Status
Tråden går ej att kommentera.
johan119 skrev:
Är det någon som har kollat vilken mjukvaruversion, ni har, det kan vara att vi har olika nya program i våra Landroid som gör att vissa har problem som inte andra har.
Hur kollar man mjukvaruversion?
 
Det står vilken version du har när du sätter på din Landroid, stäng av den och sätt på den igen så ser du det, jag har 3.14
 
MBygga skrev:
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
Att raljera var aldrig min avsikt utan uttryckte utifrån mina erfarenheter en belåtenhet med Husqvarna. Även jag övervägde Landroiden men pga mitt klippområdes utformning, antalet öar, reservdels- och serviceosäkerheten från Worx sida valde jag Automowern. En investering på 9000kr som inte är till belåtenhet känns för mig större än 18000kr som faktiskt fungerar alldeles utmärkt.
Givetvis är jag helt övertygad om att Landroiden gör ett utmärkt jobb i rätt miljö dvs inte alltför komplicerade och avdelade områden. Där tror jag att Husqvarna med sitt guide-system är överlägsen och har förmågan att bibehålla driftsäkerheten.
 
Swing skrev:
Att raljera var aldrig min avsikt utan uttryckte utifrån mina erfarenheter en belåtenhet med Husqvarna. Även jag övervägde Landroiden men pga mitt klippområdes utformning, antalet öar, reservdels- och serviceosäkerheten från Worx sida valde jag Automowern. En investering på 9000kr som inte är till belåtenhet känns för mig större än 18000kr som faktiskt fungerar alldeles utmärkt.
Givetvis är jag helt övertygad om att Landroiden gör ett utmärkt jobb i rätt miljö dvs inte alltför komplicerade och avdelade områden. Där tror jag att Husqvarna med sitt guide-system är överlägsen och har förmågan att bibehålla driftsäkerheten.
Jag vill ändå tacka HQ som plöjt ner en massa pengar i utveckling.. Detta så att WORX kunnat sno delar av detta för att skapa en relativt billig robotklippare.

Som utrycket säger, man får vad man betalar för, och än så länge är jag nöjd.

Kommer visa sig med åren dock om mitt uttalande fortfarande gäller när LR är 4-5 år och saker kanske behöver bytas p.g.a slitage.

Fast då kanske HQ säljer sina robotklippare för 8-9000:-

Och.... LR är väl inte den enda som har lite egenheter för sig..

Från en annan del av Byggahus.se

" går fick min 305:a fnatt och körde utanför slingan. Troligen har den snurrat tills sig vid slingan och hamnat utanför. Inte halt eller lutning. Fick bara för mig att gå ut och kontrollera att allt är i sin ordning, men det var det ju inteconfused.gif

Det verkar som om det är ett problem för 305:an vid gränsslingan. Hoppas på en uppdatering.
I dag går den som vanligt, än så länge"
 
Redigerat:
Lite erfarenhet från helgen.

Kanske inte någon rocket science, men jag har justerat tråden lite i helgen.

Har en passage där jag tycket min LR sällan hittade in, men jag studerade hur den rör sig och såg att det mönster den har inte passade dragningen av slingtråden.

I bästa fall hittade min LR in i korriden var 5-6 gång, och jag fattade inte varför, men de räckte med att jag på ett ställe (inringat) hade tråden dragen lite utåt.

Vad som då hände var att den gick i samma mönster nästan och när den gick mot den inringade delen "studsade" den tillbaka ut igen mot ena delen av gräsmattan.

Jag klippte ner buskarna (gröna ringar) och plattade ut jorden och drog om tråden för att den skulle blir rakare.

Nåja, bara ett litet tips på hur "känslig" LR kan vara för tråddragning.

Efter detta ingrepp funkar det bra!

Röd linje = slingtråden
Gul= LR klippmönster
Ljusblå= ny dragning av slingtråd

lr44.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Swing skrev:
Att raljera var aldrig min avsikt utan uttryckte utifrån mina erfarenheter en belåtenhet med Husqvarna.
Ursprungsfrågan som jag ställde gällde alltså Landroid, och inte HQ.
Ursäkta att jag inte var tillräckligt tydlig, när jag ställde frågan i en Landroid tråd.
Nästa gång ska jag i denna Landroid-tråd skriva "Frågan är riktad till Landroid-ägare".
 
Redigerat:
  • Gilla
Prins Daniel
  • Laddar…
hk1971j skrev:
Och.... LR är väl inte den enda som har lite egenheter för sig..

Från en annan del av Byggahus.se

" går fick min 305:a fnatt och körde utanför slingan. Troligen har den snurrat tills sig vid slingan och hamnat utanför. Inte halt eller lutning. Fick bara för mig att gå ut och kontrollera att allt är i sin ordning, men det var det ju inte[bild]

Det verkar som om det är ett problem för 305:an vid gränsslingan. Hoppas på en uppdatering.
I dag går den som vanligt, än så länge"
Bara vi inte sänker oss till den nivån att vi i den tråden börjar skriva att vi "uttryckte utifrån våra erfarenheter en belåtenhet med Landroid..."

