R
FredrikR FredrikR skrev:
Yeeeess

† † † k e n t † † †

[länk]

December 2016 låg jag hemma i magsjuka, det här ska inte missas.

[media]
Grattis du tillhör då dom så kallade 1% om du går två gånger😉

• Graf som visar procent av människor som planerar att gå på olika antal Kent-konserter: En (14%), Två (1%), Tre (5%), Ingen (80%).
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Höghus och 4 till
  • Laddar…
Yeeeessss!
Bra musikdag:
3 konserter med Kent utannonserade
Nytt album släppt av Thåström
Albumomslag för Thåströms "Somliga av oss" med ett stort hjul i motljus och texten på framsidan.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Journalist på radio sa att Kent var Sveriges största rockband.
Jag är skeptisk, rock kan vara mycket, men kalla Kent för rockband lät fel i mina öron.
Släpig pop kanske ??

• Gilla
zwennebanan och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag är skeptisk, rock kan vara mycket, men kalla Kent för rockband lät fel i mina öron.
Släpig pop kanske ??
SR?

Isakare Isakare skrev:
Släpig pop kanske ??
Vilka är större eller är mer genren du tänker på?

FredrikR FredrikR skrev:
Vilka är större eller är mer genren du tänker på?
Genren.
Vist, det är trummor och gitarrer, men för släpig för att vara rock i mina öron.
Hade inte reagerat om hon sagt Sveriges största band, för det är säkert sant.
Musik för mig är låten, melodin, refrängen, kompositionen, instrumenten, i andra hand kommer texten.
För andra är det texten, budskapet, Kents fan kan alla texter utantill.
Mer vaggvisor än nått man får igång ett party med, kanske sista tryckaren när partyt är slut.
"Kräm" är lite rock, men nån annan låt kan jag inte säga rock om.
Hänger du med vad jag menar.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hmm. Vad får jag spontant upp i huvudet i huvudet när någon skriver rock, släpig och musik i samma mening? Kanske Smoke on the water? Är det också för släpigt för att kallas rock?

Yeeeesssss!
Plötsligt händer det! Av de som faktiskt dök upp på lokala fotbollsföreningens städdag gjorde faktiskt merparten något nyttigt, och inte bara fikade eller snackade skit 👍

• Gilla
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Grattis du tillhör då dom så kallade 1% om du går två gånger😉
Affisch med fyra män och texten "Om Kent skulle återförenas" i orange och svart.
Skapa konto

😘

• Haha
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
R
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
😘
Fick forska i varför jag inte har fått den..
Den utgår tydligen till alla medlemmar i Fi😉

• Banner med texten "Värdigt LIV. Nerväxt. Rättvisa. Omsorg." på en rosa bakgrund med en fjäril och silhuett av träd.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Yeeeesssss!
Plötsligt händer det! Av de som faktiskt dök upp på lokala fotbollsföreningens städdag gjorde faktiskt merparten något nyttigt, och inte bara fikade eller snackade skit 👍
Samma här, vi hade städdag i föreningen, säkert 50% dök upp.
Vad de andra gjorde vet jag inte, vi skulle bla bygga ett plank, så jag tog tag i den uppgiften och körde i 6 timmar non stop.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Hmm. Vad får jag spontant upp i huvudet i huvudet när någon skriver rock, släpig och musik i samma mening? Kanske Smoke on the water? Är det också för släpigt för att kallas rock?
Smoke on the water är trots sin enkla slinga ett musikaliskt underverk. Den behöver egentligen ingen sång/text för att vara bra. Riffet i den är stenhård rock.
Jag känner inte att Kent kommer bli ihågkommen för den saken, utan mer för sina texter.
Som tur är tycker vi alla olika, vad vore ett forum utan olika tyckande ??
Ja menar, de finns ju många som gillar en artist som inte ens kan sjunga.

• Gilla
  • Älska
TommyC och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Smoke on the water är trots sin enkla slinga ett musikaliskt underverk. Den behöver egentligen ingen sång/text för att vara bra. Riffet i den är stenhård rock.
Jag känner inte att Kent kommer bli ihågkommen för den saken, utan mer för sina texter.
Som tur är tycker vi alla olika, vad vore ett forum utan olika tyckande ??
Ja menar, de finns ju många som gillar en artist som inte ens kan sjunga.
Jag håller helt med dig om Smoke on the water. Det var ordet just släpig som fick mig att ta chansen att retas lite. Även jag är rätt tveksam till att kalla Kents senare skivor för rock, även om begreppet är rätt luddigt. De första skivorna när Samis gitarr mycket större utrymme, och live under hela deras tid, var absolut rock. Fast på slutet med handklapp och syntar - njaee.

Min första LP var Rock'n roll animal med Lou Reed och den sista CD jag köpte var hans sista skiva, och han har varit min musikaliska husgud hela tiden. Fast sjunga vet jag väl inte om man kan säga att han kunde.

Hep Hep skrev:
Jag håller helt med dig om Smoke on the water. Det var ordet just släpig som fick mig att ta chansen att retas lite. Även jag är rätt tveksam till att kalla Kents senare skivor för rock, även om begreppet är rätt luddigt. De första skivorna när Samis gitarr mycket större utrymme, och live under hela deras tid, var absolut rock. Fast på slutet med handklapp och syntar - njaee.

Min första LP var Rock'n roll animal med Lou Reed och den sista CD jag köpte var hans sista skiva, och han har varit min musikaliska husgud hela tiden. Fast sjunga vet jag väl inte om man kan säga att han kunde.
När jag skrev tänkte jag på en Svensk som sprängde rekordet på Ullevi.....utan att kunna sjunga 😉😅😂🤣

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.