87 403 läst · 746 svar
87k läst
746 svar
YEEEEEEESSSS!
YEEEEEEESSSS.
Just varit på stämma som röstade igenom att upplåta vårt fibernät till Telia i 5 år, tidigare varit öppet nät.
Fiber 600 och basutbud TV (12 kanaler) för 219:- i månaden.
(Justeras årligen efter konsumentprisindex)
Tittar inte så mycket på tv, betalar idag över 1000:- i månaden och tycker man kan kasta pengar på annat.
Just varit på stämma som röstade igenom att upplåta vårt fibernät till Telia i 5 år, tidigare varit öppet nät.
Tittar inte så mycket på tv, betalar idag över 1000:- i månaden och tycker man kan kasta pengar på annat.
Fast pris i 5 år?Isakare skrev:
YEEEEEEESSSS.
Batteriet på min snart 4-årige elcykel har lagt av efter drygt 250 mil ☹️. Den går absolut inte att cykla utan eldrift eftersom den är så tung.
Isolerad som jag är ute på vischan kan jag inte ta mig någonstans. Dotter, som kör min bil, får ta sig de 10 milen till mig för att frakta batteriet och mig till nästa stad för att inhandla nytt batteri för ca 5.000:-. Väl ditkommen vänder cykelsäljaren på batteriet och pillar på en liten knapp. Batteriet var avstängt. Fulladdat.
Vem 17 har bestämt att batterier ska ha till/frånknapp? 😳
30 mils bilkörning - men cykeln funkar 👏😀.
Isolerad som jag är ute på vischan kan jag inte ta mig någonstans. Dotter, som kör min bil, får ta sig de 10 milen till mig för att frakta batteriet och mig till nästa stad för att inhandla nytt batteri för ca 5.000:-. Väl ditkommen vänder cykelsäljaren på batteriet och pillar på en liten knapp. Batteriet var avstängt. Fulladdat.
Redigerat:
När det väl går sönder kan jag tipsa om att det finns folk som arbetar med att renovera cykelbatterier.yonna skrev:
Batteriet på min snart 4-årige elcykel har lagt av efter drygt 250 mil ☹️. Den går absolut inte att cykla utan eldrift eftersom den är så tung.
Isolerad som jag är ute på vischan utan att kunna ta mig någonstans. Dotter, som kör min bil, får ta sig de 10 milen till för att frakta batteriet och mig till nästa stad för att inhandla nytt batteri för ca 5.000:-. Väl ditkommen vänder cykelsäljaren på batteriet och pillar på en liten knapp. Batteriet var avstängt. Fulladdat.
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 191 inlägg
Jo!Tokslut skrev:
Hittade ingen bättre länk, men info finns längre ner i den.
Biltema är inget ställe jag velat köpa elcyklar på utifrån detta.
Vi har haft en lådcykel sedan 2018 med batteri från GWA, har kanske tappat lite batteri sedan inköp, men funkar än 400+ mil senare.
https://alltomelcyklar.nu/nyheter/efter-anmalan-till-arn-biltema-angriper-batteridoktorn/
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 033 inlägg
Inte bara Biltema. Batteridoktorn som renoverar batterier har en lite kul YT-kanal på https://www.youtube.com/@Batteridoktorn/videosTokslut skrev:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
YEEEEEEESSSS!!
Det får man väl säga när man hade rätt.
En korsning och busstation byggdes om här ute, en ny väg anlades bredvid den gamla under byggtiden. Trots bygggandet blev utfarten från macken, pizzan mm mycket bättre.
När de väl började bli klara (efter sjuk lång tid) och de ledde in trafiken på den gamla vägen tänkte jag att den nya sträckningen skulle ordnas mer permanent innan allt öppnades....men de började gräva bort vägen ???
Jag skrev ett öppet inlägg på Facebook och undrade vad de höll på med.
"Ska inte vägen vara kvar ?? korsningen byggdes ju om för att den ansågs farligt, men det farligaste är ju vägen utmed macken pizzan, troligtvis kommunens farligaste trafikplats"
Nu efter 4 månaders utredning har Trafikverket kommit fram till samma sak, de har gjort fel och det jag påpekade är fastslaget som kommunens farligaste plats.
Förklaring till bilden i länken: Vägen gick utanför lyktstolparna under byggtiden, korsningen som byggdes om är bakom fotografen.
https://web.malaroarnasnyheter.se/p...afikverket-ar-ansvariga/8089/1472227/61041439
Det får man väl säga när man hade rätt.
En korsning och busstation byggdes om här ute, en ny väg anlades bredvid den gamla under byggtiden. Trots bygggandet blev utfarten från macken, pizzan mm mycket bättre.
När de väl började bli klara (efter sjuk lång tid) och de ledde in trafiken på den gamla vägen tänkte jag att den nya sträckningen skulle ordnas mer permanent innan allt öppnades....men de började gräva bort vägen ???
Jag skrev ett öppet inlägg på Facebook och undrade vad de höll på med.
"Ska inte vägen vara kvar ?? korsningen byggdes ju om för att den ansågs farligt, men det farligaste är ju vägen utmed macken pizzan, troligtvis kommunens farligaste trafikplats"
Nu efter 4 månaders utredning har Trafikverket kommit fram till samma sak, de har gjort fel och det jag påpekade är fastslaget som kommunens farligaste plats.
Förklaring till bilden i länken: Vägen gick utanför lyktstolparna under byggtiden, korsningen som byggdes om är bakom fotografen.
https://web.malaroarnasnyheter.se/p...afikverket-ar-ansvariga/8089/1472227/61041439
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 447 inlägg
Jonna.......🇸🇪🥇