Exakt! Så vad är standardlösningen?
 
B byggeskafram skrev:
Exakt! Så vad är standardlösningen?
Det är bara att googla efter hur din tomt är beskaffad och börja med att kolla om din kommun lagt ut exempel... Jag la min direkt på berg och den förändrades en hel del på vägen. Sno en ritning som passar din tomt och börja där
 
B byggeskafram skrev:
Kommunen efterfrågar polersteg efter minireningsverket.
Då det är hög skyddsnivå.
Ngn som gjort detta och har mer information om det? Har läst om ett dike med 30 cm grus som är några meter långt.
Finns en bra tråd här på forumet. Sök på "
Stenkista efter minireningsverk?"
Bevaka
Sida 1
 
UV-brunn, billigtminireningsverk.se säljer det också.
 
T Tootikii skrev:
Finns en bra tråd här på forumet. Sök på "
Stenkista efter minireningsverk?"
Bevaka
Sida 1
Tackar så mycket
 
T Tootikii skrev:
Finns en bra tråd här på forumet. Sök på "
Stenkista efter minireningsverk?"
Bevaka
Sida 1
Länken funkar inte.
 
Skärmdump från ett byggforum där en användare frågar om storleken för en stenkista efter ett minireningsverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump från byggforum med tabeller över infiltrationskapacitet och text om dikesdimensionering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
K karlmb skrev:
Länken funkar inte.
K karlmb skrev:
Länken funkar inte.
 
Tänkte bara visa en länk till Litauen som har 4 st olika reningsverk.....
- Svaiste
- Biomax
- August
- Traidenis

AT-8, 1500L/dygn kostar 1700 Euro.
Leverantören rekommenderar Svaiste därför att den har en kraftigare konstruktion.
Fraktkostnad: 520 Euro

https://www.dagnis.com/produkto-kategorija/nuoteku-irenginiai/

Själv tänkte jag köpa ett från Svaiste BV-1S, 1000 L/dygn, 2100 Euro
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
G Guja63 skrev:
Tänkte bara visa en länk till Litauen som har 4 st olika reningsverk.....
- Svaiste
- Biomax
- August
- Traidenis

AT-8, 1500L/dygn kostar 1700 Euro.
Leverantören rekommenderar Svaiste därför att den har en kraftigare konstruktion.
Fraktkostnad: 520 Euro

[länk]

Själv tänkte jag köpa ett från Svaiste BV-1S, 1000 L/dygn, 2100 Euro
Ja det ser ju kraftigare ut helt klart.
Saknar de de annars så vanliga förbehållen i tömningsinstruktionerna om att man inte får tömma en kammare helt om inte de intill också är nästan tomma...?
 
K karlmb skrev:
Ja det ser ju kraftigare ut helt klart.
Saknar de de annars så vanliga förbehållen i tömningsinstruktionerna om att man inte får tömma en kammare helt om inte de intill också är nästan tomma...?
Titta över att det finns reservdelar i Sverige.
 
Perrolf Perrolf skrev:
Titta över att det finns reservdelar i Sverige.
Det borde vara ett mindre problem med dagens e-handel.
 
Vad krävs för att få det godkänt i en svensk kommun? Mätvärden, kvävemodul muta etc? Vill minnas att man behövde komplettera AT-verken krävde en "P-modul" extra?
 
  • Gilla
Tootikii
  • Laddar…
M Malmen1 skrev:
Vad krävs för att få det godkänt i en svensk kommun? Mätvärden, kvävemodul muta etc? Vill minnas att man behövde komplettera AT-verken krävde en "P-modul" extra?
Den datan har entreprenörer koll på som jag har varit i kontakt med . Har en fundering kring att sandblästra och på med ny sprutbetong som finns ..
 
M Malmen1 skrev:
Vad krävs för att få det godkänt i en svensk kommun? Mätvärden, kvävemodul muta etc? Vill minnas att man behövde komplettera AT-verken krävde en "P-modul" extra?
Det finns 2 CE-Standarder beroende på om det krävs normal eller hög skyddsnivå på platsen. Google is your friend.
 
  • Gilla
Snel77
  • Laddar…
M_Back
Har nu läst igenom hela tråden! Bra priser på reningsverk i Polen, Litauen med flera nämns ett flertal gånger. Är det någon som har lyckats köpa reningsverk utomlands och fått det hemskickat till "dörren"? Tips på hur ni gick tillväga?
Jag har försökt kontakta ett par företag, men blivit utan svar eller blivit hänvisad till svensk återförsäljare...
Funderat en del på Graf One2Clean då själva tanken kommer i två halvor som staplas på varandra på en lastpall (se video nedan). Borde ju vara relativt enkelt att få en sådan skickad tycker jag!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.