Status
Tråden går ej att kommentera.
Rubriken blev lite missvisande, jag är alltså bara nöjd med roboten, klagar inte på något...
 
Jo förresten, ett klag har jag, pipet går det att antingen stänga av eller dämpa det så man kan låta honom gå nattetid.
 
hka003 skrev:
Jo förresten, ett klag har jag, pipet går det att antingen stänga av eller dämpa det så man kan låta honom gå nattetid.
Silvertejp på piezon på undersidan, sedan är den/det/han/hon tyst som en dröm :)
 
Tack, ska omgående åtgärda det...
 
Tag en öronpropp, typ skummgummi, rulla ihop tryck in i hålet för högtalaren.
Blir både snyggt och effektivt.

Bengt
 
hka003 skrev:
Idag har jag för andra gången sedan jag installerade "roboten" gått runt o putsat den för så många förtretliga oklippta zonen utanför kabeln. Det tog ganska exakt 10 min, det tar jag gärna en gång i veckan så länge jag slipper kuta runt 1,5 timme o klippa hela gräsmattan.
Lite kuriosa, jag putsade tre små 15x15cm tussar som han/den/det konsekvent har missat sen han gick i drift för tre veckor sedan. ..o när han gick ut på sitt arbetspass kl 09.00 gick han nästan raka vägen o klippte precis dessa tussar, man kan nästan tro att han jävlas med mig trots att jag bara varit snäll mot honom, han har fått ett litet hus , har lagt kabeln under gräset o diverse uppmuntrande småprat.
Skämt åsido, jag är helnöjd, ställt i relation till alternativet (6-8 timmar bakom gräsklipparen /vecka)..
Nu efter avrundning av 90 gradershörn kan jag dessutom lita på honom, han har jobbat varje dag sedan förra onsdagen o inte stannat eller trott sig vara utanför området en enda gång.
Jag har schemalagt arbetstid 09.00 -20.00 alla dagar förutom söndag. o han hinner tre klippningsvarv med laddning per dag.
Har snällt gått in o ställt sig standby över natt o gått ut nästa morgon, söndagen vilade han men kom ut enligt schemat imorse o tuffade runt.
Regnsensorn har jag satt på en timme o den fungerar Ok MEN det verkar som om det behöver regna ganska mycket.
Bifogar bild på slingan på tomten, nb 90gradershörnen är numera avrundade.
Hur stor är ytan som din Landroid "avverkar"?
 
MBygga skrev:
Ställer man LR i laddaren med slingkabel kopplad (behöver vara en kort slinga runt laddaren) och trycker på Home knappen så laddar den fullt och stänger sedan av sig.
Min uppfattning är att när schemalagd tid går ut åker LR till laddaren, laddar fullt och ställer sig sedan i läget "väntar på schemalagd tid". Sedan verkar den inte underhållsladda så har man en vilodag så är det säkert så att processorn drar ur batteriet till en del. Man kan ju under vilodagen trycka på Home knappen så laddar den ju fullt. Tänk då på att den sedan stänger av sig så när det är klart måste man ju starta upp den igen med PIN-koden. Alternativt får man leva med att första klippningen för dagen blir lite kortare:|.
Gjorde en test precis. LR stod i laddaren, laddade och visade 43% batteri. Kollade på trafon och röd lampa lyste vilket indikerar att den laddar. Programmerade om den så den inte var inom schemalagd tid och displayen övergick till att visa 'Väntar på schemalagd tid'. När jag gjort detta visar trafon grön lampa som indikerar att den inte laddar längre... Så det verkar helt klart som att den inte laddar när den inte är inom schemalagd tid! Det enda som verkar tvinga den till att ladda utanför detta är att man trycker på hem-knappen, men då stängs den ju som sagt var av efter laddning...
 
Hur långt har du mellan buske och frigebod på bilden? Jag har nämligen bara på något ställe i trädgården 1,2 M meter där jag vill att worx ska passera, kommer det att fungera?
 
