165 680 läst · 205 svar
166k läst
205 svar
Ytskiktsrenoveringen som slutade med totalrenovering
Sa jag förresten att vi nog har Sveriges fulaste trädgård? Sedan den enda charmen, det stora päronträden bestämde sig för att det fått nog var allt som en livlös öken. Några grästorvor som blev gula i slutet på maj och sen bara livlöst damm ända till hösten.
Det måste bli en ändring
Det måste bli en ändring
Med lite nya fina lärkbrädor på altanen och räckena i dansk sjösten är överspacklade infinner sig genast en harmoni och en varmare känsla på altanen. Långt ifrån psykedeliska blyinfattade fönster, kopparlampor och brunsliskig plastfärg.
Med altanen hyfsat klar så var det så dags att gjuta gången på framsidan.
Jag har alltid drömt om en amerikansk trottoar och en sådan fick det bli.
Detta samtidigt som grävprojektet på den sterila delen av tomten började balla ur rejält. Jag skulle ju bara bygga en liten plats för ett par stolar mot väggen, men jag tyckte det blev fult och ocharmigt och hjärnan började skrika ut order, gräv där, spika där, gör si gör så....
Jag har alltid drömt om en amerikansk trottoar och en sådan fick det bli.
Detta samtidigt som grävprojektet på den sterila delen av tomten började balla ur rejält. Jag skulle ju bara bygga en liten plats för ett par stolar mot väggen, men jag tyckte det blev fult och ocharmigt och hjärnan började skrika ut order, gräv där, spika där, gör si gör så....
Efter att ha pillat lite under förra våren och sommaren började lite av den sterila ökenkänslan försvinna och det började blir lite trevligt att vistas ute.
Jag slänger in lite detaljbilder som jag tog för ett år sedan någon dag när jag kände mig nöjd med resultatet.
Jag slänger in lite detaljbilder som jag tog för ett år sedan någon dag när jag kände mig nöjd med resultatet.
Lite småprojekt under vintern.
Sätta takpanel är skittrist men det blir ljust och najs.
Måla med Kalklitir är kul och resultatet är ju fantastiskt, vilken yta det blir.
Meningslösa-utrymmet-under-trappan blev en rätt vettig förvaring.
Sätta takpanel är skittrist men det blir ljust och najs.
Måla med Kalklitir är kul och resultatet är ju fantastiskt, vilken yta det blir.
Meningslösa-utrymmet-under-trappan blev en rätt vettig förvaring.
Är stolen hemmasnickrad?
Liknande trådar
-
Varför slutade min häcksax fungera?
Trädgårdsmaskiner -
Totalrenovering av kök i radhus
Socialt & Projekt -
Totalrenovering kedjehus - Öppen planlösning - Brister?
Planlösningar -
Ideér för totalrenovering. Hjälp med klurig planlösning.
Planlösningar -
Handbroms slutade funka och knappen flög ut
Övrigt Off Topic