Status
Tråden går ej att kommentera.
ThomasLindgren skrev:
Testade lite med vinkelslipen igår och det gick väl inte så där värst bra, iofs gammal skiva och kortärmat. :D
Min tigersåg funkar inte så bra längre heller, funkade bara på maxhastighet i slutet, men ska få hjälp av min svåger idag som kommer med en betydligt bättre och kraftigare tigersåg.
Underbart....

Fick via Jula's kundtjänst veta att dom kommer sälja batterier för LR och att dom landar på runt 1000-1300...

Bra att ni kollade detta så man slipper bli rånad..(y)
 
MagnusSt skrev:
Jaha, då har drygt 2 veckor gått, jag e fortfarande mkt nöjd, har aldrig innan får beröm för hur min gräsmatta ser ut, på sistone har jag fått det många ggr:D

Håller fortfarande på och finjusterar slingan i vissa hörn, men nu är det snart perfekt, den har stannat lite då o då i vissa hörn.

Då min tomt är långt ifrån robotiserad och det finns ett par projekt som återstår att fixa så har jag en kulle som från början bara var en jordhög men nu växer det gräs på den, från början hade jag planerat att slinga runt den men efter lite tester så lät jag den ingå i klippområdet.
Idag när jag var ute med sonen såg jag att klipparen var påväg mot kullen så jag slet upp luren för att filma lite så ni ser hur den hanterar relativt branta kullar.

[länk]

Här kommer den från ett annat håll, precis när jag slet upp kameran kom den på att den behövde laddas så den slog av klippningen.

[länk]
Snyggt jobbat, det var ju inte den lilla kullen, jag håller med dig vår gräsmatta har aldrig sett så fin ut, men inga kommentarer från grannarna.... kan de vara förtrödna :)
 
Redigerat:
falmark skrev:
Första veckorna har inneburit en hel del justering av slingan, åtgärd av diverse "fallgropar" på gården och andra robot-hinder.

I början kändes det som varje dag innebar en ny överraskning. "Agaton Sax" körde fast, eller missade slingan på nya ställen varenda gång. Nu börjar det dock kännas som om slingan ligger på rätt ställe överallt och man kan kanske våga sig på en markförläggning...

Hur många sammanhängande "error-fria" dagar har ni som mest, dvs hur många dagar har automatiken skött sig utan att ni behövt ingripa?
Trots en komlicerad trädgård med 15 st. öar och tre klippytor på totalt 1200 kvm har den inte behövt assistans en enda gång sedan installationen för snart fyra veckor sedan. Tack Husqvarna för en väl utvecklad produkt!
 
Swing skrev:
Trots en komlicerad trädgård med 15 st. öar och tre klippytor på totalt 1200 kvm har den inte behövt assistans en enda gång sedan installationen för snart fyra veckor sedan. Tack Husqvarna för en väl utvecklad produkt!
Kan bara hålla med.. Tack Husqvarna, installationen tog ca 1 timme sedan har den gått och gått utan varken problem eller justeringar!!
 
Swing skrev:
Trots en komlicerad trädgård med 15 st. öar och tre klippytor på totalt 1200 kvm har den inte behövt assistans en enda gång sedan installationen för snart fyra veckor sedan. Tack Husqvarna för en väl utvecklad produkt!
Hade tänkt skriva 5 dagar utan error, men gick ut för att kolla hur den hade det och då stod den still ca 15 cm utanför slinga och meddelade utanför arbetsområde. Förvisso i ett svårt parti med ca 25 grader lutning, ojämn.

Men annars, mycket nöjd efter justering av tråden på ett par ställen.

Har märkt att man får tänka till lite vid t.e.x inpassage till mina korridorer.

:)
 
Swing skrev:
Trots en komlicerad trädgård med 15 st. öar och tre klippytor på totalt 1200 kvm har den inte behövt assistans en enda gång sedan installationen för snart fyra veckor sedan. Tack Husqvarna för en väl utvecklad produkt!
Har du inga problem alls med 90gr vänstersvängar på slingan? Min tar ut svängen lite väl mycket (kör rakt fram en liten bit) innan den börjar svänga. På de ställena räcker inte 45 cm till.
 
falmark skrev:
Har du inga problem alls med 90gr vänstersvängar på slingan? Min tar ut svängen lite väl mycket (kör rakt fram en liten bit) innan den börjar svänga. På de ställena räcker inte 45 cm till.
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
 
  • Gilla
freddie_nelson
  • Laddar…
freddie_nelson skrev:
Fick lite tid över ikväll då sambon lät mig "leka fritt"! ;)

Började mitt test enligt beskrivning ([länk]) men då passerade LR väldigt mycket och hamnade efter en stund på 30 cm mellan öarna och 15 cm stora öar. (istället för 70 cm mellan och 10 cm stora). Har provkört en liten stund och det verkar som det blir ungefär 50-50 om den vänder eller passerar... Så det borde gå att korta avstånden en liten bit till.

/Fredrik
Har nu ändrat lite och har numera 20 cm mellan och 10 cm stora öar istället. Nu hann jag bara kolla i ca 5 minuter hur den betedde sig, men det kändes som den fortfarande kunde passera ganska ofta, så det går säkert korta ner avståndet ytterligare lite...
 
MBygga skrev:
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
Har kört min ganska hårt sedan i tisdags då den installerades och bara haft ett stopp. Hade stannat i ett komplicerat hörn efter några dagar, har justerat lite på slingan, men jag misstänker även att ett löst hjul kan vara orsaken också. Även jag skrattar lite extra när jag kollar mitt kontoutdrag! :wow:
 
MBygga skrev:
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
Självklart. Hur kunde jag missa det uppenbara ;-)
 
MBygga skrev:
Jag läser det som att både Swing och Mabcus äger HQ och raljerar lite med oss genom att tydligt tala om att om man betalar dubbla priset så får man bättre driftsäkerhet. Jag är dock nöjd med min driftsäkerhet som inte är 100%-ig dock men å andra sidan hade jag 9000 kr över till bl.a ett rejält larm för huset, så det tackar jag Worx för.
Eller så tackar de Landroid för det påstådda lånet av HQ:s patent ;)
 
I morse när jag tittade ut genom fönstret såg jag att det regnade. Såg att min lille vän "Agaton Sax" var på väg hem, pga regnet. Några minuter senare hade han stannat, mitt på slingtråden.
Jag öppnade fönstret, tryckte röda power knappen, slog in PIN-koden.
Batterinivå 30%, INGET felmeddelande...
Bara det vanliga "Stäng fönstret för att klippa".
Jag stängde fönstret. Efter några sekunder, några pip och han kände återigen av regnet och fullföljde hemfärden till laddaren utan fler missöden.

Varför detta oväntade stopp?
 
Redigerat:
Är det någon som har kollat vilken mjukvaruversion, ni har, det kan vara att vi har olika nya program i våra Landroid som gör att vissa har problem som inte andra har.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.