nu när det bara är kvällar och helger att tillgå.
Tvättstugan lär inte vara färdig, köket har inte levererats fullt ut ännu och en hel del belysning lär vara kvar.
 
Slänger in ett par bilder på golvet som börjar komma på plats.

DSC_0396.jpg

DSC_0384.jpg
 
mattetvilling skrev:
Taket ok?, då vinner ni inte tävlingen... :rolleyes:
[länk]

Jag brukar kika in där ibland om det går tungt och då känns det inte som man kan klaga
Herregud! Det var det värsta, det där måste jag läsa igenom.
 
ska du inte ta och göra taket nu när du ändå är i gång? ;-)
börjar se riktigt snyggt ut! antar att det är banken som finansierat hela kalaset? Hur har de isåfall ställt sig till det ökade lånet? när man är i köpartagen blir man ju lite orolig för om något dyker upp relativt omgående med huset och banken skulle neka ytterligare lån för renovering =/
 
Blir riktigt bra :)
ang huset så tror jag det där huset var ett väldigt välbyggt hus med bra lösningar och matrl val för sin tid.....det finns MÅNGA -70 tals i Sverige som är betydligt sämre.....
Lycka till :)
 
Otroligt intressant tråd!! Hoppas du fortsätter mata oss med bilder och beskrivningar av bravader och missöden =) Det roliga tycks liksom aldrig ta slut ;) Håller hur som haver alla tummar för att ni snart kan flytta in och får slippa "kaskader av extremiteter"!

Är imponerad av arbetsinsatsen!
 
Suverän tråd, jag ska följa!
 
TEN skrev:
[bild]
Raveparty?
 
Har missa den tråden helt... inte svårt att fastna i den. Läste första, andra inlägget sedan var man fast.
Ja lite mer än ytrenovering kan man ju säga :wow:(y)
 
Spännande tråd!!
Börjar du bli rastlös?
 
Mycket bra tråd. Kul att läsa och imponerande!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.