Den typen av inlägg som Swing skriver är helt värdelösa för de som vill ha hjälp med problemlösning.
 
Redigerat:
En fråga angående batteri och laddning, när min klippare ska ut och klippa efter vilodag upplever jag att klipptiden blir väldigt kort första gången, kan det vara så att laddning endast sker när den är schemalagd att klippa.
 
MBygga skrev:
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
Sorry hade bevakning på både denna tråd och någon Husqvarna tråd.. läste inte noga utan svarade lite snabbt bara, missade att det var i LR tråden.
Men kan ändå bara säga att jag är nöjd med min maskin och har ändå råd med ett "superbt" huslarm.

Men jag tycker inte som dig hk1971j att det är ok med stöld, varken i mitt hus eller av saker som man har larm (patent) på. Man får faktiskt se till att köpa/utveckla egna lösningar inte stjäla andras. Vilket hade inneburit att vi inte hade behövt ha larm/patent på saker, något som också fördyrar produkter.
Så avundsjuka på andra får man inte vara att man blir kriminell! (Och nej jag åsyftar inte de som köpt en LR utan de tillverkare som "tjyvar")

Åter igen sorry att jag missade vilken tråd jag var i:surprised:
 
Redigerat:
Jag har förstått att ni får robotsäkra trädgården en smula, t.ex. fyller i gropar som är för djupa. Jag undrar bara hur ni går tillväga när ni gör det. Fyller ni på med jord, sår lite gräsfrön och sedan låter LR gå som vanligt och klippa där, eller ska man sätta upp skydd så att inte LR trampar ner det nysådda gräset?
 
lubbe75 skrev:
Jag har förstått att ni får robotsäkra trädgården en smula, t.ex. fyller i gropar som är för djupa. Jag undrar bara hur ni går tillväga när ni gör det. Fyller ni på med jord, sår lite gräsfrön och sedan låter LR gå som vanligt och klippa där, eller ska man sätta upp skydd så att inte LR trampar ner det nysådda gräset?
Jag har bara fyllt på med jord, gräset kommer att självså sig innan sommaren? är över
 
falmark skrev:
Bara vi inte sänker oss till den nivån att vi i den tråden börjar skriva att vi "uttryckte utifrån våra erfarenheter en belåtenhet med Landroid..."

Den typen av inlägg som Swing skriver är helt värdelösa för de som vill ha hjälp med problemlösning.
Ett forum behöver nödvändigtvis inte enbart behandla problem och eventuella lösningar. Det kan givetvis balansera gällande produkt mot konkurrenters för att därigenom hjälpa andra som avser nyinvestera.
 
Swing skrev:
Ett forum behöver nödvändigtvis inte enbart behandla problem och eventuella lösningar. Det kan givetvis balansera gällande produkt mot konkurrenters för att därigenom hjälpa andra som avser nyinvestera.
Sant, du har en poäng där.
Det finns Landroid med och utan problem, likväl finns det HQ med och utan problem.
Vi ska inte blunda för att det rapporteras om problem även i HQ tråden, eller hur?

Och med det i åtanke tar jag mig friheten att "fel-citera" dig, om du inte misstycker:
"En investering på 18000kr som inte är till belåtenhet känns för mig större än 9000kr som faktiskt fungerar alldeles utmärkt." ;)

Tack för ordet
 
Jean007 skrev:
En fråga angående batteri och laddning, när min klippare ska ut och klippa efter vilodag upplever jag att klipptiden blir väldigt kort första gången, kan det vara så att laddning endast sker när den är schemalagd att klippa.
Samma erfarenhet.

Kan ha stått och vilat 12 timmar och borde tycker man vara fullt redo att köra 1,5 timma.

Min klipper kanske 50 minuter och sedan tillbaka för att ladda 1,5-2h.

Sedan kör den på längre.

Kolla även att laddstiften i stationen inte är smutsiga eller att LR laddbleck är skitiga.
 
Mabcus skrev:
Sorry hade bevakning på både denna tråd och någon Husqvarna tråd.. läste inte noga utan svarade lite snabbt bara, missade att det var i LR tråden.
Men kan ändå bara säga att jag är nöjd med min maskin och har ändå råd med ett "superbt" huslarm.

Men jag tycker inte som dig hk1971j att det är ok med stöld, varken i mitt hus eller av saker som man har larm (patent) på. Man får faktiskt se till att köpa/utveckla egna lösningar inte stjäla andras. Vilket hade inneburit att vi inte hade behövt ha larm/patent på saker, något som också fördyrar produkter.
Så avundsjuka på andra får man inte vara att man blir kriminell! (Och nej jag åsyftar inte de som köpt en LR utan de tillverkare som "tjyvar")

Åter igen sorry att jag missade vilken tråd jag var i:surprised:
Stöld... bara lånat ju!
(y)
Tagga ner lite, jag är född på 70 talet = ironiska generationen :wow:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.