Är det någon som tror att Worx kan få jobbet gjort i min trädgård eller är det en för svårt uppgift när ni ser bilderna som jag bifogt. Den ska nämligen gå under äpple spaljen. Samt klippa runt de saker som jag har på andra sidan.??? Hoppas på ett snabbt svar då jag tänkte köpa den imorgon om ni tror det kommer att fungera?
Samt kan den gå över Ölandssten? :) (är ölandssten nämligen på bilden i trädgården)
bild kopia 2.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild kopia.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
freddie_nelson skrev:
Gjorde en test precis. LR stod i laddaren, laddade och visade 43% batteri. Kollade på trafon och röd lampa lyste vilket indikerar att den laddar. Programmerade om den så den inte var inom schemalagd tid och displayen övergick till att visa 'Väntar på schemalagd tid'. När jag gjort detta visar trafon grön lampa som indikerar att den inte laddar längre... Så det verkar helt klart som att den inte laddar när den inte är inom schemalagd tid! Det enda som verkar tvinga den till att ladda utanför detta är att man trycker på hem-knappen, men då stängs den ju som sagt var av efter laddning...
Du måste låta den klippa fram till inställd sluttid, då den övergår till att söka laddaren, får den då gå hela vägen in i laddaren utan något avbrott (fingrar bort alltså) så laddar den fullt när den kommit in i laddaren, man ser det i displayen, därefter övergår det till att stå "väntar på schemalagd tid". Det går alltså inte att omprogrammera den när den redan står i laddaren, då laddar den inte utan tryck på Home.
 
Hanquist skrev:
Är det någon som tror att Worx kan få jobbet gjort i min trädgård eller är det en för svårt uppgift när ni ser bilderna som jag bifogt. Den ska nämligen gå under äpple spaljen. Samt klippa runt de saker som jag har på andra sidan.??? Hoppas på ett snabbt svar då jag tänkte köpa den imorgon om ni tror det kommer att fungera?
Samt kan den gå över Ölandssten? :) (är ölandssten nämligen på bilden i trädgården)
[bild]
[bild]
[bild]
Borde inte var några problem alls, träden stöter den emot och vänder och de planteringar med sten runt lägger du slinga runt, du kan nog lägga slingan i stenkanten, så den klipper hela vägen in, då det ser ut som att stenen att ligger i gräsnivå.. Så länge stenplattorna ligger i nivå med gräset kör den lätt över, bara det inte är löst grus. Jag vill nog påstå att det är en lätt trädgård för Landroid att klara av.
 
Hanquist skrev:
Är det någon som tror att Worx kan få jobbet gjort i min trädgård eller är det en för svårt uppgift när ni ser bilderna som jag bifogt.
Jag är skeptisk till hur den kommer att fungera bland dina fyrkantiga småhobbar på nedersta bilden, risken är väl att den kör på ngn av de o sen backar över nästa, jag tror att den kan få problem där, men det går ju slinga runt de o sen handklippa där mellan.
 
MagnusSt skrev:
Jag är skeptisk till hur den kommer att fungera bland dina fyrkantiga småhobbar på nedersta bilden, risken är väl att den kör på ngn av de o sen backar över nästa, jag tror att den kan få problem där, men det går ju slinga runt de o sen handklippa där mellan.
Tack, fler som har åsikter innan jag åker och köper en imorgon? Jag har även lite gräs som fortsätter på höger sida om huset där jag vill att den ska fortsätta att klippa.
Frågan är bara hur jag gör med kabeln när den ska hitta hem, den måste jag lägga längst med ölandstenen (på höger sidan) så därför blir där inte 2 meter i bred där Work kan gå, Problem? bild kopia 3.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bild kopia 4.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräsmattan fortsätter höger och runt huset som ett U.

Är väldigt osäker om det kommer gå.. Så Hjälp tack. Någon som har liknande trädgård där det funkar?
 
MBygga skrev:
Du måste låta den klippa fram till inställd sluttid, då den övergår till att söka laddaren, får den då gå hela vägen in i laddaren utan något avbrott (fingrar bort alltså) så laddar den fullt när den kommit in i laddaren, man ser det i displayen, därefter övergår det till att stå "väntar på schemalagd tid". Det går alltså inte att omprogrammera den när den redan står i laddaren, då laddar den inte utan tryck på Home.
Japp, är som du säger att får den gå klart sin tid så går den in och laddar fullt innan den väntar på nästa schemalagda tid... Men tycker likväl att den alltid borde ladda/underhållsladda när den står i laddstationen, kanske något som kommer i en framtida mjukvaru-version. Hoppas dom planerar att uppdatera framöver när dom fått in lite feedback från användarna!
 
Hanquist skrev:
Hur långt har du mellan buske och frigebod på bilden? Jag har nämligen bara på något ställe i trädgården 1,2 M meter där jag vill att worx ska passera, kommer det att fungera?

Jag har på ett par ställe ett avstånd mellan slingan och öar å bara c:a 60-70 cm och det är inga problem den hittar och går ganska ofta i dessa passager.
Kalmaj
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.